Ontdek de Telenet review en ervaringen

Geactualiseerd op
minuten lezen

Klanten van Telenet beoordelen deze telecom provider op Trustpilot met een 1,4/5 (n.a.v. 1.803 reviews). Ontdek in dit artikel onze Telenet review.

Telenet review van Selectra

De Telenet netwerken zijn dit jaar redelijk vaak getroffen door storingen. Dit kan een grote invloed hebben op de algehele Telenet review. Maar ook als wij dit buiten wegen laten, zijn wij niet heel positief over Telenet. Je vindt alle voor- en nadelen van Telenet hieronder.

Voor- en nadelen van Telenet
Positieve Telenet reviewsNegatieve Telenet reviews
  • Het 5G-netwerk van Telenet is momenteel het uitgebreidst van alle Mobile Network operatoren in België.
  • Telenet biedt de mogelijkheid om een vast telefoon abonnement los af te sluiten, wat bij zeer weinig telecom aanbieders mogelijk is.
  • Telenet heeft een beperkt aanbod met maar twee gsm-abonnementen met relatief weinig mobiel internet en zonder een echt glasvezel abonnement. Telenet biedt echter wel een internet abonnement met speedboost optie aan. Daarnaast hebben de ONE en ONEup packs een vaste samenstelling, waardoor de consument vrij weinig keuzes heeft.
  • De Telenet abonnementen behoren over het algemeen tot de duurdere abonnementen op de markt, zeker wanneer je de inhoud van de abonnementen vergelijkt met bijvoorbeeld Orange en Proximus.
  • Bij Telenet heb je niet te maken met 100 % glasvezel. De glasvezelkabel wordt namelijk maar tot aan de straatkast aangelegd, vanwaar een coax-kabel naar je woning loopt. Bij de andere netwerk operatoren is dit wel 100 % een glasvezelkabel.

Hulp nodig bij het kiezen van een telecom abonnement of pack?

Bel KillMyBill voor gratis advies, hulp bij het vergelijken van alle internet, televisie- en gsm-abonnementen en packs in België en het afsluiten van een nieuw abonnement of pack.

Advertentie

Hulp nodig bij het kiezen van een telecom abonnement of pack?

KillMyBill belt je gratis terug voor gratis advies, hulp bij het vergelijken van alle internet, TV- en gsm-abonnementen en packs in België en het afsluiten van een nieuw abonnement of pack.

Advertentie

Telenet review: het aanbod en de internetsnelheid

Op hun website schrijft Telenet: "Supersnel internet, met of zonder mobiele telefonie". Dat hun focus op internet en de internetsnelheid ligt, is dus wel duidelijk. Maar hoe verhouden hun abonnementen en packs zich tot de rest in de markt?

Bij het vergelijken van alle abonnementen en packs blijkt meteen dat Telenet één van de duurdere telecom aanbieders in België is. Dit vertaalt zich echter in onze ogen niet uit tot veel betere abonnementen en packs. Zo biedt Telenet nog geen glasvezel abonnementen aan en is de internetsnelheid vergelijkbaar met dat van andere aanbieders.

Conclusie Selectras Telenet review over het aanbod

Telenet heeft een goed maar relatief duur aanbod. Ze focussen zich duidelijk op een snel netwerk, maar in onze ogen onderscheiden ze zich niet door hun internetsnelheid.

Maaike Zahn, telecom expert van Selectra

Het vergelijken van alle abonnementen en packs is van groot belang als je overweegt om te veranderen van abonnement. Iedereens situatie is namelijk anders, waardoor het belangrijk is om op basis van je eigen wensen en behoeften naar alle abonnementen en packs te kijken.

Ervaringen met Telenet

Op Trustpilot kunnen (oud-)klanten van Telenet hun ervaringen delen. Deze ervaringen zijn op Trustpilot overwegend negatief.

Reviews Telenet
Reviewssite Gemiddelde beoordeling Aantal reviews
Trustpilot 1,4/5 1.803

Laatst bijgewerkt: 11-11-2024

Telenet reviews bij de Ombudsdienst voor Telecommunicatie

Als je een klacht over of probleem met Telenet hebt, is het te adviseren om eerst het probleem bij Telenet aan te kaarten. Je kunt hiervoor het beste met Telenet contact opnemen of bij een winkel van Telenet langsgaan.

Komen jullie gezamenlijk niet tot een gewenste oplossing, dan is het altijd nog mogelijk om een klacht over Telenet bij de Ombudsdienst voor Telecommunicatie in te dienen. De Ombudsdienst zal vervolgens tussen jou en Telenet bemiddelen, zodat er een oplossing gevonden wordt waar iedereen tevreden mee is.

Over alle klachten die de Ombudsdienst jaarlijks ontvangt van elke Belgische aanbieder, brengen zij een rapport uit. De klachten voor BASE, TADAAM en Telenet worden in dit rapport samengevoegd, aangezien alle drie de aanbieders deel uitmaken van de Telenet Group.

Klachten over de Telenet Group bij de Ombudsdienst
JaarAantal klachten
20213.181
20221.980
20236.620

Bij Telenet klant worden

Wil je na het lezen van de Telenet review bij Telenet klant worden? Je kunt zelf via de website van Telenet een abonnement afsluiten, maar het is ook mogelijk om bij een Telenet winkel langs te gaan voor hulp.

Vond je deze informatie nuttig? 100% van de 107 stemmen vond de informatie nuttig.

Telefonische dienstverlening beheerd door Selectra die je gratis helpt met providers vergelijken en het afsluiten van het beste abonnement voor je persoonlijke situatie bij één van onze partners.

Telenet klant worden?