Review Luminus


TotalEnergies informatiedienst
Neem contact met ons op voor advies over TotalEnergies of om een energiecontract af te sluiten. Onze medewerkers zijn nu bereikbaar!


TotalEnergies informatiedienst
Onze medewerkers zijn op dit moment helaas niet bereikbaar, maar we bellen je graag terug. Dien een terugbelverzoek in of bel ons op maandag - vrijdag van 8:00 - 19:00 uur en zaterdag van 8:30 - 17:30 uur op: 02 586 07 80.
TotalEnergies reviews van klanten in 2025
Over het algemeen zijn de klanten van TotalEnergies niet altijd tevreden met de ontvangen dienstverlening. De gemiddelde score van TotalEnergies is een 1,2 op 5 op basis van de reviews van Trustpilot. Greenpeace gaf TotalEnergies een score van 6 / 20. De klantendienst van TotalEnergies ontvangt in de laatste Vlaamse Nutsregulator servicecheck (voorheen VREG) een score van 3 / 5. In dit artikel belichten we de meningen over energieleverancier TotalEnergies, met aandacht voor de feedback van klanten over de contracten en de beoordeling van Greenpeace.
Hoe worden reviews verzameld, gecontroleerd en gerangschikt?
Hoe worden reviews verzameld?
Klanten die via Selectra een contract hebben afgesloten, ontvangen enkele weken na hun aanmelding een e-mail met de uitnodiging om een beoordeling over hun provider achter te laten. Bovendien kan iedere internetgebruiker op ieder moment een mening geven door te klikken op “Publiceer mijn mening”.
Het indienen van een review levert de gebruiker geen enkele vergoeding op.
Hoe worden reviews geverifieerd?
Selectra streeft ernaar om uitsluitend authentieke beoordelingen te publiceren.
Wij vragen elke klant die een review achterlaat, te bevestigen dat hij/zij klant is of is geweest bij de provider waarover hij/zij een review schrijft. Ook vragen wij hem/haar om ons een geldig e-mailadres te verstrekken.
Elke ingediende review wordt vervolgens door Selectra opnieuw gelezen en pas na deze menselijke verificatie gepubliceerd. Elke review die niet voldoet aan ons moderatiecharter of afkomstig is van een ongeldig e-mailadres, wordt niet gepubliceerd.
Wanneer een klant via Selectra een contract heeft getekend met een leverancier en een beoordeling achterlaat over deze provider met hetzelfde e-mailadres als waarmee het contract is getekend, voegt Selectra de vermelding Geverifieerde klant toe naast de beoordeling. Anders verschijnt er geen vermelding naast de review, omdat wij dan niet kunnen garanderen dat de klant klant is of is geweest bij de provider.
De gegevens die Selectra verzamelt in het kader van de publicatie van reviews, worden niet voor commerciële doeleinden gebruikt.
Hoe worden reviews gerangschikt?
Reviews worden weergegeven van nieuw naar oud. Wanneer een provider reviews van geverifieerde klanten heeft ontvangen, worden standaard alleen de reviews van geverifieerde klanten weergegeven. U kunt alle reviews weergeven door de optie 'Alleen geverifieerde klanten' uit te schakelen. Bovendien kan de gebruiker ervoor kiezen om alleen reviews weer te geven die een bepaalde review hebben gekregen, door het bijbehorende vakje aan te vinken.
Hoe wordt de score berekend?
De review is het gewogen gemiddelde van alle reviews die de provider heeft ontvangen. Wij hebben ervoor gekozen om meer gewicht te geven aan reviews van geverifieerde klanten en recente reviews. Daarom is voor een bepaalde review de weegfactor P gelijk aan x * y, waarbij x gelijk is aan 2 als de review afkomstig is van een geverifieerde klant of aan 1 als de review afkomstig is van een niet-geverifieerde klant; en waarbij y gelijk is aan 1,25 voor een kennisgeving die jonger is dan 1 jaar, 1 voor een kennisgeving die tussen 1 en 2 jaar oud is, 0,75 voor een kennisgeving die tussen 2 en 3 jaar oud is, 0,5 voor een kennisgeving die tussen 3 en 4 jaar oud is, of 0,25 voor een kennisgeving die ouder is dan 4 jaar.
Onmogelijke oplichters.
Nu heeft de broer van hem contact met de firma die het de dieven gaan verdedigen.
Hun ref:case nummer: #a#2173939#
.
Ook eisen ze bewijzen die Total energy reeds meerdere malen geeft gekregen.
Waarom doen deze nu niet eens n
Moeite om deze bewijzen aan no energy te vragen.
Ze weten hoeveel er echt verbruikt is.
Maar ze blijven maar enorme bedragen dat ze van de mensen opeisen zelfs na dat deze maanden later vertrokken zijn.
Kijk maar naar hier: https://nl-be.trustpilot.com/review/totalenergies.be
Ik heb een vriend en hij was naar total energy gegaan omdat tja, het is overal hetzelfde gebeurde met hem oplichten. Zijn klant nummer is E232169584, dit voor de "no energy" en klanten die ook bedrogen zijn geweest.
Rekeningen van andere meters aan rekenen enz dat was het probleem met de vorige leveranciers.
Maar hij gaat bij Total energy omdat hij van mensen had gehoord die best wel te vrede van waren.
Ok in de eerste maand rekende ze de volle prijs aan, ja en veel meer, veel meer dan andere leveranciers.
Je moet weten dat hij door een operatie die mislukt is niets meer kan doen, dus jij heeft een herkenning van mindervalide vanuit de overheid, dus hij heeft recht op een vermindering van gas en electriciteit.
Maar neen zegt total energy, niet bij ons wij herkennen dit niet want wij doen daar niet aan mee.
Dus terug gebeld en geschreven, maar zij beweren dat ze dit niet moeten herkennen.
Hoezo niet? Dit komt vanuit de overheid.
Geen zaken mee.
Mijn goeie vriend is onmiddellijk naar een andere provider over gegaan, omdat Total energy de wet heeft overtreden en daardoor contract breuk gepleegd had, want ze zijn verplicht om deze toe te kennen, maar neen.
De netbeheerder en vreg heeft gezegd dat Total energy dit moet toe kennen, maar toen weigerde ze dit ook.
Haha.
Grappig?
Neen,
Ze bleven maar weigeren om dit recht te zetten.
Terwijl mijn goeie vriend reeds enkele maanden bij iemand anders zat bleef total energy maar rekeningen sturen voor geleverde gas, maar zij leverde niets. Maar iemand anders was zijn leverancier. Dit blijkt bij heel veel mensen zo te zijn, ze worden opgelicht als ze vertrekken, maanden later krijgen ze nog facturen waar nog verbruik op zou staan. Neen dus.
Totaal no energy.
Neen dit is geen grap, want ze bedreigde hem op 11 maart sturen ze een factuur op van ja verziekt maar toch, 582,01 Euro.
Maar voor wat?
No engery, want er hebben niets geleverd en ze hebben zijn recht geschonden op de vermindering op gas.
Maar zijn broer belt naar hun maar hij kreeg de belofte dat een alles ging herbekeken worden en dat dit zou medegedeeld worden.
Super niet, eindelijk zou mijn goeie vriend geld terug krijgen.
Maar neen vandaag krijgt hij een brief vanuit Nederland dat hij ja nu komt het, 642.42 cent moet gaan betalen boven op de korting die hem geweigerd is.
Hoe kan dit dat zelfs de Ombudsdienst voor Energy weigerde deze klacht te aanvaarden omdat ze al te veel klachten hadden ontvangen over deze firma. What the hell??!!!!
Waarom moeten we dan nog onze zuur verdiende centen geven om ons recht te krijgen. De overheid laat de burgers in de steek in zulke gevallen.
Oja, volgens de klanten dienst zou het hier gaan om 1 maand dat ze opeisen.
Maar het gaat hier niet om een fabriek, maar om een kleine boiler voor wat warm water.
Tja, oplichters kan je maar best vermijden.
En als ik kon zou ik hun - 10 geven, want volgens hun klanten bestand bestond deze klanten nummer niet, dan werd er beweerd dat deze man nog steeds klant was, dan werd er gezegd dat het hier om 1 maand ging. Altijd maar iets anders, niemand weet bij hun wie, wat en wanneer en vooral hoeveel.
Zoveel betalen voor wat gas voor was warm water?
Wat gaan ze dan vragen als je een cv ketel en een gasfornuis gaat gebruiken.
Dan vragen mischien wel 300.000 euro per maand? Te veel?
Ok, we gaan er nog wat bovenop doen.
Blijf er weg want het zijn oplichters. Ze bestelen je vanaf seconden 1 en ze blijven je bestelen maanden na dat je er weg bent gegaan.
If you represent the supplier that is the subject of the online review, we offer you two free ways to react to a published review.
1/ You can let us know if you have any doubts about the authenticity of the review by sending us an email to [email protected]. Please indicate the reference number of review and give the reasons for your comment.
2/ You can contact us at [email protected] to ask us to give you access so that you can reply to each of the reviews published. The response will be published just below the notice in question.
De voor- en nadelen van TotalEnergies volgens Selectra
Voordelen van TotalEnergies
|
Nadelen van TotalEnergies
|


TotalEnergies informatiedienst
Neem contact met ons op voor advies over TotalEnergies of om een energiecontract af te sluiten. Onze medewerkers zijn nu bereikbaar!


TotalEnergies informatiedienst
Onze medewerkers zijn op dit moment helaas niet bereikbaar, maar we bellen je graag terug. Dien een terugbelverzoek in of bel ons op maandag - vrijdag van 8:00 - 19:00 uur en zaterdag van 8:30 - 17:30 uur op: 02 586 07 80.
De mening van Selectra over de tarieven van TotalEnergies
TotalEnergies is volgens Selectra een leverancier die een breed scala aan tarieven biedt voor alle consumentenprofielen. Hier volgt een overzicht van de beschikbare contracten:
- TotalEnergies myEssential Vast
- TotalEnergies myComfort Variabel
- TotalEnergies myEssential Variabel
- TotalEnergies myDynamic
- TotalEnergies myDrive
- TotalEnergies myComfort Vast
Hieronder vind je de top drie goedkoopste elektriciteitscontracten in October 2025 in Vlaanderen. Deze vergelijking, uitgevoerd met behulp van de door de CREG gecertificeerde energievergelijker van CallMePower, laat je zien hoe deze leverancier zich verhoudt tot andere energieleveranciers.
Tarief | Informatie contract | Dit contract afsluiten |
---|---|---|
![]() EnergyVision Eigen zon + goedkope stroom |
|
€767,11 per jaar Korting bij Selectra beschikbaar |
![]() Mega Cosy Flex |
|
€965,86 per jaar Korting bij Selectra beschikbaar |
![]() OCTA+ Eco Flow |
|
€994,35 per jaar Korting bij Selectra beschikbaar |
Huidige tarieven in 10/2025. De jaarlijkse kosten zijn berekend op basis van een verbruik van 3500 kWh.. Gebruik de CallMePower energievergelijker om alle contracten te vergelijken.
Bekijk hieronder het goedkoopste contract aangeboden door TotalEnergies:
Tarief | Informatie contract | Dit contract afsluiten |
---|---|---|
![]() TotalEnergies myEssential Vast |
|
€845,41 per jaar Korting bij Selectra beschikbaar |
Toon prijzen Verberg prijzen | ||
|
Huidige tarieven in 10/2025. De jaarlijkse kosten zijn berekend op basis van een verbruik van 3500 kWh.. Gebruik de CallMePower energievergelijker om alle contracten te vergelijken.
Informatie en advies energie (Gratis dienst)
Bel de energie-experts van Selectra voor gratis advies of vrijblijvende informatie. Wij zijn nu bereikbaar!
Informatie energie België (Gratis dienst)
Wij zijn momenteel gesloten, maar bellen je graag terug. Dien een terugbelverzoek in of bel ons op maandag - vrijdag van 8:00 - 19:00 uur en zaterdag van 8:30 - 17:30 uur op: 02 586 07 80.
De klantenreviews over TotalEnergies
Op Google heeft totalenergies een gemiddelde waardering van 3,6 op 5, gebaseerd op 553 beoordelingen. totalenergies ontvangt op Trustpilot een gemiddelde beoordeling van 1,9 / 5. Deze score is gebaseerd op 486 reviews. Greenpeace beoordeelt totalenergies met een score van 6 / 20. De Vlaamse Nutregulator (voorheen VREG) waardeert de klantendienst van totalenergies met een 3 / 5.
Reviews totalenergies

Greenpeace


Vlaamse Nutsregulator

Trustpilot
Laatst bijgewerkt: 02-10-2025
Volgens Trustpilot zijn klanten eerder geneigd om hun slechte ervaringen te delen dan hun goede. Het is daarom essentieel om verder te kijken dan de beoordeling die TotalEnergies heeft gekregen en de negatieve beoordelingen onder de loep te nemen. Als we ze analyseren, zien we vaak dat ze eerder ongebruikelijke situaties weerspiegelen dan een algemene trend.
De review van Greenpeace over TotalEnergies

Greenpeace heeft de energieleveranciers beoordeeld. In 2025 heeft TotalEnergies een score gekregen van 6 op 20. De Greenpeace-ranglijst beoordeelt elektriciteitsleveranciers in België op basis van hun milieuengagement en vergelijkt hun praktijken en prestaties op ecologisch vlak.
De review van de VREG over TotalEnergies

De VREG stelt elk jaar een barometer op die de kwaliteit van de klantenservice van elke leverancier weergeeft.
De VREG heeft TotalEnergies geen score gegeven in 2025.
Informatie en advies energie (Gratis dienst)
Bel de energie-experts van Selectra voor gratis advies of vrijblijvende informatie. Wij zijn nu bereikbaar!
Informatie energie België (Gratis dienst)
Wij zijn momenteel gesloten, maar bellen je graag terug. Dien een terugbelverzoek in of bel ons op maandag - vrijdag van 8:00 - 19:00 uur en zaterdag van 8:30 - 17:30 uur op: 02 586 07 80.
Ontdek de reviews over andere energieleveranciers
Review Bolt Energie
Review TotalEnergies
Review Elegant
Review OCTA+
Review Eneco
Review Mega
Review ENGIE Electrabel
Vergelijk leveranciers, stap over en bespaar op je facturen! ✔ 100% gratis
Voor geld van Je rekening te halen zijn ze snel, maar als zij een cn moeten terug betalen gebeurd dit niet binnen de beloofde termijn. Ook vragen ze na een jaar ineens een torenhoog voorschot zonder enige rede daarvoor. Ik raad ze niemand aan
Zie meer Zie minder