Scarlet reviews 2025 en voor- en nadelen
Ervaring met Scarlet
Hoe worden reviews verzameld, gecontroleerd en gerangschikt?
Hoe worden reviews verzameld?
Klanten die via Selectra een contract hebben afgesloten, ontvangen enkele weken na hun aanmelding een e-mail met de uitnodiging om een beoordeling over hun provider achter te laten. Bovendien kan iedere internetgebruiker op ieder moment een mening geven door te klikken op “Publiceer mijn mening”.
Het indienen van een review levert de gebruiker geen enkele vergoeding op.
Hoe worden reviews geverifieerd?
Selectra streeft ernaar om uitsluitend authentieke beoordelingen te publiceren.
Wij vragen elke klant die een review achterlaat, te bevestigen dat hij/zij klant is of is geweest bij de provider waarover hij/zij een review schrijft. Ook vragen wij hem/haar om ons een geldig e-mailadres te verstrekken.
Elke ingediende review wordt vervolgens door Selectra opnieuw gelezen en pas na deze menselijke verificatie gepubliceerd. Elke review die niet voldoet aan ons moderatiecharter of afkomstig is van een ongeldig e-mailadres, wordt niet gepubliceerd.
Wanneer een klant via Selectra een contract heeft getekend met een leverancier en een beoordeling achterlaat over deze provider met hetzelfde e-mailadres als waarmee het contract is getekend, voegt Selectra de vermelding Geverifieerde klant toe naast de beoordeling. Anders verschijnt er geen vermelding naast de review, omdat wij dan niet kunnen garanderen dat de klant klant is of is geweest bij de provider.
De gegevens die Selectra verzamelt in het kader van de publicatie van reviews, worden niet voor commerciële doeleinden gebruikt.
Hoe worden reviews gerangschikt?
Reviews worden weergegeven van nieuw naar oud. Wanneer een provider reviews van geverifieerde klanten heeft ontvangen, worden standaard alleen de reviews van geverifieerde klanten weergegeven. U kunt alle reviews weergeven door de optie 'Alleen geverifieerde klanten' uit te schakelen. Bovendien kan de gebruiker ervoor kiezen om alleen reviews weer te geven die een bepaalde review hebben gekregen, door het bijbehorende vakje aan te vinken.
Hoe wordt de score berekend?
De review is het gewogen gemiddelde van alle reviews die de provider heeft ontvangen. Wij hebben ervoor gekozen om meer gewicht te geven aan reviews van geverifieerde klanten en recente reviews. Daarom is voor een bepaalde review de weegfactor P gelijk aan x * y, waarbij x gelijk is aan 2 als de review afkomstig is van een geverifieerde klant of aan 1 als de review afkomstig is van een niet-geverifieerde klant; en waarbij y gelijk is aan 1,25 voor een kennisgeving die jonger is dan 1 jaar, 1 voor een kennisgeving die tussen 1 en 2 jaar oud is, 0,75 voor een kennisgeving die tussen 2 en 3 jaar oud is, 0,5 voor een kennisgeving die tussen 3 en 4 jaar oud is, of 0,25 voor een kennisgeving die ouder is dan 4 jaar.
Het slechtste provider ever!!!!!!!! Elke keer zelfde bullshit met Scarlett! Na paar jaar terug klant willen worden voor de tv programma’s maar grootste spijt ooit! Ze zijn gekomen hebben hele grond stuk open geboord om tot conclusie gewoon weg te gaan zonder iets te zeggen!!! Bende schaamtelijk mensen! 1 van de werknemers kwam letterlijk in slippers aan waardoor je meteen doorhad dat hij er weinig zin in had!!!!
Voir plus Voir moinsIf you represent the supplier that is the subject of the online review, we offer you two free ways to react to a published review.
1/ You can let us know if you have any doubts about the authenticity of the review by sending us an email to [email protected]. Please indicate the reference number of review and give the reasons for your comment.
2/ You can contact us at [email protected] to ask us to give you access so that you can reply to each of the reviews published. The response will be published just below the notice in question.
Selectra's review van Scarlet
Ontdek in het overzicht hieronder de voor- en nadelen van Scarlet volgens de telecom experts van Selectra.
✔️ Positieve Scarlet reviews | ❌ Negatieve Scarlet reviews |
---|---|
|
|
Scarlet review over de klantenservice
De Scarlet klantendienst is in onze ogen redelijk uitgebreid. Je kunt met Scarlet telefonisch, via het contactformulier en via sociale media contact opnemen. Daarnaast beschikt Scarlet over winkels verspreid over het gehele land.
Een groot pluspunt van Scarlet vinden wij de mogelijkheid om de klantendienst gratis te kunnen bellen, ongeacht of je al klant bent of niet. Bovendien is er een speciaal telefoonnummer om de helpdesk te bellen, al is dit nummer wel betalend. Daar tegenover staat echter wel dat Scarlet niet direct via de mail te bereiken is, je zult dus altijd het contactformulier moeten invullen.
Scarlet internet review
Scarlet biedt goed geprijsde internetabonnementen en packs aan met een VDSL- en glasvezelaansluiting. De internetsnelheden blijven echter achter op vergelijkbare internetabonnementen, zowel voor VDSL als voor glasvezel.
In de packs is het in onze ogen een nadeel dat het enkel mogelijk is om een tv-abonnement met tv-decoder af te sluiten, waar veel telecom aanbieders ook een tv-abonnement zonder decoder aanbieden. Daarnaast heeft het tv-abonnement een beperkt zenderaanbod.
Scarlet gsm review
Scarlet heeft een divers aanbod voor mobiele telefonie, met een geschikte keuze voor vrijwel ieder profiel. Er ontbreekt in onze ogen echter wel een abonnement met een grote hoeveelheid data. Daarnaast blijft de prijs per GB achter op vergelijkbare gsm-abonnementen.
Scarlet reviews op andere platformen
In onze review van Scarlet kijken wij ook naar de beoordelingen die Scarlet heeft ontvangen op andere review platformen, zoals Trustpilot.
Reviews Scarlet

Trustpilot

Selectra
Laatst bijgewerkt: 11-06-2025
Klachten Scarlet bij de Ombudsdienst
Bij de Ombudsdienst voor Telecommunicatie zijn in 2024 5.649 beroepsklachten over de Proximus Group binnengekomen, waar Scarlet ook toe behoort, dat een daling van 10,35 % ten opzichte van 2023 betekent.
Tel je alle klachten met betrekking tot bemiddeling en kwaadwillige elektronische communicatie bij elkaar op, dan zijn er in totaal 8,35 % minder klachten over de Proximus Group binnengekomen. De Proximus Group blijft desalniettemin de telecom aanbieder over wie de meeste klachten zijn binnengekomen.
Uit het rapport van de Ombudsdienst blijkt dat de binnengekomen klachten voornamelijk gingen over defecten en storingen, de klantendienst en schadevergoedingseisen.
Hoe kun je klant worden bij Scarlet?
Ben je na het lezen van de Scarlet review overtuigd en wil je bij Scarlet klant worden? Je kunt op de volgende manieren een contract bij Scarlet afsluiten:
- Bel Selectra: 02 808 96 40
- Website van Scarlet
- Bel Scarlet: 0800 84 000
- Scarlet winkel
Ontdek de reviews van andere telecom aanbieders
Review BASE
Review DIGI
Review edpnet
Review hey telecom
Review Lycamobile
Review Mega
Review Mobile Vikings
Review Proximus
Review Orange
Review TADAAM
Review Telenet
Review TV VLAANDEREN
Review VOO
Review yoin
Selectra heeft een partnership met deze entiteit. Via onze telefonische dienstverlenging geven wij je gratis advies, support en informatie en helpen wij jou met het afsluiten van een abonnement bij deze entiteit. Wanneer je op deze link klikt, zul je doorverwezen worden naar de website van onze partner. Selectra krijgt een commissie voor elk afgesloten abonnement, maar de prijs blijft hetzelfde voor de klant. De bestelling wordt verwerkt door Astel, gemandateerde agent van deze provider.
Jarenlang klant geweest maar nooit support nodig gehad. Vorig jaar een probleem dat ze ontkenden, me ervoor uitlachten aan de telefoon en uiteindelijk stopgezet maar wel een domiciliëring van Proximus frauduleus gebruikt om me nog 6 maanden te doen betalen. Blijf weg van dit bedrijf, zodra je een vraag hebt, loopt het mis.
Voir plus Voir moins