Telenet reviews 2025 en voor- en nadelen
Ervaring met Telenet
Hoe worden reviews verzameld, gecontroleerd en gerangschikt?
Hoe worden reviews verzameld?
Klanten die via Selectra een contract hebben afgesloten, ontvangen enkele weken na hun aanmelding een e-mail met de uitnodiging om een beoordeling over hun provider achter te laten. Bovendien kan iedere internetgebruiker op ieder moment een mening geven door te klikken op “Publiceer mijn mening”.
Het indienen van een review levert de gebruiker geen enkele vergoeding op.
Hoe worden reviews geverifieerd?
Selectra streeft ernaar om uitsluitend authentieke beoordelingen te publiceren.
Wij vragen elke klant die een review achterlaat, te bevestigen dat hij/zij klant is of is geweest bij de provider waarover hij/zij een review schrijft. Ook vragen wij hem/haar om ons een geldig e-mailadres te verstrekken.
Elke ingediende review wordt vervolgens door Selectra opnieuw gelezen en pas na deze menselijke verificatie gepubliceerd. Elke review die niet voldoet aan ons moderatiecharter of afkomstig is van een ongeldig e-mailadres, wordt niet gepubliceerd.
Wanneer een klant via Selectra een contract heeft getekend met een leverancier en een beoordeling achterlaat over deze provider met hetzelfde e-mailadres als waarmee het contract is getekend, voegt Selectra de vermelding Geverifieerde klant toe naast de beoordeling. Anders verschijnt er geen vermelding naast de review, omdat wij dan niet kunnen garanderen dat de klant klant is of is geweest bij de provider.
De gegevens die Selectra verzamelt in het kader van de publicatie van reviews, worden niet voor commerciële doeleinden gebruikt.
Hoe worden reviews gerangschikt?
Reviews worden weergegeven van nieuw naar oud. Wanneer een provider reviews van geverifieerde klanten heeft ontvangen, worden standaard alleen de reviews van geverifieerde klanten weergegeven. U kunt alle reviews weergeven door de optie 'Alleen geverifieerde klanten' uit te schakelen. Bovendien kan de gebruiker ervoor kiezen om alleen reviews weer te geven die een bepaalde review hebben gekregen, door het bijbehorende vakje aan te vinken.
Hoe wordt de score berekend?
De review is het gewogen gemiddelde van alle reviews die de provider heeft ontvangen. Wij hebben ervoor gekozen om meer gewicht te geven aan reviews van geverifieerde klanten en recente reviews. Daarom is voor een bepaalde review de weegfactor P gelijk aan x * y, waarbij x gelijk is aan 2 als de review afkomstig is van een geverifieerde klant of aan 1 als de review afkomstig is van een niet-geverifieerde klant; en waarbij y gelijk is aan 1,25 voor een kennisgeving die jonger is dan 1 jaar, 1 voor een kennisgeving die tussen 1 en 2 jaar oud is, 0,75 voor een kennisgeving die tussen 2 en 3 jaar oud is, 0,5 voor een kennisgeving die tussen 3 en 4 jaar oud is, of 0,25 voor een kennisgeving die ouder is dan 4 jaar.
Echt niet klantvriendelijk. Door een ongeval is een bovengrondse kabel los gekomen. Er zij 10dagen nodig eer de technische dienst kan langs komen om gewoon die kabel asn te sluiten. Resultaat 10d zonder wifi, maar de rekening van onze telecom moeten we wel betalen. Thuiswerk lukt niet, printen lukt niet, tv kijken ook niet gedurende 10dagen
Voir plus Voir moinsIf you represent the supplier that is the subject of the online review, we offer you two free ways to react to a published review.
1/ You can let us know if you have any doubts about the authenticity of the review by sending us an email to [email protected]. Please indicate the reference number of review and give the reasons for your comment.
2/ You can contact us at [email protected] to ask us to give you access so that you can reply to each of the reviews published. The response will be published just below the notice in question.
Selectra's review van Telenet
Ontdek in het overzicht hieronder de voor- en nadelen van Telenet volgens de telecom experts van Selectra.
✔️ Positieve Telenet reviews | ❌ Negatieve Telenet reviews |
---|---|
|
|
Telenet review over de klantenservice
De Telenet klantendienst is in onze ogen redelijk uitgebreid. Je kunt met Telenet telefonisch, via het contactformulier, via WhatsApp, per post en via sociale media contact opnemen. Daarnaast beschikt Telenet over winkels verspreid over Vlaanderen (en het Brussels Hoofdstedelijk Gewest) en een forum waar klanten vragen kunnen stellen en elkaar kunnen helpen.
Een pluspunt van Telenet vinden wij de mogelijkheid om Telenet te contacteren per post en via WhatsApp. Daar tegenover staat echter wel dat Telenet niet direct via de mail te bereiken is, je zult dus altijd het contactformulier moeten invullen, end dat het niet mogelijk is om gratis de Telenet klantendienst te bellen.
Telenet internet review
Telenet biedt verschillende internetabonnementen aan met een HFC-aansluiting en heeft bovendien speciale abonnementen voor studenten. Hier tegenover staat echter dat Telenet geen glasvezelabonnementen aanbiedt en dat ze niet tot de goedkoopste telecom aanbieders in de markt behoren.
Daarnaast kunnen de Telenet internetabonnementen en packs niet in het gehele land afgesloten kunnen worden, enkel in het Nederlandstalige gedeelte. Dit is vooral erg vervelend voor huishoudens die naar een Franstalige gemeente verhuizen.
Telenet gsm review
Telenet heeft een divers aanbod voor mobiele telefonie met verschillende keuzes, zowel voor de losse abonnementen als in de packs. Daarnaast biedt Telenet een herlaadkaart aan die je niet hoeft te herladen, je betaalt elke maand voor dat wat je verbruikt. De prijs per GB ratio blijft echter achter in vergelijking tot vergelijkbare gsm-abonnementen.
Telenet reviews op andere platformen
In onze review van Telenet kijken wij ook naar de beoordelingen die Telenet heeft ontvangen op andere review platformen, zoals Trustpilot.
Reviews Telenet

Trustpilot
Laatst bijgewerkt: 28-03-2025
Klachten Telenet bij de Ombudsdienst
Bij de Ombudsdienst voor Telecommunicatie zijn in 2024 5.139 beroepsklachten over de Telenet Group binnengekomen. Dit is daling van 22,37 % ten opzichte van 2023.
Tel je alle klachten met betrekking tot bemiddeling en kwaadwillige elektronische communicatie bij elkaar op, dan zijn er in totaal 17,46 % minder klachten over de Telenet Groep binnengekomen. De Telenet Groep neemt hiermee de tweede plek in, achter Proximus, en voor Orange en VOO.
Uit het rapport van de Ombudsdienst blijkt dat de binnengekomen klachten voornamelijk gingen over de IT-problemen in 2023 die in 2024 ook nog merkbaar waren, contractuele vraagstukken, facturatie en compensaties.
Hoe kun je klant worden bij Telenet?
Ben je na het lezen van de Telenet review overtuigd en wil je bij Telenet klant worden? Je kunt op de volgende manieren een contract bij Telenet afsluiten:
- Bel Selectra: 02 808 96 40
- Website van Telenet
- Telenet winkel
Ontdek de reviews van andere telecom aanbieders
Review BASE
Review DIGI
Review edpnet
Review hey telecom
Review Lycamobile
Review Mega
Review Mobile Vikings
Review Proximus
Review Orange
Review Scarlet
Review TADAAM
Review TV VLAANDEREN
Review VOO
Review yoin
Selectra heeft een partnership met deze entiteit. Via onze telefonische dienstverlenging geven wij je gratis advies, support en informatie en helpen wij jou met het afsluiten van een abonnement bij deze entiteit. Selectra krijgt een commissie voor elk afgesloten abonnement, maar de prijs blijft hetzelfde voor de klant. De bestelling wordt verwerkt door Astel, gemandateerde agent van deze provider.
Als zij hun geld moeten krijgen is het nooit een probleem om deze onmiddellijk van uw rekening te halen. Maar als zij u geld moeten terug storten moet je wel tot volgende maand wachten “totdat zij de afrekening hebben gemaakt”. Mag ik dit vanaf nu dan ook zeggen? 😉 Wacht maar op uw geld tot volgende maand…. Foei foei & dat voor zo een bedrijf
Voir plus Voir moins