yoin reviews in 2025: Beoordelingen en ervaringen
yoin ontvangt van klanten een gemiddelde score van 3,99/5 naar aanleiding van 5.270 reviews op 2 platformen. Hiermee staat yoin op plek 5 van de 25 aanbieders die bij Selectra vergeleken worden op basis van de reviews van (oud-)klanten. Ontdek hier de yoin review van Selectra en de klantenbeoordelingen.
Ervaring met yoin
Hoe worden reviews verzameld, gecontroleerd en gerangschikt?
Hoe worden reviews verzameld?
Klanten die via Selectra een contract hebben afgesloten, ontvangen enkele weken na hun aanmelding een e-mail met de uitnodiging om een beoordeling over hun provider achter te laten. Bovendien kan iedere internetgebruiker op ieder moment een mening geven door te klikken op “Publiceer mijn mening”.
Het indienen van een review levert de gebruiker geen enkele vergoeding op.
Hoe worden reviews geverifieerd?
Selectra streeft ernaar om uitsluitend authentieke beoordelingen te publiceren.
Wij vragen elke klant die een review achterlaat, te bevestigen dat hij/zij klant is of is geweest bij de provider waarover hij/zij een review schrijft. Ook vragen wij hem/haar om ons een geldig e-mailadres te verstrekken.
Elke ingediende review wordt vervolgens door Selectra opnieuw gelezen en pas na deze menselijke verificatie gepubliceerd. Elke review die niet voldoet aan ons moderatiecharter of afkomstig is van een ongeldig e-mailadres, wordt niet gepubliceerd.
Wanneer een klant via Selectra een contract heeft getekend met een leverancier en een beoordeling achterlaat over deze provider met hetzelfde e-mailadres als waarmee het contract is getekend, voegt Selectra de vermelding Geverifieerde klant toe naast de beoordeling. Anders verschijnt er geen vermelding naast de review, omdat wij dan niet kunnen garanderen dat de klant klant is of is geweest bij de provider.
De gegevens die Selectra verzamelt in het kader van de publicatie van reviews, worden niet voor commerciële doeleinden gebruikt.
Hoe worden reviews gerangschikt?
Reviews worden weergegeven van nieuw naar oud. Wanneer een provider reviews van geverifieerde klanten heeft ontvangen, worden standaard alleen de reviews van geverifieerde klanten weergegeven. U kunt alle reviews weergeven door de optie 'Alleen geverifieerde klanten' uit te schakelen. Bovendien kan de gebruiker ervoor kiezen om alleen reviews weer te geven die een bepaalde review hebben gekregen, door het bijbehorende vakje aan te vinken.
Hoe wordt de score berekend?
De review is het gewogen gemiddelde van alle reviews die de provider heeft ontvangen. Wij hebben ervoor gekozen om meer gewicht te geven aan reviews van geverifieerde klanten en recente reviews. Daarom is voor een bepaalde review de weegfactor P gelijk aan x * y, waarbij x gelijk is aan 2 als de review afkomstig is van een geverifieerde klant of aan 1 als de review afkomstig is van een niet-geverifieerde klant; en waarbij y gelijk is aan 1,25 voor een kennisgeving die jonger is dan 1 jaar, 1 voor een kennisgeving die tussen 1 en 2 jaar oud is, 0,75 voor een kennisgeving die tussen 2 en 3 jaar oud is, 0,5 voor een kennisgeving die tussen 3 en 4 jaar oud is, of 0,25 voor een kennisgeving die ouder is dan 4 jaar.
If you represent the supplier that is the subject of the online review, we offer you two free ways to react to a published review.
1/ You can let us know if you have any doubts about the authenticity of the review by sending us an email to [email protected]. Please indicate the reference number of review and give the reasons for your comment.
2/ You can contact us at [email protected] to ask us to give you access so that you can reply to each of the reviews published. The response will be published just below the notice in question.
Selectra's review van yoin
Ontdek in het overzicht hieronder de voor- en nadelen van yoin volgens de telecom experts van Selectra.
✔️ Positieve yoin reviews | ❌ Negatieve yoin reviews |
---|---|
|
|
yoin review over de klantenservice
De yoin klantendienst is in onze ogen prima. Je kunt met yoin telefonisch, per mail, via Myyoin en via sociale media contact opnemen.
Een groot pluspunt van yoin vinden wij de mogelijkheid om als klant met een yoin nummer de klantendienst gratis te kunnen bellen. Ook vinden wij de mogelijkheid voor het contacteren van yoin via een direct mail-adres een positief punt. Daar tegenover staat echter wel dat als je niet met een nummer van yoin belt, je altijd belkosten dient te betalen.
yoin internet review
yoin biedt verschillende goed geprijsde internetabonnementen aan, met zowel een VDSL- als glasvezelaansluiting. Hoewel de toevoeging van glasvezelabonnementen zeer positief is in onze ogen, vinden wij het aanbod VDSL-abonnementen zeer beperkt. Het merendeel van de Belgische huishoudens kunnen namelijk nog niet aangesloten worden op glasvezel, waardoor het yoin internet-aanbod voor hen zeer beperkt is.
yoin gsm review
yoin heeft een divers aanbod voor mobiele telefonie, met veel opties tegen een zeer goede prijs. Hoewel yoin met hun abonnementen tot de goedkoopste in de markt behoort, veranderen hun abonnementen wel met enige regelmaat, wat als nadelig ervaren kan worden.
yoin reviews op andere platformen
In onze review van yoin kijken wij ook naar de beoordelingen die yoin heeft ontvangen op andere review platformen, zoals Trustpilot.

Trustpilot

Klachten yoin bij de Ombudsdienst
Bij de Ombudsdienst voor Telecommunicatie zijn in 2024 minder bemiddelingsklachten binnengekomen dan in 2023. Hoewel de Ombudsdienst het totaal aantal klachten niet specificeert, geven ze wel aan dat er een daling van 7,55 % heeft plaatsgevonden.
Tel je alle klachten met betrekking tot bemiddeling en kwaadwillige elektronische communicatie bij elkaar op, dan zijn er in totaal 3,51 % meer klachten over yoin binnengekomen. yoin blijft hiermee onderaan het lijstje staan, achter verschillende concurrenten als Lycamobile en Mobile Vikings.
De Ombudsdienst licht in het rapport niet toe waar de binnengekomen klachten voornamelijk over gingen.
Hoe kun je klant worden bij yoin?
Ben je na het lezen van de yoin review overtuigd en wil je bij yoin klant worden? Je kunt op de volgende manieren een contract bij yoin afsluiten:
Ontdek de reviews van andere telecom aanbieders
Review BASE
Review DIGI
Review edpnet
Review Ello Mobile
Review FASTfiber
Review hey telecom
Review JIM Mobile
Review Lycamobile
Review Mega
Review Mixtus
Review Mobile Vikings
Review Neibo
Review Orange
Review Proximus
Review Scarlet
Review Skydsl
Review Starlink
Review TADAAM
Review Telenet
Review TV VLAANDEREN
Review UNDO
Review United Telecom
Review VOO
Selectra heeft een affiliate partnership met deze entiteit. Wanneer je op deze link klikt, zul je doorverwezen worden naar de website van onze partner. Selectra krijgt een commissie voor elk afgesloten abonnement, maar de prijs blijft hetzelfde voor de klant. De telefonische dienstverlening wordt beheerd door Selectra, die je gratis helpt met providers vergelijken en het afsluiten van het beste abonnement voor je persoonlijke situatie bij één van onze partners.
al 3 weken abonnement en nog steeds geen internet , yoin wil dit blijkbaar niet oplossen , eerst moet ik foto's doorsturen van de instellingen op mijn telefoon , dan komen ze plotseling af dat ik de simkaart in een andere telefoon moet steken , moet proberen, totaal onaanvaardbaar deze uitleg , ze sturen wel geen gsm op waar ik simkaart kan proberen, yoin denkt dat alle mensen meerdere telefoons heeft , grote reclame maken ze maar slecht dus
Zie meer Zie minder