Probleem met elektriciteit? (Gratis dienst)

Bel de energie-experts van Selectra voor directe ondersteuning Wij zijn nu bereikbaar!

Probleem met elektriciteit? (Gratis dienst)

Wij zijn momenteel gesloten, maar bellen je graag terug. Dien een terugbelverzoek in of bel ons op maandag - vrijdag van 8:00 - 19:00 uur en zaterdag van 8:30 - 17:30 uur op: 02 586 07 80.

Stroompanne Antwerpen: melding maken en overzicht

Geactualiseerd op
minuten lezen
stroompanne

Bij een stroompanne in Antwerpen moet eerst worden nagegaan of het probleem in de eigen installatie zit of bij de netbeheerder Fluvius. Controleer hiervoor de Fluvius-website voor actuele storingsinformatie in Antwerpen en omgeving. Indien het een storing bij Fluvius betreft, kan de panne worden gemeld via het telefoonnummer 078 35 35 00, dat 24/7 bereikbaar is. Voor stroomstoringen die langer dan vier uur duren en niet zijn aangekondigd, kan onder bepaalde voorwaarden een vergoeding worden aangevraagd.

Stroompanne Antwerpen melden

Het melden van een stroompanne in Antwerpen is cruciaal om het probleem aan te kaarten bij de netbeheerder en anderen in de buurt te laten weten dat er een probleem met de stroomlevering is. Vul in de onderstaande tool je postcode in Antwerpen en straatnaam in om de storing te melden.

Meld een stroomstoring

  • Aalst (9300 / 9308 / 9310 / 9320)
  • Aalter (9880 / 9881 / 9910)
  • Aarschot (3200 / 3201 / 3202)
  • Aartselaar (2630)
  • Affligem (1790)

Kies je stad of postcode.

Vul de straatnaam en stad in.

Laden

Telefoonnummer stroompanne Antwerpen:

Noodnummer elektricieit Fluvius Antwerpen: 📞 078 35 35 00 - 24/7 bereikbaar

Telefoonnummer probleem elektrische installatie: 📞 02 586 07 80 - Bereikbaar op maandag - vrijdag van 8:00 - 19:00 uur en op zaterdag van 8:30 - 17:30 uur.

Wat te doen bij stroompanne in Antwerpen?

Wanneer je problemen hebt met de stroom, is het belangrijk om eerst te controleren of er daadwerkelijk sprake is van een stroompanne, of dat de elektriciteit niet werkt door een probleem in de elektrische installatie of kortsluiting in de woning zelf. Controleer of:

  1. de panne wordt veroorzaakt door een probleem in je woning door alle zekeringen uit te schakelen en één voor één terug in te schakelen, totdat een zekering opnieuw springt;
  2. de buren elektriciteit hebben;
  3. de straatverlichting nog werkt.

Als het probleem niet in je eigen installatie zit en de buren tevens geen elektriciteit hebben, is er hoogstwaarschijnlijk een stroompanne bij de netbeheerder.

Probleem met elektriciteit? (Gratis dienst)

Bel de energie-experts van Selectra voor directe ondersteuning Wij zijn nu bereikbaar!

Probleem met elektriciteit? (Gratis dienst)

Wij zijn momenteel gesloten, maar bellen je graag terug. Dien een terugbelverzoek in of bel ons op maandag - vrijdag van 8:00 - 19:00 uur en zaterdag van 8:30 - 17:30 uur op: 02 586 07 80.

Wat doen bij stroomuitval in de woning

Bij een stroomstoring in huis begin je met het controleren van de hoofdschakelaar in je meterkast. Als deze is uitgeschakeld, probeer hem dan weer in te schakelen. Als de schakelaar meteen weer uitspringt, wijst dit mogelijk op een kortsluiting. Schakel dan alle groepen uit en zet ze één voor één weer aan om te identificeren welke groep de storing veroorzaakt.

Is het probleem gevonden, koppel dan alle apparaten op die groep los. Sluit ze vervolgens weer één voor één aan om het defecte apparaat te vinden. Bij aanhoudende problemen of onzekerheid, schakel altijd een gekwalificeerde elektricien in.

Wat doen bij een stroompanne bij Fluvius

Indien je echter hebt vastgesteld dat er sprake is van een elektriciteitspanne, is het van essentieel belang om eerst de website van de netbeheerder te raadplegen om te controleren of er sprake is van een geplande stroomonderbreking bij Fluvius. Op deze kaart kun je eveneens een overzicht van alle storingen elektriciteit van vandaag zien. Is er van geen enkele elektriciteitsstoring melding gemaakt, neem dan direct contact op met Fluvius om de storing van elektriciteit te melden.

Tegelijkertijd is het verstandig om alle elektrische apparaten uit te schakelen en de stekkers van gevoelige elektronische apparaten uit het stopcontact te verwijderen. Hiermee kun je mogelijke schade bij het herstel van de stroomvoorziening voorkomen.

Vergoeding storing elektriciteit Antwerpen aanvragen

In sommige gevallen is het mogelijk om een vergoeding voor een stroomstoring in Antwerpen aan te vragen. In dit geval moet het volgende van toepassing zijn:

  • De storing in Antwerpen werd niet veroorzaakt door aangekondigd onderhoud.
  • De storing heeft meer dan vier uur geduurd.

Bij een storing van vier tot acht uur bedraagt de vergoeding €35. Alles hierboven neemt iedere vier uur de vergoeding toe met €20.

Probleem met elektriciteit? (Gratis dienst)

Bel de energie-experts van Selectra voor directe ondersteuning Wij zijn nu bereikbaar!

Probleem met elektriciteit? (Gratis dienst)

Wij zijn momenteel gesloten, maar bellen je graag terug. Dien een terugbelverzoek in of bel ons op maandag - vrijdag van 8:00 - 19:00 uur en zaterdag van 8:30 - 17:30 uur op: 02 586 07 80.

Huidige aanbod contracten in Antwerpen

Problemen met elektriciteit worden doorgaans veroorzaakt door een probleem met de netbeheerder. In bijna alle gevallen kan je energieleverancier niet helpen met het oplossen van een probleem.

Energieleveranciers zijn uitsluitend verantwoordelijk voor het factureren van gas en elektriciteit. De prijzen die de leveranciers hanteren variëren echter sterk. Selectra adviseert daarom om in ieder geval één keer per jaar een vergelijking uit te voeren op basis van je jaarlijkse energieverbruik. In het overzicht hieronder zijn de voordeligste aanbiedingen voor elektriciteit in Antwerpen in december 2024 weergegeven voor een doorsnee huishouden.

De tarieven zijn momenteel niet beschikbaar of nog niet gepubliceerd.

Vond je deze informatie nuttig? 100% van de 107 stemmen vond de informatie nuttig.