Orange reviews in 2025: Beoordelingen en ervaringen

Laatste update op   
Logo

Ben jij bij Orange klant (geweest)? Deel jouw ervaring!

Laat een review achter
Selecteer een datum in het afgelopen jaar, tot vandaag.
Meer informatie over de verwerking van mijn gegevens.
CAPTCHA
Deze vraag is om te controleren dat u een mens bent, om geautomatiseerde invoer (spam) te voorkomen.

* Verplicht veld

Orange ontvangt van klanten een gemiddelde score van 1,3/5 naar aanleiding van 1.888 reviews op 1 platform. Hiermee staat Orange op plek 23 van de 25 aanbieders die bij Selectra vergeleken worden op basis van de reviews van (oud-)klanten. Ontdek hier de Orange review van Selectra en de klantenbeoordelingen.

Ervaring met Orange

Ontdek alle ervaringen met Orange
1.7 / 5
n.a.v. 3 reviews
0%
0%
33%
0%
67%
Hoe worden beoordelingen verzameld, gecontroleerd en gerangschikt?
Standaard worden de beoordelingen gerangschikt van minst naar meest recent.
1/5
Els
Publicatiedatum: 01/09/2025
Ervaringingsdatum: 01/09/2025

Deze review gaat specifiek over de klantendienst van Orange, niet over hun producten.

Mijn ervaring was bijzonder negatief:
• De medewerkers aan de telefoon komen ongemotiveerd over en lijken onvoldoende opgeleid en geïnformeerd.
• Ze praten vaak naast de kwestie en luisteren niet goed naar de vraag van de klant.
• Voor één enkel probleem moest ik meerdere keren bellen en kreeg ik vijf verschillende medewerkers aan de lijn die elkaar tegenspraken.
• Tijdens één van de gesprekken werd de verbinding verbroken, waarna ik bovendien zonder mobiele data achterbleef.

Het is erg frustrerend dat een eenvoudige vraag zoveel moeite en tijd kostte, zonder dat er een duidelijke of consequente oplossing werd geboden.

Zie meer Zie minder
3/5
A.d
Publicatiedatum: 28/07/2025
Ervaringingsdatum: 28/07/2025

Vandaag - 28/07 - belden we 3 KEER naar de klantendienst van Orange.

Het probleem: de vaste telefoonlijn werkte al 1 week niet bij mijn grootmoeder die zorgbehoevend is. Zij kan enkel daarmee werken, dus wanneer dit niet werkt kan dit voor grote problemen zorgen.

De eerste maal kregen we hulp van 2 dames die heel vriendelijk waren aan de telefoon. De dame van de klantenservice luisterde naar het verhaal en verbond ons door naar een dame van de technische dienst. De dame zei ons dat we de kabeltjes moesten versteken en terug bellen.

2de maal bellen:
We kwamen terug bij de dame van de klantendienst die ook weer enorm vriendelijk was en ons doorverbond met iemand van de technische dienst aangezien het probleem niet opgelost was.

We werden doorverbonden met een man genaamd Erik / Eric. Het gesprek begon vriendelijk tot hij het dossier opende. Hij vroeg ons waarom we mijn grootvader & grootmoeder niet leerden werken met een GSM in plaats van te bellen naar de klantendienst. We hebben hem enkele keren moeten uitleggen dat mijn grootmoeder absoluut niet met een GSM kan werken. Ondertussen belden we al anderhalf uur naar verschillende mensen van Orange om het probleem op te lossen. Hij zei ons dat hij het wel zou kunnen aanleren in anderhalf uur en dat wij dat ook zouden moeten doen. Het gesprek verliep moeizaam dus zeiden we dat we geen deftig gesprek konden aangaan met hem en hij vond dit ook. We vertelden hem dat we een klacht zouden indienen voor zijn onbeschoftheid en hij zei dat we van hem de groeten moesten doen in de klacht. Hij legde meteen af.

3de maal bellen:
Bij de derde keer bellen verbond een andere dame van de klantendienst ons door naar iemand van de technische dienst aangezien Erik ons niet wou helpen.

We werden verbonden met Samuel, een enorm vriendelijke man die merkte dat we wat opgejut waren. We vertelden hem wat er gebeurd was en dat we ook klacht wilden indienen. Hij zag in het dossier dat Erik een soort klacht indiende tegen ons. Samuel heeft deze meteen na het beluisteren van ons verhaal laten vallen en verdergewerkt aan een klacht tegen Erik. Daarna gingen we verder met het probleem van de vaste telefoons.

Samuel was de eerste die ons vertelde dat er een resetknop aan het bakje was die we konden indrukken met een naaldje. Daarna zou het moeten werken.

Er brandde nogsteeds geen lichtje aan het bakje, dus keek hij meteen om een technicus te laten langskomen.

Na het ophangen van de telefoon probeerden we het uit of het werkte, en dat deed het ook!

Achteraf belde Samuel terug om te zeggen dat er een technicus vandaag nog zou langskomen. Deze was ondertussen al niet meer nodig, met dank aan Samuel.

We hebben hem bedankt en daarom laat ik ook deze review na met 3 sterren.

Erik is 0 sterren zelfs niet waard, terwijl Samuel zeker het maximum mag ontvangen.

Zie meer Zie minder
1/5
Karine Peelman
Publicatiedatum: 27/06/2025
Ervaringingsdatum: 09/06/2025

Zwaar probleem met decoder: probleem ligt bij Orange.....duurt ondertussen al 14dagen!!!!!!!!!!
Herhaaldelijk hierover gebeld...ok naar lang onderhandelen een korting gekregen.
Orange laat u hier gewoon in de kou staan
Hoe kan dit in 2025....??
Vertrouwen is volledig weg!!!

Zie meer Zie minder

Selectra's review van Orange

Ontdek in het overzicht hieronder de voor- en nadelen van Orange volgens de telecom experts van Selectra.

Voor- en nadelen Orange
✔️ Positieve Orange reviews ❌ Negatieve Orange reviews
  • Uitgebreid aanbod met genoeg onderscheid met een geschikt abonnement of pack voor iedereen.
  • Internetabonnementen met een mobiele en satellietverbinding.
  • Uitgebreide klantendienst met winkels in het hele land.
  • Televisie-abonnementen hebben een beperkte hoeveelheid functionaliteiten en opties.
  • Fiberpacks bieden niet de mogelijkheid voor een pack zonder tv-decoder.

Orange review over de klantenservice

De Orange klantendienst is in onze ogen zeer uitgebreid. Je kunt met Orange telefonisch, via het contactformulier, de online chat, per post en via sociale media contact opnemen. Daarnaast beschikt Orange over winkels verspreid over het gehele land en een forum waar klanten vragen kunnen stellen en elkaar kunnen helpen.

Een groot pluspunt van Orange vinden wij de mogelijkheid om als klant met een Orange nummer de klantendienst gratis te kunnen bellen. Ook vinden wij de mogelijkheid voor het contacteren van Orange per post een positief punt. Daar tegenover staat echter wel dat Orange niet direct via de mail te bereiken is, je zult dus altijd het contactformulier moeten invullen.

Orange internet review

Orange heeft een grote hoeveelheid internetabonnementen, met een HFC- en glasvezelaansluiting, maar ook met een mobiele internet- en satellietverbinding. De toevoeging van de laatste twee verbindingen biedt vooral voor huishoudens die geen vaste internetaansluiting kunnen hebben een uitstekende oplossing. Orange is bovendien redelijk uniek hierin in België, waardoor dit een groot pluspunt is in onze ogen.

Daarnaast biedt Orange een speciale korting voor klanten die in een tweede verblijf ook een internetabonnement bij Orange willen afsluiten. Van deze korting kan echter enkel gebruik gemaakt worden als je al een internet- en gsm-abonnement van Orange hebt en zodra je één van de twee opzegt, zal deze korting komen te vervallen.

De abonnementen en packs zijn bovendien zeer goed geprijsd. Daar tegenover staat echter wel een beperkte dekking van het fiberabonnement en een lage internetsnelheid van het fiberabonnement tegenover andere abonnementen met fiber.

Orange gsm review

Orange heeft een divers aanbod voor mobiele telefonie, met een geschikte keuze voor vrijwel ieder profiel en een herlaadkaart. De goedkopere gsm-abonnementen behoren niet tot de goedkoopste in de markt, maar het uitgebreidste gsm-abonnement komt wel als goedkopere naar voren in vergelijking met vergelijkbare abonnementen.

Orange reviews op andere platformen

In onze review van Orange kijken wij ook naar de beoordelingen die Orange heeft ontvangen op andere review platformen, zoals Trustpilot.

Trustpilot

1,3

1.9k reviews op Trustpilot

Klachten Orange bij de Ombudsdienst

Bij de Ombudsdienst voor Telecommunicatie zijn in 2024 2.178 beroepsklachten over de Orange Groep binnengekomen, dat een stijging van 6,30 % ten opzichte van 2023 betekent.

Tel je alle klachten met betrekking tot bemiddeling en kwaadwillige elektronische communicatie bij elkaar op, dan zijn er in totaal 15,09 % meer klachten over de Orange Groep binnengekomen. Orange neemt hiermee de derde plek in, achter Proximus en Telenet en voor VOO - die allen een daling in het aantal klachten zagen.

Uit het rapport van de Ombudsdienst blijkt dat de binnengekomen klachten voornamelijk gingen over facturatie en de klantendienst.

Hoe kun je klant worden bij Orange?

Ben je na het lezen van de Orange review overtuigd en wil je bij Orange klant worden? Je kunt op de volgende manieren een contract bij Orange afsluiten:

  • Bel Selectra: 02 808 96 40
  • Website van Orange
  • Bel Orange: 0800 3 5858
  • Orange winkel

Ontdek de reviews van andere telecom aanbieders

Selectra heeft een partnership met deze entiteit. Via onze telefonische dienstverlenging geven wij je gratis advies, support en informatie en helpen wij jou met het afsluiten van een abonnement bij deze entiteit. Selectra krijgt een commissie voor elk afgesloten abonnement, maar de prijs blijft hetzelfde voor de klant.

Orange klant worden?