Telenet reviews 2025 en voor- en nadelen

Laatste update op   
Logo

Ben jij bij Telenet klant (geweest)? Deel jouw ervaring!

Laat een review achter
Selecteer een datum in het afgelopen jaar, tot vandaag.
Meer informatie over de verwerking van mijn gegevens.
CAPTCHA
Deze vraag is om te controleren dat u een mens bent, om geautomatiseerde invoer (spam) te voorkomen.

* Verplicht veld

Ervaring met Telenet

Ontdek alle ervaringen met Telenet
1 / 5
n.a.v. 2 reviews
0%
0%
0%
0%
100%
Hoe worden beoordelingen verzameld, gecontroleerd en gerangschikt?
Standaard worden de beoordelingen gerangschikt van minst naar meest recent.
1/5
Rebecca
Publicatiedatum: 08/05/2025
Ervaringingsdatum: 08/05/2025

Als zij hun geld moeten krijgen is het nooit een probleem om deze onmiddellijk van uw rekening te halen. Maar als zij u geld moeten terug storten moet je wel tot volgende maand wachten “totdat zij de afrekening hebben gemaakt”. Mag ik dit vanaf nu dan ook zeggen? 😉 Wacht maar op uw geld tot volgende maand…. Foei foei & dat voor zo een bedrijf

Voir plus Voir moins
1/5
Francoise decoster
Publicatiedatum: 06/05/2025
Ervaringingsdatum: 06/05/2025

Echt niet klantvriendelijk. Door een ongeval is een bovengrondse kabel los gekomen. Er zij 10dagen nodig eer de technische dienst kan langs komen om gewoon die kabel asn te sluiten. Resultaat 10d zonder wifi, maar de rekening van onze telecom moeten we wel betalen. Thuiswerk lukt niet, printen lukt niet, tv kijken ook niet gedurende 10dagen

Voir plus Voir moins

Selectra's review van Telenet

Ontdek in het overzicht hieronder de voor- en nadelen van Telenet volgens de telecom experts van Selectra.

Voor- en nadelen Telenet
✔️ Positieve Telenet reviews ❌ Negatieve Telenet reviews
  • Uitgebreidste 5G-netwerk van België (met BASE).
  • Groot aanbod met een redelijke hoeveelheid verschillen.
  • Speciale abonnementen voor studenten.
  • Mogelijkheid om enkel een vaste telefoon of televisie-abonnement af te sluiten.
  • Enkel internetabonnementen met een HFC-aansluiting, geen met glasvezel.
  • Behoort niet tot de goedkoopste telecom aanbieders.
  • Internetabonnementen en packs zijn enkel beschikbaar in Vlaanderen en de Nederlandstalige gemeenten van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest.

Telenet review over de klantenservice

De Telenet klantendienst is in onze ogen redelijk uitgebreid. Je kunt met Telenet telefonisch, via het contactformulier, via WhatsApp, per post en via sociale media contact opnemen. Daarnaast beschikt Telenet over winkels verspreid over Vlaanderen (en het Brussels Hoofdstedelijk Gewest) en een forum waar klanten vragen kunnen stellen en elkaar kunnen helpen.

Een pluspunt van Telenet vinden wij de mogelijkheid om Telenet te contacteren per post en via WhatsApp. Daar tegenover staat echter wel dat Telenet niet direct via de mail te bereiken is, je zult dus altijd het contactformulier moeten invullen, end dat het niet mogelijk is om gratis de Telenet klantendienst te bellen.

Telenet internet review

Telenet biedt verschillende internetabonnementen aan met een HFC-aansluiting en heeft bovendien speciale abonnementen voor studenten. Hier tegenover staat echter dat Telenet geen glasvezelabonnementen aanbiedt en dat ze niet tot de goedkoopste telecom aanbieders in de markt behoren.

Daarnaast kunnen de Telenet internetabonnementen en packs niet in het gehele land afgesloten kunnen worden, enkel in het Nederlandstalige gedeelte. Dit is vooral erg vervelend voor huishoudens die naar een Franstalige gemeente verhuizen.

Telenet gsm review

Telenet heeft een divers aanbod voor mobiele telefonie met verschillende keuzes, zowel voor de losse abonnementen als in de packs. Daarnaast biedt Telenet een herlaadkaart aan die je niet hoeft te herladen, je betaalt elke maand voor dat wat je verbruikt. De prijs per GB ratio blijft echter achter in vergelijking tot vergelijkbare gsm-abonnementen.

Telenet reviews op andere platformen

In onze review van Telenet kijken wij ook naar de beoordelingen die Telenet heeft ontvangen op andere review platformen, zoals Trustpilot.

Reviews Telenet

Trustpilot

1,4

1.9k reviews op Trustpilot

Laatst bijgewerkt: 28-03-2025

Klachten Telenet bij de Ombudsdienst

Bij de Ombudsdienst voor Telecommunicatie zijn in 2024 5.139 beroepsklachten over de Telenet Group binnengekomen. Dit is daling van 22,37 % ten opzichte van 2023.

Tel je alle klachten met betrekking tot bemiddeling en kwaadwillige elektronische communicatie bij elkaar op, dan zijn er in totaal 17,46 % minder klachten over de Telenet Groep binnengekomen. De Telenet Groep neemt hiermee de tweede plek in, achter Proximus, en voor Orange en VOO.

Uit het rapport van de Ombudsdienst blijkt dat de binnengekomen klachten voornamelijk gingen over de IT-problemen in 2023 die in 2024 ook nog merkbaar waren, contractuele vraagstukken, facturatie en compensaties.

Hoe kun je klant worden bij Telenet?

Ben je na het lezen van de Telenet review overtuigd en wil je bij Telenet klant worden? Je kunt op de volgende manieren een contract bij Telenet afsluiten:

Ontdek de reviews van andere telecom aanbieders

Selectra heeft een partnership met deze entiteit. Via onze telefonische dienstverlenging geven wij je gratis advies, support en informatie en helpen wij jou met het afsluiten van een abonnement bij deze entiteit. Selectra krijgt een commissie voor elk afgesloten abonnement, maar de prijs blijft hetzelfde voor de klant. De bestelling wordt verwerkt door Astel, gemandateerde agent van deze provider.

Telenet klant worden?