BASE is een telecom provider en een Mobile Network operator die gsm-abonnementen aanbiedt aan particulieren en bedrijven in België. Op deze pagina vind je de belangrijkste informatie over telecom aanbieder BASE.

BASE in het kort

Over BASE

  • Opgericht in 1999
  • Actief in heel België
  • Eigen gsm-netwerk met Telenet
  • 1,6 / 5 op Trustpilot (270 reviews)

Aanbod BASE

  • Internet abonnementen
  • Gsm-abonnementen met 5G
  • Herlaadkaarten
  • Packs met internet en tv, internet en gsm, gsm en tv & internet, gsm en tv

Tijdlijn BASE

  1. 1999 - oprichting als KPN Orange
  2. 2001 - volledig in handen van KPN Mobile
  3. 2002 - verandering naam naar BASE
  4. 2015 - overname door de Telenet Group
  5. 2024 - lancering internet en tv-abonnementen

Wie is BASE?

BASE is een telecom aanbieder met hun eigen gsm-netwerk (gezamenlijk met moederbedrijf Telenet) dat in heel België actief is met een gsm-aanbod bestaande uit gsm-abonnementen en een prepaid kaart. BASE is één van de oudere gsm-aanbieders in België. Daarnaast bieden ze sinds 2024 ook internet en televisie-abonnementen aan.

De oprichting van BASE vond plaats in 1999 als KPN Orange. Twee jaar later, in 2001, kwam BASE volledig in handen naar KPN Mobile, waarna de naam BASE officieel werd aangenomen in 2002. In 2015 werd BASE overgenomen door Telenet, met wie zij samen werken voor het opzetten en onderhouden van één van de beste gsm-netwerken in België.

Contactmogelijkheden van BASE

Als je contact wilt opnemen met BASE, kun je gebruik maken van één van de volgende telefonische, online of offline contactmogelijkheden.

  • BASE telefoonnummer voor klanten: +32 486 19 1999 (1999 met je gsm nummer van BASE).
  • BASE telefoonnummer voor niet-klanten: 0800 66 311.
  • Online chat op de website van BASE.
  • Chatfunctie in My BASE.
  • Facebook Messenger.
  • BASE shop of verkooppunt.

De BASE contactgegevens in detail

Openingsuren van de klantendienst van BASE

De openingsuren van de BASE klantendienst zijn van maandag tot vrijdag van 8:00 tot 20:00 uur en op zaterdag van 9:00 tot 17:30 uur. Als je met de technische dienst van BASE contact wilt opnemen, kun je dit van maandag tot vrijdag van 8:00 tot 22:00 uur en in het weekend en op feestdagen van 9:00 tot 22:00 uur doen.

In de BASE chat kun je van maandag tot zaterdag van 10:00 tot 18:00 in contact komen met de BASE klantendienst, in Facebook Messenger is dit van maandag tot zaterdag van 8:00 tot 18:00 uur. Op de chatfunctie in My BASE zul je zo snel mogelijk geholpen worden door een medewerker.

Adres van BASE

Het kantoor van de Telenet Group NV - waar BASE toe behoort - bevindt zich in Mechelen.

Telenet Group NV
Liersesteenweg 4
2800, Mechelen

Aanbod van BASE

In vrijwel heel België biedt BASE gsm-abonnementen aan. Je hebt bij BASE de keuze tussen vier gsm-abonnementen. Bovendien is het bij BASE mogelijk om een herlaadkaart aan te schaffen als je niet aan een abonnement vast wilt zitten. BASE biedt daarnaast de mogelijkheid aan om een gsm-abonnement samen met een mobiele telefoon aan te schaffen.

Het is bovendien bij verschillende abonnementen mogelijk om te profiteren van verschillende promoties. Je ontdekt alle beschikbare BASE promoties in ons artikel.

BASE tarieven in detail

Bij alle gsm-abonnementen van BASE ontvang je onbeperkt bellen en sms'en en kun je gebruik maken van Data Jump (overgehouden data meenemen naar de volgende maand), Free Data Day (de eerste dag van de maand gratis surfen op internet) en 5G daar waar er al een 5G-dekking van Telenet / BASE is en als je over een 5G-telefoon beschikt.

Het is bij BASE bovendien mogelijk om internet-abonnementen en packs met internet & tv, internet & gsm, gsm & tv en internet, gsm & tv af te sluiten.

Reviews van BASE

Als je problemen ervaart met je telecom provider en je komt er met hen niet uit, kun je bij de Ombudsdienst voor Telecommunicatie een klacht indienen. Elk jaar brengt de Ombudsdienst een rapport uit met de binnengekomen klachten van het jaar daarvoor, waarin wordt toegelicht hoeveel klachten er zijn binnen gekomen met telecom provider en waarover deze klachten gingen.

Over 2023 zijn er bij de Ombudsdienst 6.620 klachten binnengekomen voor de gehele Telenet Group, wat een verdriedubbeling van 2022 is. Hiermee neemt de Telenet Group ook voor het eerst de eerst plek in wat betreft het aantal klachten.

Op Trustpilot heeft BASE een beoordeling gekregen van 1,4/5 (n.a.v. 353 reviews, 11-11-2024).

Meer informatie over BASE

Telefonische dienstverlening beheerd door Selectra die je gratis helpt met providers vergelijken en het afsluiten van het beste abonnement voor je persoonlijke situatie bij één van onze partners.
Selectra heeft een affiliate partnership met deze entiteit. Wanneer je op deze link klikt, zul je doorverwezen worden naar de website van onze partner. Selectra krijgt een commissie voor elk afgesloten abonnement, maar de prijs blijft hetzelfde voor de klant.

BASE klant worden?

BASE klant worden of informatie ontvangen?