Proximus contact klantendienst: overzicht contactgegevens

Geactualiseerd op
minuten lezen

Telefonisch met de Proximus klantendienst contact opnemen kan op: 0800 22 800. Bij Proximus klant worden kan door te bellen naar: 02 808 96 40. Met Proximus contact opnemen is ook mogelijk via de MyProximus klantenzone, één van de online contactformulieren, de chat op de website of via sociale media. Bovendien is het mogelijk om bij een Proximus winkel langs te gaan.

Overzicht contactmogelijkheden van Proximus

Hieronder vind je een overzicht van alle contactmogelijkheden van Proximus.

 Proximus telefoonnummer:

  • Klantendienst & helpdesk: 0800 22 800
  • Vanuit het buitenland: +32 475 15 60 00
  • Informatie over Proximus of klant worden: 02 808 96 40

 Proximus e-mail:

 Digitale contactmogelijkheden:

 Overigen:

Telefoonnummers Proximus klantendienst

Er zijn verschillende telefoonnummers beschikbaar waarop je de Proximus klantendienst kunt bereiken. Alle telefoonnummers ontdek je in onderstaande tabel.

Wat zijn de telefoonnummers van Proximus?
SituatieTelefoonnummer
Algemene klantendienst0800 22 800
Abonnement afsluiten
Informatie aanbod
Helpdesk0800 22 800
Algemene klantendienst vanuit het buitenland+32 475 15 60 00
Contract opzeggen & overstappen
Informatiedienst telecom

Proximus klantendienst openingsuren

Niet elke klantendienst van Proximus is tijdens dezelfde openingsuren te bereiken. Je vindt in onderstaande tabel de openingsuren van elke Proximus klantendienst.

Wat zijn de openingsuren van de Proximus klantendienst?
KlantendienstOpeningsuren
Algemene klantendienstMaandag tot en met vrijdag van 8:00 - 20:00 uur
Zaterdag: 9:00 - 17:30 uur
Technische dienstMaandag tot en met vrijdag van 8:00 - 22:00 uur
Zaterdag: 9:00 - 22:00 uur
Nummer blokkeren24/7

Met Selectra (om bij Proximus klant te worden, informatie te ontvangen over het aanbod, je contract op te zeggen en over te stappen naar een andere aanbieder of voor algemene informatie) kun je contact opnemen van maandag - vrijdag van 8:00 - 19:00 uur en op zaterdag van 8:30 - 17:30 uur.

Proximus klantendienst gratis nummer

Proximus beschikt over één gratis telefoonnummer: 0800 22 800. Dit nummer kan gebeld worden door iedereen die met de klantendienst of helpdesk van Proximus contact op dient te nemen.

Alle 0800-nummers kun je enkel vanuit België bellen. Als je je in het buitenland bevindt, zul je een ander telefoonnummer van Proximus moeten bellen, waarbij je betaalt voor elke belminuut.

Proximus winkels in België

Proximus beschikt over een groot aantal winkels verspreid over België. Je kunt bij een Proximus winkel langsgaan voor hulp bij je problemen of bij vragen, het aanschaffen van producten, of het inleveren van je oude toestellen.

Proximus verhuis regelen

Het regelen van een verhuis is enkel noodzakelijk als je een pack of internetabonnement hebt. In dit geval volg je onderstaande stappen voor het doorgeven van je Proximus verhuis.

  1. Ga na of je nieuwe woning al aangesloten is op het Proximus netwerk.
  2. Geef je verhuizing drie tot vier weken voor de daadwerkelijk verhuis door aan Proximus in MyProximus als er al een Proximus internetaansluiting is. Is de aansluiting er nog niet, zul je zes weken voor de verhuis de verhuizing door moeten geven.
  3. Je wordt door een medewerker van de Proximus klantendienst teruggebeld om een afspraak te maken voor de installatie in je nieuwe woning.
  4. Zorg dat je thuis bent tijdens het tijdslot waarin de technieker van Proximus langs kan komen voor de installatie.

Heb je enkel een Proximus gsm-abonnement? Het is dan al voldoende om enkel je adreswijziging in MyProximus door te voeren.

Proximus opzeggen

Je abonnement van Proximus opzeggen kun je op verschillende manieren doen:

  • Door Selectra te bellen als je zowel Proximus wilt opzeggen als een ander abonnement wilt afsluiten: 02 808 96 40.
  • Door gebruik te maken van Easy Switch wanneer je verandert van internet- of televisie-abonnement of pack. Het beëindigen van je abonnement wordt in dit geval door je nieuwe aanbieder gedaan.
  • Door gebruik te maken van de nummerbehoudoptie bij het veranderen van gsm- of vaste telefoon abonnement en je wilt je huidige nummer behouden. De opzegging van je contract wordt dan door je nieuwe aanbieder gedaan.
  • In MyProximus bij "Mijn producten".

Vergeet niet om na het opzeggen van je abonnement, ongeacht of je een nieuw abonnement hebt afgesloten of niet, alle toestellen met accessoires naar Proximus terugstuurt.

Hoe kun je bij Proximus klant worden?

Bel Selectra op 02 808 96 40 om een Proximus abonnement af te sluiten. Onze telecom experts helpen jou gratis met een abonnement bij Proximus afsluiten en je huidige abonnement opzeggen.

Je kunt zelf bij Proximus een abonnement afsluiten via de Proximus website. Tijdens het bestelproces kun je aangeven dat je gebruik wilt maken van Easy Switch en / of dat je jouw huidige telefoonnummer wilt behouden. In beide gevallen zal Proximus je huidige abonnementen voor jou opzeggen.

Ook kun je met de Proximus klantendienst contact opnemen of langsgaan bij een Proximus winkel bij jou in de buurt. Een medewerker van Proximus zal jou dan helpen met het afsluiten van een nieuw abonnement.

Veelgestelde vragen over de Proximus klantendienst

Hoe stuur ik een e-mail naar Proximus?

Er bestaat geen mailadres waarop je Proximus kunt contacteren. Met Proximus contact opnemen via de mail kan enkel via het contactformulier. De Proximus klantendienst probeert binnen drie werkdagen op jouw mail terug te komen.

Is het nummer 0800 22 800 gratis?

Ja. Zolang je je in België bevindt, kun je gratis bellen naar de Proximus klantenservice: 0800 22 800.

Wat is het telefoonnummer van Proximus?

Proximus beschikt over verschillende telefoonnummers die je kunt bellen. Contacteer de algemene klantendienst van Proximus op: 0800 22 800. Wil je de Proximus klantendienst bellen vanuit het buitenland? Je kunt dan bellen naar: +32 475 15 60 00.

Om bij Proximus klant te worden of voor informatie over de Proximus abonnementen, bel je naar: 02 808 96 40.

Ook als je een Proximus abonnement wilt opzeggen en een abonnement bij een ander aanbieder wilt afsluiten, bel je naar: 02 808 96 40.

Hoe kun je een klacht indienen bij Proximus?

Je kunt telefonisch of per mail de Proximus klachtendienst bereiken. In beide gevallen is het aan te raden om eerst het "Hulp op maat"-stappenplan op de Proximus website te doorlopen.

Als je er gezamenlijk met de Proximus klachtendienst niet uitkomt of je bent niet tevreden met de geboden oplossen, kun je met de Ombudsdienst voor Telecommunicatie contact opnemen. Zij zullen dan bemiddelen tussen jou en Proximus, om alsnog tot een oplossing te komen.

Vond je deze informatie nuttig? 100% van de 145 stemmen vond de informatie nuttig.

Selectra heeft een partnership met deze entiteit. Via onze telefonische dienstverlenging geven wij je gratis advies, support en informatie en helpen wij jou met het afsluiten van een abonnement bij deze entiteit. Selectra krijgt een commissie voor elk afgesloten abonnement, maar de prijs blijft hetzelfde voor de klant.

Proximus klant worden?

Proximus klant worden of informatie ontvangen?