Orange contact klantendienst: overzicht contactgegevens
De Orange klantendienst bellen kan op: 5000 (met een Orange nummer) of 02 745 95 00. Voor het afsluiten van een Orange abonnement bel je naar: 02 808 96 40. Het is ook mogelijk om bij één van de vele Orange winkels verspreid over België langs te gaan of om Orange te contacteren via sociale media, My Orange, de chat op de website of het online contactformulier.
Overzicht contactmogelijkheden van Orange
Hieronder vind je een overzicht van alle contactmogelijkheden van Orange.
Orange telefoonnummer:
- Met een Orange nummer: 5000
- Met een ander nummer: 027 45 95 00
- Gsm-nummer blokkeren: 0800 95 95 5
- Vanuit het buitenland: +32 27 45 95 00
- Informatie over Orange of klant worden: 02 808 96 40
Orange e-mail:
- Geen direct e-mailadres
- Via een online contactformulier
- Per post
Digitale contactmogelijkheden:
Overigen:
- FAQ: alle antwoorden op jouw vragen
- Orange Tribe forum
Telefoonnummers Orange klantendienst
Er zijn verschillende telefoonnummers beschikbaar waarop je de Orange klantendienst kunt bereiken. Alle telefoonnummers ontdek je in onderstaande tabel.
Situatie | Telefoonnummer |
---|---|
Vanaf een Orange nummer | 5000 |
Vanaf een niet-Orange nummer | +32 27 45 95 00 |
Klant worden | |
Informatie aanbod | |
Vanaf het buitenland | +32 27 45 95 00 |
Telefoonnummer blokkeren | 0800 95 95 5 |
Contract opzeggen & overstappen | |
Informatiedienst telecom |
Orange klantendienst openingsuren
Niet elke klantendienst van Orange is tijdens dezelfde openingsuren te bereiken. Je vindt in onderstaande tabel de openingsuren van elke Orange klantendienst.
Klantendienst | Openingsuren |
---|---|
Algemene klantendienst | Maandag tot en met zaterdag: 8:00 - 20:00 uur Zondag en op feestdagen: 10:00 - 18:30 uur |
Telefoonnummer blokkeren | 24/7 |
Met Selectra (om bij Orange klant te worden, informatie te ontvangen over het aanbod, je contract op te zeggen en over te stappen naar een andere aanbieder of voor algemene informatie) kun je contact opnemen van maandag - vrijdag van 8:00 - 19:00 uur en op zaterdag van 8:30 - 17:30 uur.
Orange klantendienst gratis nummer
Orange beschikt over twee telefoonnummers die je gratis kunt bellen. Alle gsm-klanten van Orange kunnen met hun Orange nummer gratis bellen naar: 5000. Moet je jouw gsm-nummer blokkeren (omdat je gsm gestolen is), dan kun je gratis bellen naar: 0800 95 95 5.
De Orange klantendienst gratis bellen is enkel mogelijk als je je in België bevindt. Bevind je je in het buitenland, dan dien je te betalen voor elke belminuut.
Postadres Orange klantendienst
Het hoofdkantoor van Orange bevindt zich in Evere. Het is niet mogelijk om hier langs te gaan om de Orange klantendienst te spreken. Wel kun je alle post gericht aan de Orange klantendienst hierheen sturen.
Orange België
Bourgetlaan 3
1140, Evere
Orange verhuis regelen
Het regelen van een verhuis is enkel noodzakelijk als je een pack of internetabonnement hebt. In dit geval volg je onderstaande stappen voor het doorgeven van je Orange verhuis.
- Ga na of je nieuwe woning al aangesloten is op het Orange netwerk.
- Geef je verhuizing drie tot zes weken voor de daadwerkelijk verhuis door aan Orange via het online contactformulier als er al een Orange internetaansluiting is. Is de aansluiting er nog niet, dan zul je zes weken voor de verhuis de verhuizing door moeten geven.
- Je wordt door een medewerker van de Orange klantendienst teruggebeld om een afspraak te maken voor de installatie in je nieuwe woning.
- Zorg dat je thuis bent tijdens het tijdslot waarin de technieker van Orange langs kan komen voor de installatie.
Heb je enkel een Orange gsm-abonnement? Het is dan al voldoende om enkel je adreswijziging in My Orange door te voeren.
Orange opzeggen
Je kunt op verschillende manieren je abonnement bij Orange opzeggen:
- Door Selectra te bellen als je ook een abonnement bij een andere aanbieder wilt afsluiten: 02 808 96 40.
- Door gebruik te maken van Easy Switch als je verandert van internet- of televisie-abonnement of pack.
- Door aan te geven dat je jouw huidige gsm-nummer wilt behouden als je verandert van gsm-abonnement.
- Door het online contactformulier in te vullen.
Vergeet niet om na het opzeggen van je abonnement, ongeacht of je een nieuw abonnement hebt afgesloten of niet, alle toestellen met accessoires naar Orange terug te sturen.
Wanneer je gebruik maakt van Easy Switch of aangeeft dat je jouw huidige gsm-nummer wilt behouden, zal je nieuwe telecom aanbieder je abonnement(en) van Orange opzeggen.
Hoe kun je bij Orange klant worden?
Bel Selectra op 02 808 96 40 om een Orange abonnement af te sluiten. Onze telecom experts helpen jou gratis met een abonnement bij Orange afsluiten en je huidige abonnement opzeggen.
Je kunt zelf bij Orange een abonnement afsluiten via de Orange website. Tijdens het bestelproces kun je aangeven dat je gebruik wilt maken van Easy Switch en / of dat je jouw huidige telefoonnummer wilt behouden. In beide gevallen zal Orange je huidige abonnementen voor jou opzeggen.
Ook kun je met de Orange klantendienst contact opnemen of langsgaan bij een Orange winkel bij jou in de buurt. Een medewerker van Orange zal jou dan helpen met het afsluiten van een nieuw abonnement.
Orange winkels in België
Orange beschikt over een groot aantal winkels verspreid over België. Je kunt bij een Orange winkel langsgaan voor hulp bij je problemen of bij vragen, het aanschaffen van producten, of het inleveren van je oude toestellen.
Veelgestelde vragen over de Orange klantendienst
Hoe stuur ik een mail naar Orange?
Met Orange contact opnemen via de mail kan enkel door het invullen van een contactformulier. De Orange klantendienst zal dan zo snel mogelijk bij je terugkomen.
Schriftelijk met Orange contact opnemen kan ook via de online chat of via sociale media.
Is het Orange nummer 5000 gratis?
Als je klant bent bij Orange, kun je gratis bellen naar nummer: 5000.
Kan ik gratis naar Orange bellen?
Je kunt de Orange klantendienst gratis bellen op 5000 (als je belt met een Orange nummer) en op 0800 95 95 5.
Wat is het telefoonnummer van Orange?
Orange beschikt over verschillende telefoonnummers die je kunt bellen. Als klant kun je vanaf een Orange nummer gratis bellen naar: 5000. Als je niet met een Orange nummer kunt bellen, kun je de klantendienst bereiken op: 027 45 95 00. Vanuit het buitenland bel je Orange op: +32 27 45 95 00.
Om bij Orange klant te worden of voor informatie over de Orange abonnementen, bel je Selectra op: 02 808 96 40.
Ook als je een Orange abonnement wilt opzeggen en een abonnement bij een andere aanbieder wilt afsluiten, bel je Selectra op: 02 808 96 40.
Hoe kun je een klacht indienen bij Orange?
Je kunt telefonisch of per mail met Orange contact opnemen als je over hen een klacht wilt indienen.
Als je er gezamenlijk met de Orange klantendienst niet uitkomt of je bent niet tevreden met de geboden oplossing, kun je met de Ombudsdienst voor Telecommunicatie contact opnemen. Zij zullen dan bemiddelen tussen jou en Orange, om alsnog tot een oplossing te komen.
Selectra heeft een partnership met deze entiteit. Via onze telefonische dienstverlenging geven wij je gratis advies, support en informatie en helpen wij jou met het afsluiten van een abonnement bij deze entiteit. Wanneer je op deze link klikt, zul je doorverwezen worden naar de website van onze partner. Selectra krijgt een commissie voor elk afgesloten abonnement, maar de prijs blijft hetzelfde voor de klant.