Stroompanne Hasselt: melding maken en overzicht
Bij een stroompanne in Hasselt moet eerst worden nagegaan of het probleem in de eigen installatie zit of bij de netbeheerder Fluvius. Controleer hiervoor de Fluvius-website voor actuele storingsinformatie in Hasselt en omgeving. Indien het een storing bij Fluvius betreft, kan de panne worden gemeld via het telefoonnummer 078 35 35 00, dat 24/7 bereikbaar is. Voor problemen met de elektrische installatie is Selectra te bereiken op: 02 586 07 80.
Stroompanne Hasselt melden
Het melden van een stroompanne in Hasselt is cruciaal om het probleem aan te kaarten bij de netbeheerder en anderen in de buurt te laten weten dat er een probleem met de stroomlevering is. Vul in de onderstaande tool je postcode in Hasselt en straatnaam in om de storing te melden.
Meld een stroomstoring
- Aalst (9300 / 9308 / 9310 / 9320)
- Aalter (9880 / 9881 / 9910)
- Aarschot (3200 / 3201 / 3202)
- Aartselaar (2630)
- Affligem (1790)
Kies je stad of postcode.
Vul de straatnaam en stad in.
Probleem met elektriciteit? (Gratis dienst)
Bel de energie-experts van Selectra voor directe ondersteuning Wij zijn nu bereikbaar!
Probleem met elektriciteit? (Gratis dienst)
Wij zijn momenteel gesloten, maar bellen je graag terug. Dien een terugbelverzoek in of bel ons op maandag - vrijdag van 8:00 - 19:00 uur en zaterdag van 8:30 - 17:30 uur op: 02 586 07 80.
Als er sprake is van een stroompanne op straat of problemen aan het elektriciteitskastje, dien je hier eveneens direct telefonisch een melding van maakt bij de netbeheerder Fluvius. Dit doe je op het telefoonnummer: 078 35 35 00.
Telefoonnummer stroompanne Hasselt:
Noodnummer elektricieit Fluvius Hasselt: 📞 078 35 35 00 - 24/7 bereikbaar
Telefoonnummer probleem elektrische installatie: 📞 02 586 07 80 - Bereikbaar op maandag - vrijdag van 8:00 - 19:00 uur en op zaterdag van 8:30 - 17:30 uur.
Wat te doen bij stroompanne in Hasselt?
Last van een stroompanne in Hasselt? Controleer altijd eerst of er daadwerkelijk sprake is van een stroompanne in jouw omgeving of dat het probleem veroorzaakt wordt door een defect in je elektrische installatie, zoals een kortsluiting.
Volg deze stappen om de oorzaak te achterhalen:
- Controleer je zekeringen: Schakel alle zekeringen in de meterkast uit en vervolgens één voor één weer in. Als een zekering opnieuw uitschakelt, kan dit wijzen op een probleem in de bijbehorende groep of een kortsluiting in je woning.
- Controleer de buren: Vraag na of je buren elektriciteit hebben. Hebben zij ook geen stroom? Dan is het probleem mogelijk groter dan je eigen woning.
- Controleer de straatverlichting: Kijk of de straatverlichting nog werkt. Als de straatverlichting uit is, kan er een algemene stroomstoring in je buurt zijn.
Als het probleem niet in jouw woning zit en ook de buren geen elektriciteit hebben, dan is er hoogstwaarschijnlijk een storing bij de netbeheerder. In dat geval kun je de storing melden bij de netbeheerder, of op hun website controleren of er een bekende storing in de regio Hasselt is. Vaak wordt hier ook aangegeven hoelang de stroomonderbreking naar verwachting zal duren.
Probleem met elektriciteit? (Gratis dienst)
Bel de energie-experts van Selectra voor directe ondersteuning Wij zijn nu bereikbaar!
Probleem met elektriciteit? (Gratis dienst)
Wij zijn momenteel gesloten, maar bellen je graag terug. Dien een terugbelverzoek in of bel ons op maandag - vrijdag van 8:00 - 19:00 uur en zaterdag van 8:30 - 17:30 uur op: 02 586 07 80.
Wat doen bij stroomuitval in de woning
Controleer bij een stroomstoring in je woning in Hasselt altijd eerst de hoofdschakelaar in je meterkast. Als deze is uitgeschakeld, probeer deze dan weer in te schakelen en let op wat er gebeurt. Als de schakelaar direct weer uitgaat, veroorzaakt een apparaat mogelijk ergens kortsluiting in je woning. Schakel in dit geval alle groepen uit en zet ze één voor één weer aan om te achterhalen welke groep de stroompanne veroorzaakt.
Is het probleem gevonden, koppel dan alle apparaten op die groep los. Sluit ze vervolgens weer één voor één aan om het defecte apparaat te vinden. Als je problemen blijft ondervinden is het aan te raden om altijd met een erkende technieker contact op te nemen.
Wat doen bij een stroompanne bij Fluvius Hasselt
Als je hebt vastgesteld dat er sprake is van een stroomstoring, is het belangrijk om eerst de website van de netbeheerder te controleren. Raadpleeg de storingskaart van Fluvius om te zien of er een geplande stroomonderbreking of een actuele storing is gemeld in Hasselt of omgeving. Op deze kaart krijg je een overzicht van alle elektriciteitsstoringen van vandaag. Als er geen melding is gemaakt van een storing, neem dan direct contact op met Fluvius om het probleem te melden.
Daarnaast is het verstandig om alle elektrische apparaten uit te schakelen en de stekkers van gevoelige apparatuur uit het stopcontact te halen. Dit helpt om mogelijke schade te voorkomen wanneer de stroomvoorziening hersteld wordt.
Probleem met elektriciteit? (Gratis dienst)
Bel de energie-experts van Selectra voor directe ondersteuning Wij zijn nu bereikbaar!
Probleem met elektriciteit? (Gratis dienst)
Wij zijn momenteel gesloten, maar bellen je graag terug. Dien een terugbelverzoek in of bel ons op maandag - vrijdag van 8:00 - 19:00 uur en zaterdag van 8:30 - 17:30 uur op: 02 586 07 80.
Vergoeding storing elektriciteit Hasselt aanvragen
In bepaalde gevallen kun je een vergoeding aanvragen voor een langdurige stroomstoring in Hasselt. Dit geldt echter alleen onder specifieke voorwaarden:
- De storing was niet aangekondigd: De stroomuitval mag niet veroorzaakt zijn door gepland onderhoud dat vooraf door de netbeheerder is aangekondigd.
- De storing duurde langer dan vier uur: Alleen bij een stroomonderbreking van meer dan vier uur kun je aanspraak maken op een vergoeding.
Bij een stroomonderbreking die tussen vier en acht uur duurt, ontvang je een vergoeding van €35. Als de storing langer dan acht uur aanhoudt, wordt de vergoeding met €20 verhoogd voor elke bijkomende periode van vier uur zonder elektriciteit. Meestal kent de netbeheerder deze vergoeding automatisch toe, maar als je na een langdurige storing geen bericht hebt ontvangen en denkt dat je recht hebt op compensatie, is het verstandig contact op te nemen.
Houd er rekening mee dat deze vergoeding alleen bedoeld is om het ongemak van de stroomuitval te verlichten en geen schade aan je elektrische apparaten dekt. Voor schade door bijvoorbeeld spanningspieken na het herstel van de stroom kun je contact opnemen met je verzekeraar. Om je aanvraag soepel te laten verlopen, is het belangrijk om de exacte duur van de storing te noteren en de communicatie van de netbeheerder, zoals meldingen of berichten over de stroomuitval, goed te bewaren.
Huidige aanbod contracten in Hasselt
Problemen met elektriciteit worden doorgaans veroorzaakt door een probleem met de netbeheerder. In bijna alle gevallen kan je energieleverancier niet helpen met het oplossen van een probleem.
Energieleveranciers zijn uitsluitend verantwoordelijk voor het factureren van gas en elektriciteit. De prijzen die de leveranciers hanteren variëren echter sterk. Selectra adviseert daarom om in ieder geval één keer per jaar een vergelijking uit te voeren op basis van je jaarlijkse energieverbruik. In het overzicht hieronder zijn de voordeligste aanbiedingen voor elektriciteit in januari 2025 weergegeven voor een doorsnee huishouden.
De tarieven zijn momenteel niet beschikbaar of nog niet gepubliceerd.