Scarlet reviews 2025 en voor- en nadelen

Laatste update op   
Logo

Ben jij bij Scarlet klant (geweest)? Deel jouw ervaring!

Laat een review achter
Selecteer een datum in het afgelopen jaar, tot vandaag.
Meer informatie over de verwerking van mijn gegevens.
CAPTCHA
Deze vraag is om te controleren dat u een mens bent, om geautomatiseerde invoer (spam) te voorkomen.

* Verplicht veld

Ervaring met Scarlet

Ontdek alle ervaringen met Scarlet
1 / 5
n.a.v. 2 reviews
0%
0%
0%
0%
100%
Hoe worden beoordelingen verzameld, gecontroleerd en gerangschikt?
Standaard worden de beoordelingen gerangschikt van minst naar meest recent.
1/5
Paul
Publicatiedatum: 18/06/2025
Ervaringingsdatum: 01/05/2025

Jarenlang klant geweest maar nooit support nodig gehad. Vorig jaar een probleem dat ze ontkenden, me ervoor uitlachten aan de telefoon en uiteindelijk stopgezet maar wel een domiciliëring van Proximus frauduleus gebruikt om me nog 6 maanden te doen betalen. Blijf weg van dit bedrijf, zodra je een vraag hebt, loopt het mis.

Voir plus Voir moins
1/5
Patricia TURTAKOVA
Publicatiedatum: 09/05/2025
Ervaringingsdatum: 09/05/2025

Het slechtste provider ever!!!!!!!! Elke keer zelfde bullshit met Scarlett! Na paar jaar terug klant willen worden voor de tv programma’s maar grootste spijt ooit! Ze zijn gekomen hebben hele grond stuk open geboord om tot conclusie gewoon weg te gaan zonder iets te zeggen!!! Bende schaamtelijk mensen! 1 van de werknemers kwam letterlijk in slippers aan waardoor je meteen doorhad dat hij er weinig zin in had!!!!

Voir plus Voir moins

Selectra's review van Scarlet

Ontdek in het overzicht hieronder de voor- en nadelen van Scarlet volgens de telecom experts van Selectra.

Voor- en nadelen Scarlet
✔️ Positieve Scarlet reviews ❌ Negatieve Scarlet reviews
  • De enige low-cost telecom aanbieder die alle producten aanbiedt (los of in een pack).
  • Behoort tot de goedkoopste telecom aanbieders van België.
  • Het is niet mogelijk om een pack af te sluiten met zowel vaste telefonie als mobiele telefonie (naast internet en TV).
  • Het is niet mogelijk om een pack met enkel internet en TV of enkel internet en gsm af te sluiten.
  • De maximale internetsnelheden zijn redelijk beperkt.

Scarlet review over de klantenservice

De Scarlet klantendienst is in onze ogen redelijk uitgebreid. Je kunt met Scarlet telefonisch, via het contactformulier en via sociale media contact opnemen. Daarnaast beschikt Scarlet over winkels verspreid over het gehele land.

Een groot pluspunt van Scarlet vinden wij de mogelijkheid om de klantendienst gratis te kunnen bellen, ongeacht of je al klant bent of niet. Bovendien is er een speciaal telefoonnummer om de helpdesk te bellen, al is dit nummer wel betalend. Daar tegenover staat echter wel dat Scarlet niet direct via de mail te bereiken is, je zult dus altijd het contactformulier moeten invullen.

Scarlet internet review

Scarlet biedt goed geprijsde internetabonnementen en packs aan met een VDSL- en glasvezelaansluiting. De internetsnelheden blijven echter achter op vergelijkbare internetabonnementen, zowel voor VDSL als voor glasvezel.

In de packs is het in onze ogen een nadeel dat het enkel mogelijk is om een tv-abonnement met tv-decoder af te sluiten, waar veel telecom aanbieders ook een tv-abonnement zonder decoder aanbieden. Daarnaast heeft het tv-abonnement een beperkt zenderaanbod.

Scarlet gsm review

Scarlet heeft een divers aanbod voor mobiele telefonie, met een geschikte keuze voor vrijwel ieder profiel. Er ontbreekt in onze ogen echter wel een abonnement met een grote hoeveelheid data. Daarnaast blijft de prijs per GB achter op vergelijkbare gsm-abonnementen.

Scarlet reviews op andere platformen

In onze review van Scarlet kijken wij ook naar de beoordelingen die Scarlet heeft ontvangen op andere review platformen, zoals Trustpilot.

Reviews Scarlet

Trustpilot

3,2

8.8k reviews op Trustpilot

Selectra

1

1 reviews op Selectra

Laatst bijgewerkt: 11-06-2025

Klachten Scarlet bij de Ombudsdienst

Bij de Ombudsdienst voor Telecommunicatie zijn in 2024 5.649 beroepsklachten over de Proximus Group binnengekomen, waar Scarlet ook toe behoort, dat een daling van 10,35 % ten opzichte van 2023 betekent.

Tel je alle klachten met betrekking tot bemiddeling en kwaadwillige elektronische communicatie bij elkaar op, dan zijn er in totaal 8,35 % minder klachten over de Proximus Group binnengekomen. De Proximus Group blijft desalniettemin de telecom aanbieder over wie de meeste klachten zijn binnengekomen.

Uit het rapport van de Ombudsdienst blijkt dat de binnengekomen klachten voornamelijk gingen over defecten en storingen, de klantendienst en schadevergoedingseisen.

Hoe kun je klant worden bij Scarlet?

Ben je na het lezen van de Scarlet review overtuigd en wil je bij Scarlet klant worden? Je kunt op de volgende manieren een contract bij Scarlet afsluiten:

Ontdek de reviews van andere telecom aanbieders

Selectra heeft een partnership met deze entiteit. Via onze telefonische dienstverlenging geven wij je gratis advies, support en informatie en helpen wij jou met het afsluiten van een abonnement bij deze entiteit. Wanneer je op deze link klikt, zul je doorverwezen worden naar de website van onze partner. Selectra krijgt een commissie voor elk afgesloten abonnement, maar de prijs blijft hetzelfde voor de klant. De bestelling wordt verwerkt door Astel, gemandateerde agent van deze provider.

Scarlet klant worden?

Scarlet klant worden of informatie ontvangen?