Proximus reviews in 2025: Beoordelingen en ervaringen

Laatste update op   
Logo

Ben jij bij Proximus klant (geweest)? Deel jouw ervaring!

Laat een review achter
Selecteer een datum in het afgelopen jaar, tot vandaag.
Meer informatie over de verwerking van mijn gegevens.
CAPTCHA
Deze vraag is om te controleren dat u een mens bent, om geautomatiseerde invoer (spam) te voorkomen.

* Verplicht veld

Proximus ontvangt van klanten een gemiddelde score van 1,2/5 naar aanleiding van 2.736 reviews op 2 platformen. Hiermee staat Proximus op plek 24 van de 25 aanbieders die bij Selectra vergeleken worden op basis van de reviews van (oud-)klanten. Ontdek hier de Proximus review van Selectra en de klantenbeoordelingen.

Ervaring met Proximus

Ontdek alle ervaringen met Proximus
1 / 5
n.a.v. 6 reviews
0%
0%
0%
0%
100%
Hoe worden beoordelingen verzameld, gecontroleerd en gerangschikt?
Standaard worden de beoordelingen gerangschikt van minst naar meest recent.
1/5
Rose
Publicatiedatum: 04/09/2025
Ervaringingsdatum: 04/09/2025

The most impatient, low intelligence helpdesk! The chat function is basically a joke, I explained my problem over and over just for them to change the chat guy and for him to ask what the problem is from the beginning! As if we didn’t go through all the levels with the one before him. I called the helpdesk after that and the guy on the line was even worse! He wouldn’t listen to me and repeat what he was saying without understanding me. At the same time threatening me that he gonna hangup and can’t help and have a nice day! At the end I explained my issue again and he understood that he can’t help so he just connected me to another college, who then asked me to repeat the problem again!!!
She listened and is showing to be more helpful than him at least!
Wasted 2 hours of my time…

Zie meer Zie minder
1/5
Mohamed Aanifi
Publicatiedatum: 23/08/2025
Ervaringingsdatum: 23/08/2025

Beste mensen.
Tegenwoordig is een klant niet zo belangrijk.
Voor mijn wifi probleem werd ik gewoon in de kou gezet en ga ik één week moeten wachten en afwachten wat voor verassing me nog staat te wachten. Want ze geven u van bepaalde tijd tot die tijd.

Zie meer Zie minder
1/5
Dominique Vincent
Publicatiedatum: 18/08/2025
Ervaringingsdatum: 18/08/2025

Worse mobile internet. Just got sim today and can't do anything

Zie meer Zie minder
1/5
Bruno
Publicatiedatum: 28/07/2025
Ervaringingsdatum: 28/07/2025

Gisterenavond opgebeld door mijn schoonmoeder,problemen met wifi #geen beeld.
Vanmorgen gaan kijken om het probleem te achterhalen.
Idd geen wifi en geen beeld en 't.v. die telkens wil verbinden.
Helpdesk gebeld,wat zij voorstelden al gedaan ,geen resultaat.
Ja we bellen u terug ( call back)
Niks dus.
Terug gebeld nog is terug reset dit reset dat.ja we bellen u terug( callback).
Niks dus.
3 de keer hetzelfde liedje.
Ja het signaal is in orde,wel na half uur weer wifi weg.
Als je A.I. wil gebruiken als hulp zie dan dat het deftig werkt.
Als je uw medewerkers eens een jaar zou mee op pad sturen ,dat zij op de hoogte zijn waar ze mee werken ,zou veel helpen.
( een t.v.box is geen plastiek boxje)
Volgens mij ligt het aan jullie dat een t.v. toestel van 3 jaar oud (600€) plots niet meer werkt ,omdat die zijn signaal kwijt is en blijft opstarten)
Een hele voormiddag naar de vaantjes .
En als je sneller wil geholpen worden, kan je mits bijbetaling idd sneller geholpen worden.!!!!!..

Zie meer Zie minder
1/5
Martine Pauwels
Publicatiedatum: 03/07/2025
Ervaringingsdatum: 02/07/2025

Nieuwe klant sinds mei. Volgens de website is mijn woning fiberklaar, maar toch legde men een koperen kabel. Vervolgens kreeg ik ongevraagde afspraken, telefoons, en beloftes dat fiber geactiveerd zou worden — om dan te horen dat het toch niet kan. Afspraken werden eenzijdig geannuleerd, techniekers kwamen niet opdagen, de app werkte niet, en niemand wist nog wat er gaande was.

Proximus communiceert niet met z’n onderaannemers en hun eigen medewerkers spreken elkaar tegen. Zelfs nu is het nog onduidelijk wat er precies aangesloten is. Mijn dossier ligt bij de ombudsdienst.

Hopeloos bedrijf. Enkel kiezen als je tijd, energie en muren op overschot hebt.

Zie meer Zie minder

Selectra's review van Proximus

Ontdek in het overzicht hieronder de voor- en nadelen van Proximus volgens de telecom experts van Selectra.

Voor- en nadelen Proximus
✔️ Positieve Proximus reviews ❌ Negatieve Proximus reviews
  • Voorloper op het gebied van glasvezel en 5G.
  • Zeer uitgebreid en divers aanbod met een grote hoeveelheid verschillende mogelijkheden.
  • Speciale internetabonnementen voor studenten.
  • Het is mogelijk om enkel een vaste telefoon abonnement af te sluiten.
  • Het navigeren op de website tussen VDSL- en glasvezelabonnementen kan lastig en onoverzichtelijk zijn.
  • Behoort niet tot de goedkoopste telecom aanbieders.

Proximus review over de klantenservice

De Proximus klantendienst is in onze ogen zeer uitgebreid. Je kunt met Proximus telefonisch, via het contactformulier, via de online chat, via MyProximus en via sociale media contact opnemen. Daarnaast beschikt Proximus over winkels verspreid over het gehele land en een forum waar klanten vragen kunnen stellen en elkaar kunnen helpen.

Een groot pluspunt van Proximus vinden wij de mogelijkheid om de klantendienst gratis te kunnen bellen. Daar tegenover staat echter wel dat Proximus niet direct via de mail te bereiken is, je zult dus altijd het contactformulier moeten invullen.

Proximus internet review

Proximus heeft een grote hoeveelheid internetabonnementen, met een VDSL- en glasvezelaansluiting. Proximus biedt bovendien abonnementen aan speciaal voor studenten en heeft een grote hoeveelheid opties die je kunt activeren.

Daarnaast heeft het uitgebreidste abonnement in een Proximus pack de hoogste internetsnelheid in België. Daar tegenover staat echter wel dat de glasvezeldekking momenteel nog redelijk beperkt is en dat de abonnementen niet tot de goedkoopste in de markt behoren.

Proximus gsm review

Proximus heeft een divers aanbod voor mobiele telefonie, met een geschikte keuze voor vrijwel ieder profiel, een herlaadkaart en een grote hoeveelheid verschillende opties. De abonnementen behoren echter niet tot de goedkoopste in de markt.

Proximus reviews op andere platformen

In onze review van Proximus kijken wij ook naar de beoordelingen die Proximus heeft ontvangen op andere review platformen, zoals Trustpilot.

Trustpilot

1,2

2.7k reviews op Trustpilot

Selectra

1

1 reviews op Selectra

Klachten Proximus bij de Ombudsdienst

Bij de Ombudsdienst voor Telecommunicatie zijn in 2024 5.649 beroepsklachten over de Proximus Group binnengekomen, dat een daling van 10,35 % ten opzichte van 2023 betekent.

Tel je alle klachten met betrekking tot bemiddeling en kwaadwillige elektronische communicatie bij elkaar op, dan zijn er in totaal 8,35 % minder klachten over de Proximus Group binnengekomen. De Proximus Group blijft desalniettemin de telecom aanbieder over wie de meeste klachten zijn binnengekomen.

Uit het rapport van de Ombudsdienst blijkt dat de binnengekomen klachten voornamelijk gingen over defecten en storingen, de klantendienst en schadevergoedingseisen.

Hoe kun je klant worden bij Proximus?

Ben je na het lezen van de Proximus review overtuigd en wil je bij Proximus klant worden? Je kunt op de volgende manieren een contract bij Proximus afsluiten:

Ontdek de reviews van andere telecom aanbieders

Selectra heeft een partnership met deze entiteit. Via onze telefonische dienstverlenging geven wij je gratis advies, support en informatie en helpen wij jou met het afsluiten van een abonnement bij deze entiteit. Selectra krijgt een commissie voor elk afgesloten abonnement, maar de prijs blijft hetzelfde voor de klant. De bestelling wordt verwerkt door Astel, gemandateerde agent van deze provider.

Proximus klant worden?

Proximus klant worden of informatie ontvangen?