Luminus klantendienst contact: telefonisch en online
De klantendienst van Luminus is telefonisch te bereiken op 078 150 210 van maandag t/m vrijdag van 8:00 tot 18:00 uur. Het e-mailadres van de klantendienst is [email protected] en er is ook een contactformulier, klantenzone en applicatie beschikbaar om de klantendienst te bereiken.
Contactgegevens Luminus klantendienst
Verzoek | Contact |
---|---|
Luminus telefoonnummer | 📞 078 150 210 |
Luminus telefoonnummer zakelijk | 📞 078 150 150 |
Contract opzeggen en overstappen | |
Adres | Postbus 48000, 1000 Brussel |
E-mailadres | [email protected] |
Stroompanne (Fluvius) | 📞 078 35 35 00 |
Gaslek (Fluvius) | 📞 0800 65 065 |
Naast de hierboven weergegeven contactgegevens, kun je de klantendienst van Luminus ook bereiken op social media en via een contactformulier op de website. Voor urgente vragen raden we echter aan om Luminus telefonisch te contacteren.
Informatie en advies energie (Gratis dienst)
Bel de energie-experts van Selectra voor gratis advies of vrijblijvende informatie. Wij zijn nu bereikbaar!
Informatie energie België (Gratis dienst)
Wij zijn momenteel gesloten, maar bellen je graag terug. Dien een terugbelverzoek in of bel ons op maandag - vrijdag van 8:00 - 19:00 uur en zaterdag van 8:30 - 17:30 uur op: 02 586 07 80.
Overstappen naar Luminus?
Luminus is de één na grootste energieleverancier van België en heeft door de jaren heen een groot klantenbestand opgebouwd. Overstappen naar Luminus kan op ieder moment, maar we raden je wel aan om eerst de tarieven te vergelijken en de Luminus reviews te raadplegen.
Klantendienst Luminus contacteren voor je contract
Mogelijk moet je met de klantendienst van Luminus contact opnemen om informatie over je contract, gegevens te wijzigen, een verhuizing door te geven of om je contract op te zeggen. Voor elke situatie is de klantendienst van Luminus op verschillende manieren te bereiken. Volg de onderstaande stappen om de juiste contactgegevens te achterhalen.
Telefoonnummer Luminus klantendienst
Het Luminus telefoonnummer voor consumenten is 📞 078 150 210. Dit nummer is bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 8:00 tot 18:00 uur.
Zakelijke klanten met een verbruik van minder dan 100 mWh per jaar kunnen de klantendienst bellen op: 📞 078 150 150. Klanten met een verbruik van meer dan 100 mWh per jaar kunnen bellen naar: 📞 078 155 230.
Om een contract bij Luminus op te zeggen en over te stappen neem je contact op met Selectra: 📞 02 586 07 80.
Luminus storingsnummer
In het geval van een noodgeval, zoals storingen aan de elektrische binneninstallatie na de meter, is er een gratis noodnummer van Luminus dat je kunt bellen: 📞 0800 911 11. Dit nummer staat klaar om snel hulp te bieden in noodsituaties voor klanten met de Electro Repair and Replace Service.
Wanneer klantendienst Luminus bellen?
De klantendienst van Luminus is telefonisch beschikbaar van maandag tot en met vrijdag van 8:00 tot 18:00 uur. Op feestdagen en in het weekend is de klantendienst niet bereikbaar per telefoon. In plaats daarvan kun je het contactformulier van Luminus invullen om je vraag of probleem achter te laten. Je kunt binnen enkele werkdagen een reactie verwachten, afhankelijk van de drukte in die periode.
De beste momenten om de klantendienst van Luminus te bellen zijn in de ochtend en later op de avond. Vind hieronder een indicatie van de drukte bij de telefonische klantendienst van Luminus en de beste momenten om telefonisch contact op te nemen.
Tijden | Doordeweeks | Zaterdag |
---|---|---|
8:00 - 9:00 | Niet druk | Gesloten |
9:00 - 11:00 | Gemiddeld | Gesloten |
11:00 - 14:00 | Druk | Gesloten |
14:00 - 16:00 | Druk | Gesloten |
16:00 - 18:00 | Gemiddeld | Gesloten |
Let op: de bovenstaande wachttijden betreffen een indicatie. De daadwerkelijke tijden kunnen verschillen. Bij urgente problemen raden we aan om zo snel mogelijk contact op te nemen met Luminus.
Informatie en advies energie (Gratis dienst)
Bel de energie-experts van Selectra voor gratis advies of vrijblijvende informatie. Wij zijn nu bereikbaar!
Informatie energie België (Gratis dienst)
Wij zijn momenteel gesloten, maar bellen je graag terug. Dien een terugbelverzoek in of bel ons op maandag - vrijdag van 8:00 - 19:00 uur en zaterdag van 8:30 - 17:30 uur op: 02 586 07 80.
Online klantenzone Luminus
Alle klanten van Luminus hebben gratis toegang tot de online klantenzone van deze leverancier, genaamd My Luminus. In de My Luminus klantenzone kun je zelf je energiecontract beheren en veel informatie terugvinden over je verbruik en tarieven. In veel gevallen is het hierdoor niet nodig om zelf contact op te nemen met de klantendienst.
In de My Luminus klantenzone kun je onder andere:
- Facturen inzien, downloaden en betalen
- Voorschotfacturen aanpassen
- Energieverbruik en -kosten inzien
- Contactgegevens en -voorkeuren en betalingswijze aanpassen
Voor informatie over je contract bij Luminus raden we aan om de klantenzone te raadplegen. In de klantenzone vind je alle informatie over je huidige contract, zoals de prijzen per kWh, looptijd en aanvullende voorwaarden. Bovendien kan je hier ook overstappen naar een ander tarief van Luminus. Bekijk de Luminus tarieven voor een overzicht van het huidige aanbod.
Hoe account aanmaken bij My Luminus?
Het aanmaken van een My Luminus account is volledig gratis en beschikbaar voor alle klanten. Om een account aan te maken, volg je de onderstaande stappen:
- Ga naar de My Luminus website of download de My Luminus-app via de App Store of Google Play.
- Voer je e-mailadres in, kies een wachtwoord en klik op "Registreren" of registreer via Apple, Google of Facebook.
- Bevestig je registratie via de link in de bevestigingsmail.
- Voeg je klantnummer en EAN-nummer toe aan je account.
- Je account is nu klaar voor gebruik.
Let op: om gebruik te maken van de volledige My Luminus klantenzone moet je een actief energiecontract hebben bij deze leverancier. Als je klant bent geweest bij Luminus en overstapt blijft je klantenzone nog enige tijd actief, zodat je onder andere je verbruik en facturen kunt terugvinden.
Wat als de My Luminus klantenzone niet werkt?
Het kan voorkomen dat de My Luminus klantenzone tijdelijk niet beschikbaar is vanwege technische problemen. Het kan echter ook zijn dat je niet kunt inloggen door een probleem met je internet of browser. Doorloop de volgende stappen om je inlogproblemen op te lossen:
- Controleer je internetverbinding: Zorg ervoor dat je een stabiele internetverbinding hebt. Probeer andere websites te openen om te controleren of je verbinding goed werkt.
- Herlaad de pagina: Soms kan het probleem worden verholpen door de webpagina opnieuw te laden. Klik op de herlaadknop van je browser of gebruik de sneltoetsen (Ctrl+R of Cmd+R).
- Browser cache en cookies wissen: Het kan helpen om de cache en cookies van je browser te wissen. Ga naar de instellingen van je browser en zoek de opties om cache en cookies te wissen.
Kun je na het volgen van de bovenstaande stappen nog steeds niet inloggen bij My Luminus? Dan adviseren we om met de klantendienst contact op te nemen via het contactformulier op de website of per e-mail. Vermeld in ieder geval met welk e-mailadres je probeert in te loggen.
Luminus e-mailadres
Je hebt ook de mogelijkheid om contact op te nemen met deze leverancier via het Luminus e-mailadres voor allerlei vragen en om documenten door te sturen. Het Luminus e-mailadres is: [email protected].
Wanneer je per e-mail contact opneemt, is het belangrijk om ten minste de volgende gegevens door te geven:
- Naam van de contractant;
- Je klantnummer;
- Je telefooonnummer.
Postadres Luminus België
De Luminus hoofdzetel is gevestigd in Sint-Joost-ten-Node, een gemeente in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest. Als je van plan bent om een bezoek te brengen aan de Luminus hoofdzetel, raden wij je aan om eerst een afspraak te maken via de Luminus klantendienst. Op die manier kunnen we ervoor zorgen dat er iemand beschikbaar is om je te ontvangen en je vragen te beantwoorden.
Voor alle correspondentie per post gericht aan Luminus, kun je deze sturen naar het postadres: postbus 4800, 1000 Brussel.
Hieronder vind je het exacte adres van het Luminus hoofdkantoor:
Luminus nv
Koning Albert II Laan 7,
1000 Sint-Joost-ten-Node
Klachtenafdeling Luminus contacteren
Ben je niet tevreden met de dienstverlening van Luminus of ervaar je problemen met je energiecontract? Neem dan altijd eerst contact op met de klantendienst om een oplossing te vinden voor het probleem. Als de klantendienst het probleem niet kan oplossen, kan je een officiële klacht indienen via het Luminus contactformulier. Vervolgens zal een speciale dienst kijken naar je klacht en zoeken naar een oplossing.
Na maximaal een paar werkdagen zal je een reactie ontvangen van de Luminus klachtendienst. Als de oplossing die de klachtendienst biedt niet voldoende of naar wens is, kan je ervoor kiezen om een officiële klacht in te dienen bij de Federale Ombudsdienst voor Energie. Dit is alleen mogelijk als je de klacht ook hebt voorgelegd aan de klantendienst.
De contactgegevens van de Federale Ombudsdienst voor Energie zijn:
- Adres: Koning Albert II-laan 8/bus 6, 1000 Brussel
- Telefoonnummer: +32 (0)2 211 10 60
- Fax: +32 (0)2 211 10 69
Let op: overstappen altijd mogelijk
In België is het voor consumenten en kmo’s mogelijk om op ieder moment te veranderen van energieleverancier met een opzegtermijn van één maand. Als je dus niet tevreden bent met de dienstverlening van Luminus, kan je geheel gratis overstappen naar een andere energieleverancier.
Selectra adviseert om bij een overstap altijd de prijzen goed te vergelijken. De tarieven van leveranciers kunnen namelijk flink verschillen, waardoor je tot wel honderden euro’s per jaar bespaart door over te stappen naar een voordeligere leverancier.
Vergelijk alle energieleveranciers (Gratis dienst)
Bel de energie-experts van Selectra om een vergelijking van alle leveranciers uit te voeren.
Energie vergelijken (100% gratis)
Vergelijk alle energieleveranciers met onze gratis energievergelijker.
Luminus panne: wie contacteren?
Bij een stroompanne of gaslek moet je contact opnemen met de netbeheerder die verantwoordelijk is voor jouw regio. Controleer bij een stroompanne altijd of het probleem niet wordt veroorzaakt door een kortsluiting in je elektrische installatie en of de buren ook last hebben van een panne. Neem bij een stroompanne of gaslek niet contact op met Luminus: de klantendienst kan je hierbij niet helpen.
In Vlaanderen is Fluvius verantwoordelijk voor de distributie van elektriciteit en gas. Bij een stroompanne bel je Fluvius op: 📞 078 35 35 00. Voor het melden van een gaslek bel je naar: 📞 0800 65 065. Beide nummers zijn 24/7 bereikbaar.
Niet zeker wie je netbeheerder is? Vul hieronder je postcode in om jouw netbeheerder voor gas of elektriciteit te vinden.
Vind je distributiebeheerder
- Aalst (9300 / 9308 / 9310 / 9320)
- Aalter (9880 / 9881 / 9910)
- Aarschot (3200 / 3201 / 3202)
- Aartselaar (2630)
- Affligem (1790)
Vergoeding Luminus stroompanne
Als je last hebt gehad van een stroompanne die niet werd veroorzaakt door aangekondigd onderhoud heb je mogelijk recht op een vergoeding. Als de stroompanne langer heeft geduurd kan je een vergoeding aanvragen op de website van Fluvius. Deze procedure moet je zelf volgen en de klantendienst van Luminus kan je hier niet mee helpen.