Maaike is de telecom expert van Selectra. Zij is toegewijd aan jou helpen het juiste telecom abonnement te vinden. Zij helpt jou graag met het vinden van antwoorden op al je vragen over internet, TV en telefonie en het vergelijken van alle telecom abonnementen in België.
Geactualiseerd op
minuten lezen
Ervaar je een gsm-storing? Geef ons op deze pagina de storing door en kom erachter of er meer gsm-storingen bij jou in de buurt zijn. Ook geven wij jou verschillende tips voor het oplossen van gsm-problemen, zodat je het meeste uit je abonnement kunt halen.
Gsm-storing melden
Geef via onderstaande tool aan ons door als er momenteel een gsm-storing op je adres is.
Meld een netwerkstoring
Aalst (9300 / 9308 / 9310 / 9320)
Aalter (9880 / 9881 / 9910)
Aarschot (3200 / 3201 / 3202)
Aartselaar (2630)
Affligem (1790)
Laden
Daarnaast is het ook belangrijk om je telecom aanbieder op de hoogte te stellen van de storing, zodat zij jou snel van hulp kunnen voorzien. Je kunt hiervoor het beste direct met de klantendienst van je telecom aanbieder contact opnemen.
Vergoeding internetstoring
Is er een storing geconstateerd en duurt deze storing langer dan acht uur? Dan dient je telecom aanbieder jou hiervoor te vergoeden. Per dag dat de gsm-storing plaats vindt, zul je een vergoeding van € 1,00 krijgen, die op verschillende manieren betaald kan worden:
Daadwerkelijke uitbetaling op je rekening.
Korting op je volgende factuur.
Een cadeau, zoals een gratis film.
De vergoeding zal automatisch uitgekeerd worden en de exacte vergoeding kan per telecom aanbieder verschillen. Het is dus zeker aan te raden om bij je telecom aanbieder na te gaan welke vergoeding zij hanteren.
Heb je vragen of is iets niet duidelijk?
Bel Selectra voor antwoorden op al je vragen over de telecommarkt, de telecom aanbieders en de telecom abonnementen.
Advertentie
Heb je vragen of is iets niet duidelijk?
Bel Selectra voor antwoorden op al je vragen over de telecommarkt, de telecom aanbieders en de telecom abonnementen.
Advertentie
Actuele gsm-storingen april 2025
In onderstaande kaarten ontdek je waar er deze maand gsm-storingen zijn geweest van de verschillende gsm-aanbieders, zoals ze bij ons zijn gemeld.
Orange gsm-storingen april 2025
Ontdek in onderstaande map alle gsm-storingen die bij ons gemeld zijn door klanten van Orange (en de telecom aanbieders die van het Orange netwerk gebruik maken) in april 2025.
Laatst bijgewerkt: 26/04/2025 03:28
Proximus gsm-storingen april 2025
Ontdek in onderstaande map alle gsm-storingen die bij ons gemeld zijn door klanten van Proximus (en de telecom aanbieders die van het Proximus netwerk gebruik maken) in april 2025.
Laatst bijgewerkt: 26/04/2025 03:28
Telenet / BASE gsm-storingen april 2025
Ontdek in onderstaande map alle gsm-storingen die bij ons gemeld zijn door klanten van Telenet & BASE (en de telecom aanbieders die van het Telenet / BASE netwerk gebruik maken) in april 2025.
Laatst bijgewerkt: 26/04/2025 03:28
Gsm-storingen oplossen
Als je gsm-problemen ervaart, kun je verschillende dingen zelf al nagaan om het probleem te verhelpen. Hieronder vind je onze tips voor het oplossen van je gsm-problemen:
Herstart je smartphone.
Ga in de online klantenzone van je telecom aanbieder na of je nog openstaande facturen hebt.
Ga in de online klantenzone van je telecom aanbieder na of je alle data, belminuten en / of sms'en uit je abonnement hebt verbruikt.
Ga na of de simkaart juist in je smartphone zit.
Ga na of de simkaart het in een andere smartphone wel doet.
Ga na of mobiel internet juist is ingesteld en is geactiveerd op je smartphone.
Als de simkaart kapot is, kun je vaak via de online klantenzone van je gsm-aanbieder of door met je gsm-aanbieder contact op te nemen een nieuwe simkaart bestellen.
Komt het probleem voort uit het feit dat je voor het eind van de maand door je data, belminuten en / of sms'en heen bent? Het is wellicht een goed idee om je verbruik na te gaan en te kijken hoe je minder kunt verbruiken. Heb je deze maand veel gereisd? Dan kan het zijn dat je eenmalig meer hebt gebruikt, omdat je veel van roaming gebruik hebt gemaakt.
Kom je tot de conclusie dat je abonnement eigenlijk niet voldoende is? Dan is het wellicht een goed idee om gsm-abonnementen te vergelijken en om over te stappen naar een abonnement met meer data, belminuten en / of sms'en.
Merk je juist dat je internetsnelheid laag is? Ben je met wifi verbonden? Dan kan dit probleem vanuit je wifi komen. Ben je met mobiel internet verbonden? Dan kan het zijn dat de dekking laag is. Indien je smartphone en gsm-abonnement 5G ondersteunen, kun je overwegen over te stappen naar een abonnement met 5G.
Hulp nodig bij het kiezen van een internetabonnement?
Bel Selectra voor gratis advies, hulp bij het vergelijken van alle internetabonnementen in België en het afsluiten van een nieuw abonnement.
Advertentie
Hulp nodig bij het kiezen van een internetabonnement?
Selectra belt je gratis terug voor gratis advies, hulp bij het vergelijken van alle internetabonnementen in België en het afsluiten van een nieuw abonnement.
Advertentie
Veelgestelde vragen over gsm-storingen en -problemen
Hoe meld je een gsm-storing?
Bij een gsm-storing dien je met jouw telecom aanbieder contact op te nemen. Zo zijn zij op de hoogte van de storing, waardoor zo snel mogelijk het probleem verholpen kan worden.
Als er sprake is van een gsm-storing van minimaal acht uur, zul je per dag een vergoeding van € 1,00 ontvangen. Deze vergoeding kan uitbetaald worden, als korting op je volgende factuur toegepast worden, of worden uitgekeerd in de vorm van een korting.
Wat kun je doen bij gsm-problemen?
Als je gsm-problemen ervaart, kun je allereerst je smartphone opnieuw opstarten. Ook kun je in de online klantenzone van je telecom aanbieder nagaan of er nog openstaande facturen zijn, waardoor de diensten tijdelijk zijn opgeschort. Bovendien kun je in de online klantenzone nagaan of je alle data, belminuten en sms'en uit je abonnement hebt verbruikt.
Je kunt daarnaast controleren of de simkaart nog juist werkt. Ga allereerst na of de simkaart juist in je smartphone is gestoken. Als dit het geval is en je kunt nog steeds niet bellen, sms'en of surfen op internet, dan kun je nagaan of de simkaart het in een smartphone het wel doet. Doet de simkaart het nog steeds niet, dan kun je een nieuwe simkaart bestellen. Doet de simkaart het nu wel, dan kun je nagaan of mobiel internet juist is ingesteld en geactiveerd op je smartphone.
Mocht dit niet helpen, dan kun je altijd overwegen over te stappen naar een gsm-abonnement met meer data, belminuten en sms'en. Er zijn in België voldoende gsm-abonnementen met een grote hoeveelheid of zelfs met onbeperkt mobiel internet tegen goede prijzen. Bel Selectra voor hulp met gsm-abonnementen vergelijken en overstappen: 02 808 96 40.
Hoe verander ik van gsm-aanbieder?
De eenvoudigste manier voor het veranderen van gsm-aanbieder, is door Selectra te bellen. Onze telecom experts helpen jou kosteloos met het vergelijken van gsm-abonnementen, het afsluiten van het beste abonnement voor jou en het opzeggen van je huidige abonnement. Je belt ons op: 02 808 96 40.
Natuurlijk kun je ook zelf een nieuw abonnement afsluiten en je huidige abonnement opzeggen. Hoe dit in zijn werk gaat, verschilt van aanbieder tot aanbieder. Wil je jouw huidige gsm-nummer behouden, dan kun je dit tijdens het bestelproces aangeven, waarna je nieuwe telecom aanbieder je huidige gsm-abonnement voor jou opzegt.
Maaike is de telecom expert van Selectra. Zij is toegewijd aan jou helpen het juiste telecom abonnement te vinden. Zij helpt jou graag met het vinden van antwoorden op al je vragen over internet, TV en telefonie en het vergelijken van alle telecom abonnementen in België.
Deel dit artikel:
Vergelijk gratis en vrijblijvend
alle telecom abonnementen en providers
Bel ons voor gratis advies en hulp
Bel Selectra voor een gratis en vrijblijvende vergelijking, hulp met al je problemen en antwoorden op al vragen (gratis dienst).