Ben je klant bij Luminus en wil je je energiecontract opzeggen of ga je verhuizen? Op deze pagina vind je alle informatie over het regelen van een Luminus verhuis en het opzeggen van je contract.
Hoe Luminus verhuis regelen?
Geef je verhuis door aan Luminus. Je kunt een Luminus verhuis online doorgeven of bellen naar het volgende telefoonnummer: 078 180 183. Voor het doorgeven van je verhuis heb je de volgende gevens nodig: je nieuwe adres, verhuisdag, status van de meter, meterstanden, meternummers en de EAN-codes.
Vraag de slotfactuur van je oude woning aan bij Luminus. Dit doe je via de online klantenzone met de volgende gegevens: einddatum contract, meterstanden, persoonsgegevens en verzendadres. Eventuele tegoeden zullen binnen vier tot acht weken worden overgemaakt.
Vul het energieovernamedocument van Luminus in om de meterstanden officieel vast te leggen en eventuele discussies te voorkomen. Het is aan te raden om dit document voor zowel je oude als nieuwe woning in te vullen.
Hoe Luminus overnamedocument invullen?
Meterstanden
In het Luminus overnamedocument vul je de actuele meterstanden van de gas- en elektriciteitsmeter in. Het is aan te raden om dit te doen op de dag van verhuis. Als er een digitale energiemeter aanwezig is, zullen de meterstanden automatisch worden doorgegeven op de verhuisdag die hebt doorgegeven aan Luminus.
EAN-code
De EAN-code voor een energiemeter in België begint altijd met 54 en heeft in het totaal 18 cijfers. Je kunt deze code terugvinden op de factuur van Luminus of de zijkant van de energiemeter. Verder zal je ook het meternummer moeten noteren, welke op de meter wordt aangegeven met nr of nº en uit zes tot acht cijfers bestaat.
Hulp nodig bij het regelen van je Luminus verhuis?
Neem contact op met Selectra en onze energie-experts helpen je geheel gratis met al je vragen betreffende je verhuis en het overzetten van je energiecontract.
Wij zijn te bereiken van maandag tot vrijdag van 8:00 tot 19:00 uur en op zaterdag van 8:30 tot 17:30 uur.
Voor vragen kun je uiteraard ook met de Luminus klantendienst contact opnemen.
Hoe energiecontract bij Luminus opzeggen?
Als je gaat veranderen van energieleverancier is het niet nodig om je Luminus contract op te zeggen. Zodra je een contract afsluit bij een andere energieleverancier, zal Luminus op de hoogte worden gebracht van je overstap en het contract beëindigen.
Voordat je gaat veranderen van energieleverancier is het sterk aan te raden om alle contracten met elkaar te vergelijken. De prijzen kunnen namelijk sterk verschillen per leverancier. Het vergelijken van alle contracten in België kan met de gratis energievergelijker van Selectra.
Luminus opzeggen bij overlijden of verhuis naar buitenland
Overlijden
In het geval dat er iemand is overleden en er een ander persoon in de woning gaat wonen, zal je het contract bij Luminus moeten opzeggen. Dit kan door Luminus telefonisch te contacteren op: 078 150 120.
Verhuis
Als je gaat verhuizen naar het buitenland, een regio waar Luminus niet actief is of gaat samenwonen met iemand die al een energiecontract heeft, zal je het contract met Luminus moeten opzeggen. In andere gevallen zal je bij een verhuis het contract niet op hoeven zeggen. Je kunt deze namelijk gewoon meenemen naar je nieuwe woning.
Nieuw Luminus contract afsluiten na een verhuis?
Sluit een contract bij Luminus af
Luminus zegt je oude contract automatisch op + je ontvangt de slotfactuur
Geniet van je nieuwe Luminus tarief!
Veelgestelde vragen over Luminus verhuizen en opzeggen
Is een contract van Luminus opzeggen gratis?
Het opzeggen van een energiecontract bij Luminus en alle andere Belgische energieleveranciers is volledig gratis. Overstappen kan op elk moment, zonder dat hier een opzegvergoeding voor in rekening wordt gebracht.
Handige links:
Kan ik klant worden bij Luminus na een verhuizing?
In België kan je op elk moment veranderen van energieleverancier. Het is dus ook bij een verhuis mogelijk om over te stappen naar Luminus, mits deze leverancier actief is in de regio waar je naartoe gaat verhuizen.
Hoe lang kan een terugbetaling van Luminus duren?
Zodra Luminus de meterstanden heeft ontvangen van je netbeheerder kan het 4 tot 8 weken duren voordat je de terugbetaling hebt ontvangen. Indien de terugbetaling lang op zich laat wachten, kun je met de klantendienst contact opnemen.
Handige links:
Hoe stuur je het overnamedocument naar Luminus door?
Het is niet nodig om het overnamedocument door te sturen naar Luminus. Je kunt alle gegevens invullen in de online klantenzone van deze leverancier. Het invullen van het overnamedocument is wel aan te raden, aangezien dit document het officiële bewijs is van de meterstanden op het moment van overdracht.