Scarlet klantendienst: alle contactmogelijkheden
Het Scarlet telefoonnummer is: 0800 84 000. Het telefoonnummer van de Scarlet helpdesk is: 02 275 27 27. Het telefoonnummer om een Scarlet abonnement af te sluiten is: 02 808 96 40. Digitaal met Scarlet contact opnemen kan via het contactformulier of sociale media. Ook is het mogelijk om een terugbelverzoek achter te laten of om bij een Scarlet winkel langs te gaan.
Overzicht contactmogelijkheden van Scarlet
Hieronder vind je een overzicht van alle contactmogelijkheden van Scarlet.
Scarlet telefoonnummer:
- Klantendienst: 0800 84 000
- Helpdesk: 02 275 27 27
- Vanuit het buitenland: +32 2 275 27 27
- Informatie over Scarlet of klant worden: 02 808 96 40
Scarlet e-mail:
- Geen direct e-mailadres
- Via een online contactformulier
Overigen:
- FAQ: alle antwoorden op jouw vragen
Telefoonnummers van de Scarlet klantendienst
Er zijn verschillende Scarlet telefoonnummers. Alle telefoonnummers waarop je Scarlet kunt contacteren ontdek je in onderstaande tabel.
Situatie | Telefoonnummer |
---|---|
Algemene klantendienst | 0800 84 000 |
Abonnement afsluiten | |
Informatie aanbod | |
Helpdesk | 02 275 27 27 |
Vanuit het buitenland | +32 2 275 27 27 |
Contract opzeggen & overstappen | |
Informatiedienst telecom |
Openingsuren Scarlet klantendienst
Niet elke klantendienst van Scarlet is tijdens dezelfde openingsuren te bereiken. Je vindt in onderstaande tabel de openingsuren van elke Scarlet klantendienst.
Klantendienst | Openingsuren |
---|---|
Algemene klantendienst | Maandag tot en met zaterdag: 9:00 - 20:00 uur Zaterdag: 9:00 - 17:00 uur |
Helpdesk | Maandag tot en met zaterdag: 9:00 - 20:00 uur Zaterdag: 9:00 - 17:00 uur |
Met Selectra (om bij Scarlet klant te worden, informatie te ontvangen over het aanbod, je contract op te zeggen en over te stappen naar een andere aanbieder of voor algemene informatie) kun je contact opnemen van maandag - vrijdag van 8:00 - 19:00 uur en op zaterdag van 8:30 - 17:30 uur.
Gratis met Scarlet contact opnemen
Er bestaat één Scarlet telefoonnummer die je volledig gratis kunt bellen. Dit is het nummer van de klantendienst en betreft: 0800 84 000.
Het is enkel vanuit België mogelijk om dit telefoonnummer te bellen. Vanuit het buitenland bel je: +32 2 275 27 27. Hierbij dien je de normale belkosten te betalen.
Digitale contactmanieren Scarlet klantendienst
Op een digitale manier met Scarlet contact opnemen kan via één van de volgende digitale contactmogelijkheden:
Het is niet mogelijk om via de MyScarlet klantenzone met Scarlet contact op te nemen.
Scarlet klachtendienst contacteren
Met de Scarlet klachtendienst contact opnemen kan door het invullen van het online contactformulier. Geef hierbij als reden voor contact "Andere" aan en begin je bericht met "Klacht". De klantendienst van Scarlet zal zo snel mogelijk met jou contact opnemen.
Als je niet tevreden bent met de reactie / oplossing van Scarlet, kun je een klacht indienen bij de Ombudsdienst voor Telecommunicatie. Zij zullen vervolgens tussen jou en Scarlet bemiddelen om tot een oplossing te komen waar beide partijen tevreden mee zijn.
Scarlet winkels in België
Scarlet beschikt over een groot aantal winkels verspreid over België. Je kunt bij een Scarlet winkel langsgaan voor hulp bij je problemen of bij vragen en hulp bij een abonnement afsluiten.
Hoe kun je bij Scarlet klant worden?
Bel Selectra op 02 808 96 40 om een Scarlet abonnement af te sluiten. Onze telecom experts helpen jou gratis met een abonnement bij Scarlet afsluiten en je huidige abonnement opzeggen.
Je kunt zelf bij Scarlet een abonnement afsluiten via de Scarlet website. Tijdens het bestelproces kun je aangeven dat je gebruik wilt maken van Easy Switch en / of dat je jouw huidige telefoonnummer wilt behouden. In beide gevallen zal Scarlet je huidige abonnementen voor jou opzeggen.
Ook kun je met de Scarlet klantendienst contact opnemen of langsgaan bij een Scarlet winkel bij jou in de buurt. Een medewerker van Scarlet zal jou dan helpen met het afsluiten van een nieuw abonnement.
Veelgestelde vragen over de Scarlet klantendienst
Hoe stuur ik een e-mail naar Scarlet?
Met Scarlet contact opnemen via de mail kan enkel door het invullen van een contactformulier. De Scarlet klantendienst zal dan zo snel mogelijk bij je terugkomen. Er bestaat geen mailadres waarop je Scarlet direct een bericht kunt sturen.
Schriftelijk met de klantendienst van Scarlet contact opnemen is daarnaast ook mogelijk via sociale media.
Kan ik gratis naar Scarlet bellen?
Je kunt de Scarlet klantendienst gratis bellen op: 0800 84 000.
Hoe kun je Scarlet verhuizen?
Het regelen van een verhuis is enkel noodzakelijk als je een pack of internetabonnement hebt. In dit geval volg je onderstaande stappen voor het doorgeven van je Scarlet verhuis.
- Ga na of je nieuwe woning al aangesloten is op het Proximus netwerk.
- Geef je verhuizing drie tot vier weken voor de daadwerkelijk verhuis door aan Scarlet in Mijn Scarlet als er al een Proximus internetaansluiting is. Is de aansluiting er nog niet, zul je zes weken voor de verhuis de verhuizing door moeten geven.
- Maak een afspraak of geef aan dat je op een later moment teruggebeld moet worden voor het plannen van de installatie.
- Zorg dat je thuis bent tijdens het tijdslot waarin de technieker van Proximus langs kan komen voor de installatie.
Heb je enkel een Scarlet gsm-abonnement? Het is dan al voldoende om enkel je adreswijziging in Mijn Scarlet door te voeren.
Ga je verhuizen?
Bel KillMyBill voor gratis advies, hulp met het verhuizen van al je contracten en eventueel nieuwe contracten afsluiten.
Ga je verhuizen?
KillMyBill belt je gratis terug voor gratis advies, hulp met het verhuizen van al je contracten en eventueel nieuwe contracten afsluiten.
Hoe kun je Scarlet opzeggen?
Het is op een aantal verschillende manieren mogelijk om je abonnement bij Scarlet op te zeggen:
- Door Selectra te bellen als je ook een abonnement bij een andere aanbieder wilt afsluiten: 02 808 96 40.
- Door gebruik te maken van Easy Switch of de nummerbehoudoptie als je zelf een abonnement bij een andere aanbieder afsluit.
- Door naar "Overzicht" in Mijn Scarlet te gaan.
Vergeet niet om na het opzeggen van je abonnement, ongeacht of je een nieuw abonnement hebt afgesloten of niet, alle toestellen met accessoires naar Scarlet terugstuurt.
Wil je veranderen van telecom aanbieder?
Bel KillMyBill en ontvang gratis en vrijblijvend hulp bij het vergelijken van alle aanbieders, het vinden van het beste abonnement of pack voor jou en het afsluiten van een nieuw abonnement.
Wil je veranderen van telecom aanbieder?
Laat KillMyBill je gratis terugbellen voor hulp bij de telecom aanbieders vergelijken, het vinden van het beste abonnement of pack voor jou en het afsluiten van een nieuw abonnement.
Selectra heeft een partnership met deze entiteit. Via onze telefonische dienstverlenging geven wij je gratis advies, support en informatie en helpen wij jou met het afsluiten van een abonnement bij deze entiteit. Wanneer je op deze link klikt, zul je doorverwezen worden naar de website van onze partner. Selectra krijgt een commissie voor elk afgesloten abonnement, maar de prijs blijft hetzelfde voor de klant.