BASE reviews in 2025: Beoordelingen en ervaringen
BASE ontvangt van klanten een gemiddelde score van 3,9/5 naar aanleiding van 1.224 reviews op 1 platform. Hiermee staat BASE op plek 6 van de 25 aanbieders die bij Selectra vergeleken worden op basis van de reviews van (oud-)klanten. Ontdek hier de BASE review van Selectra en de klantenbeoordelingen.
Ervaring met BASE
Hoe worden reviews verzameld, gecontroleerd en gerangschikt?
Hoe worden reviews verzameld?
Klanten die via Selectra een contract hebben afgesloten, ontvangen enkele weken na hun aanmelding een e-mail met de uitnodiging om een beoordeling over hun provider achter te laten. Bovendien kan iedere internetgebruiker op ieder moment een mening geven door te klikken op “Publiceer mijn mening”.
Het indienen van een review levert de gebruiker geen enkele vergoeding op.
Hoe worden reviews geverifieerd?
Selectra streeft ernaar om uitsluitend authentieke beoordelingen te publiceren.
Wij vragen elke klant die een review achterlaat, te bevestigen dat hij/zij klant is of is geweest bij de provider waarover hij/zij een review schrijft. Ook vragen wij hem/haar om ons een geldig e-mailadres te verstrekken.
Elke ingediende review wordt vervolgens door Selectra opnieuw gelezen en pas na deze menselijke verificatie gepubliceerd. Elke review die niet voldoet aan ons moderatiecharter of afkomstig is van een ongeldig e-mailadres, wordt niet gepubliceerd.
Wanneer een klant via Selectra een contract heeft getekend met een leverancier en een beoordeling achterlaat over deze provider met hetzelfde e-mailadres als waarmee het contract is getekend, voegt Selectra de vermelding Geverifieerde klant toe naast de beoordeling. Anders verschijnt er geen vermelding naast de review, omdat wij dan niet kunnen garanderen dat de klant klant is of is geweest bij de provider.
De gegevens die Selectra verzamelt in het kader van de publicatie van reviews, worden niet voor commerciële doeleinden gebruikt.
Hoe worden reviews gerangschikt?
Reviews worden weergegeven van nieuw naar oud. Wanneer een provider reviews van geverifieerde klanten heeft ontvangen, worden standaard alleen de reviews van geverifieerde klanten weergegeven. U kunt alle reviews weergeven door de optie 'Alleen geverifieerde klanten' uit te schakelen. Bovendien kan de gebruiker ervoor kiezen om alleen reviews weer te geven die een bepaalde review hebben gekregen, door het bijbehorende vakje aan te vinken.
Hoe wordt de score berekend?
De review is het gewogen gemiddelde van alle reviews die de provider heeft ontvangen. Wij hebben ervoor gekozen om meer gewicht te geven aan reviews van geverifieerde klanten en recente reviews. Daarom is voor een bepaalde review de weegfactor P gelijk aan x * y, waarbij x gelijk is aan 2 als de review afkomstig is van een geverifieerde klant of aan 1 als de review afkomstig is van een niet-geverifieerde klant; en waarbij y gelijk is aan 1,25 voor een kennisgeving die jonger is dan 1 jaar, 1 voor een kennisgeving die tussen 1 en 2 jaar oud is, 0,75 voor een kennisgeving die tussen 2 en 3 jaar oud is, 0,5 voor een kennisgeving die tussen 3 en 4 jaar oud is, of 0,25 voor een kennisgeving die ouder is dan 4 jaar.
If you represent the supplier that is the subject of the online review, we offer you two free ways to react to a published review.
1/ You can let us know if you have any doubts about the authenticity of the review by sending us an email to [email protected]. Please indicate the reference number of review and give the reasons for your comment.
2/ You can contact us at [email protected] to ask us to give you access so that you can reply to each of the reviews published. The response will be published just below the notice in question.
Selectra's review van BASE
Ontdek in het overzicht hieronder de voor- en nadelen van BASE volgens de telecom experts van Selectra.
✔️ Positieve BASE reviews | ❌ Negatieve BASE reviews |
---|---|
|
|
BASE review over de klantenservice
De BASE klantendienst is in onze ogen relatief uitgebreid. Je kunt met BASE telefonisch, via het online contactformulier, via de online chat en via sociale media contact opnemen. Daarnaast beschikt BASE over winkels verspreid over het gehele land.
Een groot pluspunt van BASE vinden wij de mogelijkheid om de klantendienst gratis te kunnen bellen. Ook vinden wij de mogelijkheid om met BASE contact op te nemen via WhatsApp een goede toevoeging. Bovendien kun je altijd bij een BASE winkel bij jou in de buurt langs gaan. Hier tegenover staat echter dat het niet mogelijk is om BASE via de mail te contacteren.
BASE internet review
BASE biedt verschillende internetabonnementen met een HFC- aansluiting. Deze abonnementen zijn goed geprijsd. Nadelig aan het aanbod van BASE internet is het ontbreken van glasvezelabonnementen.
BASE gsm review
BASE heeft een divers aanbod voor mobiele telefonie, met een geschikte keuze voor vrijwel ieder profiel, altijd onbeperkt bellen en sms'en en een herlaadkaart. Daarnaast zijn de gratis opties "Free Data Day" en "Data Jump" positieve bijkomstigheden van een BASE gsm-abonnement.
De goedkopere gsm-abonnementen behoren niet tot de goedkoopste in de markt, maar het uitgebreidste gsm-abonnement komt wel als goedkopere naar voren in vergelijking met vergelijkbare abonnementen.
BASE reviews op andere platformen
In onze review van BASE kijken wij ook naar de beoordelingen die BASE heeft ontvangen op andere review platformen, zoals Trustpilot.

Trustpilot
Klachten BASE bij de Ombudsdienst
Bij de Ombudsdienst voor Telecommunicatie zijn in 2024 5.139 beroepsklachten over de Telenet Group, met daarin ook BASE, binnengekomen. Dit is daling van 22,37 % ten opzichte van 2023.
Tel je alle klachten met betrekking tot bemiddeling en kwaadwillige elektronische communicatie bij elkaar op, dan zijn er in totaal 17,46 % minder klachten over de Telenet Groep binnengekomen. De Telenet Groep neemt hiermee de tweede plek in, achter Proximus, en voor Orange en VOO.
Uit het rapport van de Ombudsdienst blijkt dat de binnengekomen klachten voornamelijk gingen over de IT-problemen in 2023 die in 2024 ook nog merkbaar waren, contractuele vraagstukken, facturatie en compensaties.
Hoe kun je klant worden bij BASE?
Ben je na het lezen van de BASE review overtuigd en wil je bij BASE klant worden? Je kunt op de volgende manieren een contract bij BASE afsluiten:
- Bel Selectra: 02 808 96 40
- Website van BASE
- Terugbelverzoek via de BASE website
- BASE winkel
Ontdek de reviews van andere telecom aanbieders
Review DIGI
Review edpnet
Review Ello Mobile
Review FASTfiber
Review hey telecom
Review JIM Mobile
Review Lycamobile
Review Mega
Review Mixtus
Review Mobile Vikings
Review Neibo
Review Orange
Review Proximus
Review Scarlet
Review Skydsl
Review Starlink
Review TADAAM
Review Telenet
Review TV VLAANDEREN
Review UNDO
Review United Telecom
Review VOO
Review yoin
Selectra heeft een partnership met deze entiteit. Via onze telefonische dienstverlenging geven wij je gratis advies, support en informatie en helpen wij jou met het afsluiten van een abonnement bij deze entiteit. Selectra krijgt een commissie voor elk afgesloten abonnement, maar de prijs blijft hetzelfde voor de klant. De bestelling wordt verwerkt door Astel, gemandateerde agent van deze provider.
Steeds foutmelding gekregen bij het herladen via de app waardoor ik het nogmaals heb geprobeert!! Daarna zie ik dat het 3 keer van de rekening is gegaan terwijl er een foutmelding kwam. Hiervoor gebeld maar ze konden het niet terug betalen was hun reactie terwijl het wel hun fout is!!! domste provider ooit zakzetters!!!!
Zie meer Zie minder