Eneco klantendienst contact: telefonisch en online
De klantendienst van Eneco is op werkdagen van 8:00 tot 18:00 uur telefonisch te bereiken op: 📞 015 25 66 66. Het e-mailadres van de klantendienst is [email protected] en er is ook een contactformulier, klantenzone en applicatie beschikbaar.
Contactgegevens Eneco klantendienst
Verzoek | Contact |
---|---|
Telefoonnummer Eneco klantendienst | 📞 015 25 66 66 |
Informatie aanbod Eneco of klant worden | |
Eneco eMobility telefoonnummer | 📞015 40 41 54 |
Postadres | Battelsesteenweg 455i, 2800 Mechelen |
E-mailadres | [email protected] |
Klantenzone | My Eneco klantenzone |
Naast de bovenstaande gegevens kun je Eneco ook bereiken op social media. We raden echter aan om gebruik te maken van het contactformulier, telefoonnummer of e-mailadres bij vragen gerelateerd aan je energiecontract.
Hoe Eneco klant worden?
In België sta je geheel vrij om over te stappen naar een andere energieleverancier, zonder dat je hier een opzegboete voor moet betalen. Je moet enkel rekening houden met een opzegtermijn van één maand. Overstappen naar Eneco kan op ieder moment. Bel Selectra (officiële partner van Eneco) voor meer informatie over het aanbod, de huidige kortingen of om direct over te stappen: 📞 02 586 07 80.
Klantendienst Eneco contacteren voor je contract
Voor klanten en niet-klanten is Eneco op verschillende manieren te bereiken. Voor al je vragen omtrent energiefacturen, betalingen, persoonlijke gegevens en de prijzen, kun je met de klantendienst van Eneco contact opnemen. Daarnaast kun je ook Selectra bereiken (officiële partner van Eneco) voor het afsluiten van een contract of om informatie te ontvangen over het aanbod.
Eneco telefoonnummer
De klantendienst van Eneco is telefonisch te bereiken op: 📞 015 25 66 66. Dit nummer is bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 8:00 tot 18:00 uur. In het weekend en op feestdagen is Eneco telefonisch niet bereikbaar, maar kan je wel het contactformulier invullen.
Voor specifieke vragen over je factuur en betalingen kun je contact opnemen met het Eneco facturatie telefoonnummer: 📞 015 25 66 77.
Voor vragen over Eneco eMobility, waaronder laadpalen en laadpassen vallen, kan je contact opnemen met: 📞 015 40 41 54.
Het telefoonnummer om een contract bij Eneco af te sluiten is: 📞 02 586 07 80.
Wanneer klantendienst van Eneco bellen?
De klantendienst van Eneco is telefonisch beschikbaar van maandag tot en met vrijdag van 8:00 tot 18:00 uur. Op feestdagen en in het weekend is de klantendienst niet bereikbaar per telefoon. In plaats daarvan kun je het contactformulier van Eneco invullen om je vraag of probleem achter te laten. Je kunt binnen enkele werkdagen een reactie verwachten, afhankelijk van de drukte in die periode.
De beste momenten om de klantendienst van Eneco te bellen zijn in de ochtend en later op de avond. Vind hieronder een indicatie van de drukte bij de telefonische klantendienst van Eneco en de beste momenten om telefonisch contact op te nemen.
Tijdens | Doordeweeks | Zaterdag |
---|---|---|
8:00 - 9:00 | Niet druk | Gesloten |
9:00 - 11:00 | Gemiddeld | Gesloten |
11:00 - 13:00 | Druk | Gesloten |
13:00 - 16:00 | Druk | Gesloten |
16:00 - 18:00 | Niet druk | Gesloten |
Let op: de bovenstaande wachttijden betreffen een indicatie. De daadwerkelijke tijden kunnen verschillen. Bij urgente problemen raden we aan om zo snel mogelijk contact op te nemen met Eneco.
Online klantenzone Eneco
Eneco biedt een uitgebreide online klantenzone aan waar alle klanten gratis gebruik van kunnen maken. In veel gevallen is het aan te raden om eerst de klantenzone te raadplegen voordat je contact opneemt met de klantendienst.
Met de My Eneco klantenzone kun je onder andere:
- Persoonlijke gegevens aanpassen: pas al je persoonlijke gegevens aan en vind alle informatie betreffende je energiecontract terug.
- Facturen inzien, betalen en aanpassen: bekijk in de klantenzone al je energiefacturen en betalingen. Je kunt hier ook je voorschotfactuur aanpassen in het geval dat je energieverbruik is toe- of afgenomen.
- Energieverbruik opvolgen: huishoudens met een digitale energiemeter kunnen deze koppelen aan de applicatie van Eneco en zo hun energieverbruik exact bijhouden. Voor analoge meters is het mogelijk om dagelijks of wekelijks je meterstanden handmatig in te voeren en zo je verbruik inzichtelijk te maken.
Hoe account aanmaken bij My Eneco?
Het aanmaken van een account bij My Eneco is helemaal gratis en kan met alle contracten die deze leverancier aanbiedt. Er wordt automatisch een account aangemaakt als je een contract aangaat bij Eneco. Nadat je contract is aangevraagd, ontvang je van de klantendienst een e-mail met een uitnodiging om je My Eneco account te bevestigen.
Let op: My Eneco is op dit moment uitsluitend beschikbaar voor klanten van Eneco. Zonder actief klantnummer is het niet mogelijk om gebruik te maken van de voordelen van My Eneco.
Er is ook een Eneco Smart Meter applicatie beschikbaar die je kunt koppelen aan je digitale energiemeter voor het bijhouden van je verbruik. De Eneco applicatie is beschikbaar in de App Store voor iPhone- en iPad-gebruikers en op Google Play voor Android-gebruikers.
Wat doen als My Eneco niet werkt?
- Controleer je internetverbinding: Zorg ervoor dat je een stabiele internetverbinding hebt. Probeer andere websites te openen om te controleren of je verbinding goed werkt.
- Herlaad de pagina: Soms kan het probleem worden verholpen door de webpagina opnieuw te laden. Klik op de herlaadknop van je browser of gebruik de sneltoetsen (Ctrl+R of Cmd+R).
- Browser cache en cookies wissen: Het kan helpen om de cache en cookies van je browser te wissen. Ga naar de instellingen van je browser en zoek de opties om cache en cookies te wissen.
Kun je hierna nog steeds niet inloggen in de Eneco klantenzone? Neem dan contact op met de klantendienst via de chat op de website of het contactformulier. Vermeld daarbij in ieder geval het e-mailadres waarmee je probeert in te loggen.
Eneco e-mailadres
De klantendienst van Eneco is bij voorkeur bereikbaar via het contactformulier dat je kunt vinden op de website. Het is echter ook mogelijk om de klantendienst direct een e-mail te sturen. Dat doe je op: [email protected]. Vergeet niet om in ieder geval de volgende gegevens te vermelden:
- Naam van de contractant
- Telefoonnummer
- Klantnummer
Welkomstmail Eneco niet ontvangen? Controleer je spam-inbox als de e-mails van Eneco niet aankomen. Welkomstberichten van de klantendienst worden meestal verzonden vanaf het e-mailadres: [email protected].
Grootzakelijke klanten kunnen de klantendienst van Eneco bereiken op een apart e-mailadres. Vergeet ook in dit geval niet de belangrijke informatie te vermelden zodat de klantendienst je sneller van dienst kan zijn. Het e-mailadres is: [email protected].
Eneco contactformulier
De klantendienst van Eneco is ook te bereiken middels een contactformulier. Om dit te doen, ga je op de website van deze leverancier naar de sectie ‘Contact’. Hier kun je de reden van contact kiezen en een bericht achterlaten (contract, facturen, meter, persoonlijke gegevens, enz.).
Postadres Eneco Belgium
Eneco heeft twee verschillende kantoren in België. Het hoofdkantoor van Eneco bevindt zich in Mechelen, terwijl het kantoor van Eneco Solar gevestigd is in Gent. Let op dat beide kantoren geen bezoekadres zijn. We raden je aan om eerst contact op te nemen met de klantendienst om een afspraak te maken.
Het adres van het Eneco hoofdkantoor is:
Battelsesteenweg 455i
2800 Mechelen
Klantendienst Eneco contacteren voor een verhuis
Ga je binnenkort verhuizen? Neem dan een paar dagen vóór de daadwerkelijke verhuisdatum contact op met Eneco om alle gegevens, waaronder het adres en de meterstanden, door te geven. Het doorgeven van een verhuis kan tot maximaal 30 dagen na de effectieve verhuisdatum.
Stap 1 | Stap 2 |
---|---|
💡Nieuwe woning: energiemeters overnemen en contract afsluiten | 📝 Oude woning: energiemeters overdragen en contract opzeggen |
Breng Eneco op de hoogte van je verhuizing en neem de energiemeters over door het overnamedocument in te vullen. Het doorgeven van een verhuis moet je doen in de My Eneco klantenzone. Hier kun je ook het overnamedocument uploaden. | Draag je oude energiemeters over aan de nieuwe bewoners met het overnamedocument en zet het contract op dit adres stop. Als je klant blijft bij Eneco is het niet nodig om je contract bij deze leverancier op te zeggen. |
Eneco informatiedienst
Neem contact met ons op voor advies over de Eneco tarieven of om een energiecontract af te sluiten. Onze medewerkers zijn nu bereikbaar!
Eneco informatiedienst
Onze medewerkers zijn op dit moment helaas niet bereikbaar, maar we bellen je graag terug. Dien een terugbelverzoek in of bel ons op maandag - vrijdag van 8:00 - 19:00 uur en zaterdag van 8:30 - 17:30 uur op: 02 586 07 80.
Procedures voor je nieuwe woning
Het doorgeven van je verhuizing aan de klantendienst van Eneco kan al voordat je je nieuwe woning betreedt. Dit zorgt ervoor dat de energiemeter tijdig wordt overgedragen en je energiecontract naar het nieuwe adres wordt verplaatst. Zorg ervoor dat je verhuizing uiterlijk dertig dagen na de verhuisdatum wordt doorgegeven.
Voor het doorgeven van je verhuizing dien je het overnamedocument in te vullen. Houd hierbij de volgende gegevens bij de hand:
- Volledig adres van de woning: straatnaam, huisnummer, gebouw, verdieping, etc.
- Meterstanden: Noteer de exacte meterstanden in kWh/m³ op het moment van overdracht.
- EAN-code: Dit is de identificatiecode van je energiemeter en begint altijd met 54.
- Meternummers: De identificatiecode van het leveringspunt. Dit nummer wordt aangegeven met het woord 'nummer' of een afkorting hiervan, zoals 'nr' of 'nº'.
Het doorgeven van je verhuizing als bestaande klant van Eneco kan eenvoudig via de My Eneco klantenzone. Zodra je verhuizing is verwerkt, ontvang je een bevestiging. Het is dus niet nodig om telefonisch contact op te nemen met de klantendienst.
Bewaar altijd het overnamedocument
Selectra raad je aan om altijd het energieovernamedocument in te vullen en deze door alle partijen te laten ondertekenen. Het overnamedocument geldt namelijk als officieel bewijs van de meterstanden op het moment van overdracht, mocht daar op een later moment onenigheid over ontstaan.
Procedures voor je oude woning
Als je gaat verhuizen is het belangrijk om het energiecontract voor je oude woning stop te zetten. Je zult het overnamedocument moeten invullen om de meters over te dragen aan de nieuwe bewoners. Als je de woning niet direct verkoopt, kan het interessant zijn om een leegstandscontract af te sluiten. Dit type contract wordt ook door Eneco aangeboden.
Blijf je in België wonen? Dan is het in veel gevallen niet nodig om je huidige contract van Eneco op te zeggen. Eneco levert gas en elektriciteit in heel Vlaanderen en Wallonië. Verhuis je naar het buitenland of het Brussels Hoofdstedelijk Gewest? Neem dan telefonisch met Eneco contact op voor het opzeggen van je contract.
Nadat de klantendienst van Eneco je verhuizing heeft verwerkt, zal je een bevestiging en de slotfactuur ontvangen. Met de slotfactuur wordt je energiecontract op je oude adres volledig stopgezet en de voorschotbedragen verrekend met de meterstanden. Hieruit kunnen twee situaties volgen:
- Je hebt te veel betaald: de som van je slotfacturen was hoger dan de daadwerkelijke kosten van je energieverbruik. Eneco zal het te veel betaalde bedrag aan je terugbetalen.
- Je hebt te weinig betaald: de som van je slotfacturen was lager dan de daadwerkelijke kosten van je energieverbruik. Je moet het verschil bijbetalen.
Eneco informatiedienst
Neem contact met ons op voor advies over de Eneco tarieven of om een energiecontract af te sluiten. Onze medewerkers zijn nu bereikbaar!
Eneco informatiedienst
Onze medewerkers zijn op dit moment helaas niet bereikbaar, maar we bellen je graag terug. Dien een terugbelverzoek in of bel ons op maandag - vrijdag van 8:00 - 19:00 uur en zaterdag van 8:30 - 17:30 uur op: 02 586 07 80.
Eneco panne: wie contacteren?
Last van een stroompanne? Controleer eerst of de panne niet wordt veroorzaakt door een probleem in je elektrische installatie en of de buren ook last hebben van een panne. In het geval dat de stroompanne niet wordt veroorzaakt door een probleem bij jou thuis, kan je met de netbeheerder contact opnemen.
Ruik je gas? Neem in dit geval direct contact op met het noodnummer van de verantwoordelijke netbeheerder van jouw regio. Wacht buiten totdat het interventieteam is aangekomen.
Voor een stroompanne of gaslek neem je niet met Eneco contact op, maar met de netbeheerder die verantwoordelijk is voor de distributie van gas en elektriciteit op jouw postcode.
In Vlaanderen is Fluvius verantwoordelijk voor de distributie van gas en elektriciteit. Bij een stroompanne bel je Fluvius op: 📞 078 35 35 00. Voor het melden van een gaslek bel je naar: 📞 0800 65 065. Beide nummers zijn 24/7 bereikbaar.
Niet zeker wie je netbeheerder is? Vul hieronder je postcode in om jouw netbeheerder voor gas of elektriciteit te vinden.
Vind je distributiebeheerder
- Aalst (9300 / 9308 / 9310 / 9320)
- Aalter (9880 / 9881 / 9910)
- Aarschot (3200 / 3201 / 3202)
- Aartselaar (2630)
- Affligem (1790)
Vergoeding Eneco stroompanne
Als je last hebt gehad van een stroompanne die niet werd veroorzaakt door aangekondigd onderhoud heb je mogelijk recht op een vergoeding. Als de stroompanne langer heeft geduurd kan je een vergoeding aanvragen op de website van Fluvius. Deze procedure moet je zelf volgen en de klantendienst van Eneco kan je hier niet mee helpen.
Klachtenafdeling Eneco contacteren
Bij een probleem of klacht is het aan te raden om eerst contact op te nemen met de klantendienst van Eneco. Als dit het probleem niet oplost, kan je een officiële klacht indienen bij de Eneco Verzoeningsdienst.
Is de oplossing die Eneco aanbiedt niet voldoende of niet naar verwachting? Dan kan je als laatste stap contact opnemen met de Federale Ombudsdienst voor Energie. Let op dat dit alleen mogelijk is als je de klacht eerst neer hebt gelegd bij de klantendienst van Eneco.
De contactgegevens van de Federale Ombudsdienst voor Energie zijn:
- Adres: Koning Albert II-laan 8/bus 6, 1000 Brussel
- Telefoonnummer: +32 (0)2 211 10 60
- Fax: +32 (0)2 211 10 69
Vergeet niet dat het in België mogelijk is om op ieder moment te veranderen van energieleverancier met een opzegtermijn van één maand. Als je dus niet tevreden bent met de diensten van Eneco kan je gratis overstappen naar een andere energieleverancier.
Is Eneco betrouwbaar?
Eneco is een van de grootste energieleveranciers van België en heeft door de jaren heen een betrouwbare naam opgebouwd. Het bedrijf investeert veel in hernieuwbare energiebronnen en hulpmiddelen om energie te besparen, zoals de Smart Meter applicatie. Bekijk de Eneco reviews en ervaringen voor meer informatie.