TotalEnergies klantendienst contact: telefonisch en online
De klantendienst van TotalEnergies is telefonisch te bereiken op 02 486 48 62 van maandag t/m vrijdag van 8:00 tot 19:00 uur en op zaterdag van 9:00 tot 14:00 uur. Het e-mailadres van de klantendienst is [email protected] en er is ook een contactformulier, klantenzone en applicatie beschikbaar om de klantendienst te bereiken.
Contactgegevens TotalEnergies klantendienst
Verzoek | Contact |
---|---|
Telefoonnummer klantendienst | 📞 02 486 48 62 |
Telefoonnummer zakelijke klantendienst | 📞 02 486 21 21 |
Klant worden of informatie aanbod* | |
TotalEnergies club-kaart | 📞 02 288 33 22 |
Adres | Rue St Laurent 54, 4000 Luik / Liège |
E-mailadres | [email protected] |
Stroompanne (Fluvius) | 📞 078 35 35 00 |
Gaslek (Fluvius) | 📞 0800 65 065 |
Hoe TotalEnergies klant worden?
In België sta je geheel vrij om over te stappen naar een andere energieleverancier, zonder dat je hier een opzegboete voor moet betalen. Je moet enkel rekening houden met een opzegtermijn van één maand. Bel Selectra (officiële partner van TotalEnergies) voor meer informatie over het aanbod, de huidige kortingen of om direct over te stappen: 📞 02 586 07 80.
Klantendienst TotalEnergies contacteren voor je contract
Mogelijk moet je met de klantendienst van TotalEnergies contact opnemen voor informatie over je contract, gegevens te wijzigen, een verhuizing door te geven of om je contract op te zeggen. Voor elke situatie is de klantendienst van TotalEnergies op verschillende manieren te bereiken. Volg de onderstaande stappen om de juiste contactgegevens te achterhalen:
Telefoonnummer van de TotalEnergies klantendienst
Het TotalEnergies telefoonnummer voor vragen gerelateerd aan energiecontracten is 📞 02 486 48 62. Dit nummer is bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 8:00 tot 19:00 uur en op zaterdag van 9:00 tot 14:00 uur.
Voor vragen over de TotalEnergies club-kaart bel je naar: 📞 02 288 33 22.
Het telefoonnummer om een contract bij TotalEnergies af te sluiten is: 📞 02 586 07 80.
Wanneer klantendienst van TotalEnergies bellen?
De telefonische klantendienst van TotalEnergies is bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 8:00 tot 19:00 uur en op zaterdag van 9:00 tot 14:00 uur. De beste momenten om de klantendienst te bellen zijn in de ochtend en later op de avond.
Vind hieronder een indicatie van de drukte bij de telefonische klantendienst van TotalEnergies en de beste momenten om telefonisch contact op te nemen.
Tijdens | Doordeweeks | Zaterdag |
---|---|---|
8:00 - 9:00 | Niet druk | Gesloten |
9:00 - 11:00 | Gemiddeld | Niet druk |
11:00 - 14:00 | Druk | Niet druk |
14:00 - 16:00 | Druk | Gesloten |
16:00 - 18:00 | Gemiddeld | Gesloten |
18:00 - 19:00 | Niet druk | Gesloten |
Let op: de bovenstaande wachttijden betreffen een indicatie. De daadwerkelijke tijden kunnen verschillen. Bij urgente problemen raden we aan om zo snel mogelijk contact op te nemen met TotalEnergies.
TotalEnergies informatiedienst
Neem contact met ons op voor advies over Eneco of om een energiecontract af te sluiten. Onze medewerkers zijn nu bereikbaar!
TotalEnergies informatiedienst
Onze medewerkers zijn op dit moment helaas niet bereikbaar, maar we bellen je graag terug. Dien een terugbelverzoek in of bel ons op maandag - vrijdag van 8:00 - 19:00 uur en zaterdag van 8:30 - 17:30 uur op: 02 586 07 80.
Online klantenzone TotalEnergies
TotalEnergies beschikt over een uitgebreide klantenzone (Mijn TotalEnergies) waarin je een groot aantal zaken betreffende je energiecontract zelf kunt regelen. Het is aan te raden om altijd eerst de klantenzone te raadplegen voordat je de klantendienst contacteert. In veel gevallen is de informatie die je nodig hebt gemakkelijk online te vinden.
In de klantenzone kun je onder andere:
- Persoonsgegevens wijzigen: al je persoonsgegevens zijn inzichtelijk weergegeven in de klantenzone en kan je hier zelf aanpassen. Ook vind je alle informatie over de contracten die je bij TotalEnergies hebt afgesloten.
- Energiefactuur betalen: in de klantenzone vind je alle informatie over je energiefacturen terug en kun je een betaling uitvoeren. Daarnaast kan je ook je voorschotbedrag aanpassen als je verbruik is toe- of afgenomen.
- Energieverbruik inzien: huishoudens met een digitale energiemeter kunnen deze koppelen aan de applicatie van TotalEnergies en zo hun energieverbruik exact bijhouden. Voor analoge meters is het mogelijk om dagelijks of wekelijks je meterstanden handmatig in te voeren en zo je verbruik inzichtelijk te maken.
Hoe account aanmaken bij Mijn TotalEnergies?
Het aanmaken van een account bij Mijn TotalEnergies is geheel gratis en mogelijk voor alle klanten. Voer op de website van TotalEnergies je e-mailadres en voor- en achternaam in en kies een wachtwoord. Vervolgens ontvang je een e-mail van TotalEnergies met een link om je account te bevestigen. Klik op
Let op: de bevestigingsmail van TotalEnergies is 24 uur geldig. Als de link is verlopen moet je een nieuw account aanmaken. Klik op ‘Ik bevestig’ en je wordt vervolgens omgeleid naar de klantenzone.
Er is ook een TotalEnergies applicatie beschikbaar zodat je je energiecontract altijd bij de hand hebt. De TotalEnergies applicatie is beschikbaar in de App Store voor iPhone- en iPad-gebruikers en op Google Play voor Android-gebruikers.
Wat als de TotalEnergies klantenzone niet werkt?
- Controleer je internetverbinding: Zorg ervoor dat je een stabiele internetverbinding hebt. Probeer andere websites te openen om te zien of je verbinding werkt.
- Herlaad de pagina: Soms kan het probleem worden opgelost door de webpagina opnieuw te laden. Druk op de herlaadknop van je browser of gebruik de sneltoetsen (Ctrl+R of Cmd+R).
- Browser cache en cookies wissen: Het kan helpen om de cache en cookies van je browser te wissen. Ga naar de instellingen van je browser, zoek naar de opties om cache en cookies te wissen en voer deze handeling uit.
Lukt het hierna nog steeds niet om in te loggen in de klantenzone? Dan raden we aan om met de klantendienst contact op te nemen via de chat op de website of het contactformulier. Vermeld hierbij in ieder geval het e-mailadres waarmee je probeert in te loggen.
E-mailadres TotalEnergies
De klantendienst van TotalEnergies is per e-mail te bereiken op: [email protected].
Bij het verzenden van een e-mail is het essentieel dat de leverancier direct weet hoe hij je kan helpen. Zorg er daarom voor dat je zo veel mogelijk relevante informatie verstrekt. Dit omvat op zijn minst:
- Je volledige naam en achternaam,
- Je telefoonnummer,
- Je klantnummer.
Voor juridische vragen aan de TotalEnergies groep kun je een e-mail sturen naar: [email protected].
TotalEnergies informatiedienst
Neem contact met ons op voor advies over Eneco of om een energiecontract af te sluiten. Onze medewerkers zijn nu bereikbaar!
TotalEnergies informatiedienst
Onze medewerkers zijn op dit moment helaas niet bereikbaar, maar we bellen je graag terug. Dien een terugbelverzoek in of bel ons op maandag - vrijdag van 8:00 - 19:00 uur en zaterdag van 8:30 - 17:30 uur op: 02 586 07 80.
TotalEnergies contactformulier
De klantendienst van TotalEnergies is ook te bereiken middels een contactformulier. Om dit te doen, ga je op de website van deze leverancier naar de sectie ‘Contact’. Hier kun je de reden van contact kiezen en een bericht achterlaten (contract, facturen, meter, persoonlijke gegevens, enz.).
Postadres TotalEnergies België
De hoofdzetel van TotalEnergies is gevestigd in Luik. Bezoeken aan het hoofdkantoor zijn alleen mogelijk op afspraak. Daarom dien je contact op te nemen via een van de eerder vermelde contactmethoden om een afspraak te maken met de leverancier. Als je liever per post contact opneemt, stuur je een brief naar het hoofdkantoor.
De hoofdzetel van TotalEnergies bevindt zich op onderstaand adres:
Rue St Laurent 54
4000 Luik / Liège
Klantendienst TotalEnergies contacteren voor een verhuis
Stap 1 | Stap 2 |
---|---|
💡Nieuwe woning: energiemeters overnemen en contract afsluiten | 📝 Oude woning: energiemeters overdragen en contract opzeggen |
Breng TotalEnergies op de hoogte van je verhuizing en neem de energiemeters over door het overnamedocument in te vullen. Voor het aanvragen van een nieuw contract bij TotalEnergies bel je Selectra op: 📞 02 586 07 80. | Draag je oude energiemeters over aan de nieuwe bewoners met het overnamedocument en zet het contract op dit adres stop. |
TotalEnergies informatiedienst
Neem contact met ons op voor advies over Eneco of om een energiecontract af te sluiten. Onze medewerkers zijn nu bereikbaar!
TotalEnergies informatiedienst
Onze medewerkers zijn op dit moment helaas niet bereikbaar, maar we bellen je graag terug. Dien een terugbelverzoek in of bel ons op maandag - vrijdag van 8:00 - 19:00 uur en zaterdag van 8:30 - 17:30 uur op: 02 586 07 80.
Procedures voor je nieuwe woning
Het doorgeven van de verhuis aan de klantendienst van TotalEnergies kan al gemiddeld twee weken voordat je de woning betreedt. Hierdoor kan de energiemeter op tijd worden overgedragen en het energiecontract worden overgezet naar het nieuwe adres.
Voor het doorgeven van je verhuis moet je het overnamedocument invullen. Houd in ieder geval de volgende gegevens bij de hand:
- Het volledige adres van de woning: straatnaam, nummer, gebouw, verdieping, etc.
- Meterstanden: schrijf de exacte meterstanden in kWh op het moment van overdracht op.
- EAN-code: de identificatiecode van je energiemeter begint altijd met 54.
- Meternummers: de identificatiecode van het leveringspunt. Het nummer wordt aangegeven door het woord nummer of een afkorting hiervan, zoals nr of nº.
Het doorgeven van de gegevens omtrent je verhuizing kan gemakkelijk in de klantenzone van TotalEnergies onder de sectie ‘Verhuizen’.
Vul altijd het overnamedocument in
Selectra raad je aan om altijd het overnamedocument in te vullen en deze te laten ondertekenen door beide partijen. Bij geschillen geldt dit document namelijk als officieel bewijs van de meterstanden op het moment van overdracht.
Procedures voor je oude woning
Bij een verhuis is het belangrijk om het energiecontract van je oude woning stop te zetten. Let op dat je ook het overnamedocument moet invullen om de energiemeters over te dragen aan de nieuwe bewoners. Als je de woning niet direct verkoopt, kan het interessant zijn om een leegstandscontract af te sluiten bij TotalEnergies.
Blijf je in België wonen? Dan is het niet nodig om je huidige contract van TotalEnergies op te zeggen. TotalEnergies levert gas en elektriciteit in heel België. Verhuis je naar het buitenland? Neem dan telefonisch met TotalEnergies contact op voor het opzeggen van je contract.
Nadat je verhuizing is verwerkt, zal je een slotfactuur ontvangen. Hiermee wordt het contract op je oude adres volledig stopgezet. Deze slotfactuur wordt opgemaakt aan de hand van de meterstanden en de voorschotfacturen van het leveringsjaar. Op deze factuur kan je vinden:
- Je hebt te veel betaald: de som van alle voorschotfacturen in het leveringsjaar was hoger dan je daadwerkelijke energieverbruik. TotalEnergies betaalt in dit geval het teveel betaalde bedrag terug.
- Je hebt te weinig betaald: de som van alle voorschotfacturen in het leveringsjaar was lager dan je daadwerkelijke energieverbruik. In dit geval zal je het ontbrekende bedrag bij moeten betalen.
TotalEnergies informatiedienst
Neem contact met ons op voor advies over Eneco of om een energiecontract af te sluiten. Onze medewerkers zijn nu bereikbaar!
TotalEnergies informatiedienst
Onze medewerkers zijn op dit moment helaas niet bereikbaar, maar we bellen je graag terug. Dien een terugbelverzoek in of bel ons op maandag - vrijdag van 8:00 - 19:00 uur en zaterdag van 8:30 - 17:30 uur op: 02 586 07 80.
TotalEnergies panne: wie contacteren?
Indien je last hebt van een stroompanne of een gaslek vermoedt, dien je contact op te nemen met de netbeheerder die verantwoordelijk is voor de distributie van gas of elektriciteit in jouw postcode. Neem geen contact op met TotalEnergies: de klantendienst kan je hierbij niet helpen.
In Vlaanderen is Fluvius verantwoordelijk voor de distributie van gas en elektriciteit. Bij een stroompanne bel je Fluvius op: 📞 078 35 35 00. Voor het melden van een gaslek bel je naar: 📞 0800 65 065. Beide nummers zijn 24/7 bereikbaar.
Niet zeker wie je netbeheerder is? Vul hieronder je postcode in om jouw netbeheerder voor gas of elektriciteit te vinden.
Vind je distributiebeheerder
- Aalst (9300 / 9308 / 9310 / 9320)
- Aalter (9880 / 9881 / 9910)
- Aarschot (3200 / 3201 / 3202)
- Aartselaar (2630)
- Affligem (1790)
Klachtenafdeling TotalEnergies contacteren
Ben je niet tevreden met de dienstverlening van TotalEnergies? Neem altijd eerst contact op met de klantendienst om een oplossing te vinden voor het probleem. De klachtendienst is te bereiken op een speciaal telefoonnummer: 📞 070 31 80 405 (ma - vrij van 8:00 tot 19:00 uur | za van 9:00 tot 14:00 uur).
Als je niet tevreden bent met de oplossing die de klantendienst van TotalEnergies biedt, kan je contact opnemen met de Federale Ombudsdienst voor Energie. De Ombudsdienst kan enkel optreden nadat je met de klachtendienst van TotalEnergies contact hebt opgenomen.
De contactgegevens van de Federale Ombudsdienst voor Energie zijn:
- Adres: Koning Albert II-laan 8/bus 6, 1000 Brussel
- Telefoonnummer: +32 (0)2 211 10 60
- Fax: +32 (0)2 211 10 69
Vergeet niet dat het in België mogelijk is om op ieder moment te veranderen van energieleverancier met een opzegtermijn van één maand. Als je dus niet tevreden bent met de diensten van TotalEnergies kan je gratis overstappen naar een andere energieleverancier.
Informatie en advies energie (Gratis dienst)
Bel de energie-experts van Selectra voor gratis advies of vrijblijvende informatie. Wij zijn nu bereikbaar!
Informatie energie België (Gratis dienst)
Wij zijn momenteel gesloten, maar bellen je graag terug. Dien een terugbelverzoek in of bel ons op maandag - vrijdag van 8:00 - 19:00 uur en zaterdag van 8:30 - 17:30 uur op: 02 586 07 80.