Elegant klantendienst contact: telefonisch en online
De klantendienst van Elegant is bereikbaar via telefoon op 📞 015 48 11 30 (maandag t/m vrijdag, 9:00-17:00), via e-mail op [email protected], en per post op Kleine Nieuwedijkstraat 53/2, 2800 Mechelen. Voor stroompannes bel je Fluvius op 📞 078 35 35 00 en voor gaslekken op 📞 0800 65 065. Je kunt ook contact opnemen via het online contactformulier of de sociale mediakanalen van Elegant.
Contactgegevens Elegant klantendienst
De klantendienst van Elegant is op een aantal manieren te bereiken. Op werkdagen is het altijd mogelijk om telefonisch contact op te nemen met de klantendienst, ongeacht het gekozen contract. In het overzicht hieronder zijn alle contactgegevens van Elegant weergegeven.
Verzoek | Contact |
---|---|
Elegant telefoonnummer | 📞 015 48 11 30 |
Contract opzeggen of overstappen | |
Adres | Kleine Nieuwedijkstraat 53/2, 2800 Mechelen |
E-mailadres | [email protected] |
Stroompanne (Fluvius) | 📞 078 35 35 00 |
Gaslek (Fluvius) | 📞 0800 65 065 |
Naast de hierboven genoemde contactopties, kun je de klantendienst ook bereiken via Facebook en Instagram. We adviseren echter om voor urgente vragen altijd te kiezen voor de officiële contactkanalen (e-mail en contactformulier).
Elegant telefoonnummer
De klantendienst van Elegant is telefonisch te bereiken op: 📞 015 48 11 30. Dit nummer is bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 9:00 tot 17:00 uur. In het weekend en op feestdagen is Elegant telefonisch niet bereikbaar, maar kan je wel het contactformulier invullen.
Als eerst zul je een keuzemenu horen. Toets 1 om hulp te ontvangen in het Nederlands en toets 2 om hulp te ontvangen in het Frans.
Om een contract op te zeggen of over te stappen naar een andere energieleverancier is Selectra bereikbaar op: 📞 02 586 07 80.
Gratis telefoonnummer Elegant
Bij het telefoonnummer van Elegant betaal je het zonale tarief. De belkosten die in rekening worden gebracht zijn hetzelfde als het bellen naar een normaal nummer binnen je huidige regio. Er worden geen extra kosten in rekening gebracht.
Wanneer klantendienst van Elegant bellen?
De klantendienst van Elegant is telefonisch bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 9:00 tot 17:00 uur. Op feestdagen en in het weekend is de telefonische klantendienst gesloten. In plaats daarvan kun je het contactformulier invullen of gebruikmaken van het e-mailadres en de klantenzone.
De beste momenten om Elegant te bellen zijn in de ochtend en later op de avond. Vind hieronder een overzicht met een indicatie van de drukte bij de telefonische klantendienst van Elegant en de beste momenten om te bellen.
Tijdens | Doordeweeks | Zaterdag |
---|---|---|
9:00 - 10:00 | Niet druk | Gesloten |
10:00 - 11:00 | Gemiddeld | Gesloten |
11:00 - 13:00 | Druk | Gesloten |
13:00 - 16:00 | Druk | Gesloten |
16:00 - 17:00 | Niet druk | Gesloten |
Let op: de bovenstaande wachttijden betreffen een indicatie. De daadwerkelijke tijden kunnen verschillen. Bij urgente problemen raden we aan om zo snel mogelijk contact op te nemen met Elegant.
Informatie en advies energie (Gratis dienst)
Bel de energie-experts van Selectra voor gratis advies of vrijblijvende informatie. Wij zijn nu bereikbaar!
Informatie energie België (Gratis dienst)
Wij zijn momenteel gesloten, maar bellen je graag terug. Dien een terugbelverzoek in of bel ons op maandag - vrijdag van 8:00 - 19:00 uur en zaterdag van 8:30 - 17:30 uur op: 02 586 07 80.
Elegant e-mailadres
Indien je vragen hebt of documenten wilt doorsturen, kun je tevens contact opnemen met Elegant via e-mail. Zorg dat je in de e-mail altijd voldoende informatie vermeldt, zodat de klantendienst je direct van dienst kan zijn. We adviseren om ten minste de volgende gegevens te vermelden:
- klantnummer;
- persoonlijke gegevens;
- EAN-code en meternummer als het om een aansluiting gaat;
- gedetailleerde toelichting over de vraag en het probleem.
Het e-mailadres van Elegant is: [email protected]. Elegant streeft ernaar om alle verzoeken binnen uiterlijk een paar werkdagen te beantwoorden. Let op dat reacties van Elegant mogelijk in je spam-inbox terecht komen en het dus handig kan zijn om het e-mailadres toe te voegen aan je adressenlijst.
Binnenkort een verhuis? Het doorgeven van een Elegant verhuis kan gemakkelijk via de online klantenzone. Geef hier een adreswijziging aan en vul het overnamedocument in. We raden aan om het originele overnamedocument tot in ieder geval één jaar na je verhuis te bewaren. Dit geldt namelijk als het officiële bewijs van de meterstanden op je verhuisdag, mocht hier op een later moment onenigheid over ontstaan.
Elegant contactformulier
Het is ook mogelijk om de klantendienst te bereiken via een online contactformulier. Met het Elegant contactformulier kan je onder andere vragen stellen over voorschotfacturen, betalingen, meterstanden en de prijzen.
Na het indienen van je verzoek zal je zo snel mogelijk een antwoord ontvangen per e-mail. Zorg er daarom voor dat het e-mailadres dat je opgeeft in je verzoek werkt en dat je toegang hebt tot het account. Het is optioneel ook mogelijk om een telefoonnummer toe te voegen (let op: uitsluitend Belgische nummers).
Informatie en advies energie (Gratis dienst)
Bel de energie-experts van Selectra voor gratis advies of vrijblijvende informatie. Wij zijn nu bereikbaar!
Informatie energie België (Gratis dienst)
Wij zijn momenteel gesloten, maar bellen je graag terug. Dien een terugbelverzoek in of bel ons op maandag - vrijdag van 8:00 - 19:00 uur en zaterdag van 8:30 - 17:30 uur op: 02 586 07 80.
Online klantenzone Elegant
Alle klanten van Elegant ontvangen toegang tot de online klantenzone, genaamd Mijn Elegant. De klantenzone is gratis beschikbaar bij alle contracten en geeft je toegang tot alle informatie omtrent je energiecontract. Daarnaast kun je hier ook gegevens zelf aanpassen.
De klantenzone van Elegant heeft onder andere de volgende functionaliteiten:
- Persoonlijke gegevens beheren: Je kunt je naam, adres, e-mailadres, telefoonnummer en wachtwoord aanpassen.
- Verbruiksoverzichten: Bekijk grafieken van je energieverbruik over de afgelopen drie jaar.
- Facturen inzien: Hier vind je al je facturen, inclusief voorschot- en eindafrekeningen. Je kunt ook de betaalstatus van je facturen controleren.
- Voorschot aanpassen: Je kunt je voorschotbedrag berekenen en wijzigen indien nodig.
- Contracten en aansluitingen: Raadpleeg details van je huidige, vorige en toekomstige energiecontracten, inclusief meternummers en tariefkaarten.
Mijn Elegant account aanmaken
Het aanmaken van een Mijn Elegant account is geheel gratis. Bij het aanvragen van je contract ontvang je een uitnodiging per e-mail om een account aan te maken en een gebruikersnaam + wachtwoord te kiezen. Vervolgens kan je op ieder moment met de gekozen inloggegevens inloggen bij Mijn Elegant.
Let op: Het is niet mogelijk om een account aan te maken als je geen klant bent bij Elegant. Het is een vereiste om een actief energiecontract te hebben bij deze leverancier om gebruik te kunnen maken van de online klantenzone.
Op dit moment is er geen applicatie van Elegant beschikbaar voor het opvolgen van je verbruik of van de klantenzone. Het is uiteraard wel mogelijk om de klantenzone in je webbrowser te gebruiken.
Wat doen als Mijn Elegant klantenzone niet werkt?
Het kan voorkomen dat de klantenzone van Elegant niet werkt of tijdelijk niet bereikbaar is. Volg in dit geval de onderstaande stappen om te proberen het probleem op te lossen:
- Controleer je internetverbinding: Zorg ervoor dat je een stabiele internetverbinding hebt. Probeer andere websites te openen om te controleren of je verbinding goed werkt.
- Herlaad de pagina: Soms kan het probleem worden verholpen door de webpagina opnieuw te laden. Klik op de herlaadknop van je browser of gebruik de sneltoetsen (Ctrl+R of Cmd+R).
- Browser cache en cookies wissen: Het kan helpen om de cache en cookies van je browser te wissen. Ga naar de instellingen van je browser en zoek de opties om cache en cookies te wissen.
- Controleer social media en website Elegant: Als er een grote storing is of onderhoud wordt uitgevoerd aan de klantenzone, staat dit waarschijnlijk op de website of social media kanalen van Elegant vermeldt.
Als het hierna nog steeds niet mogelijk is om in te loggen, adviseren we om met Elegant contact op te nemen per e-mail. Stuur een e-mail naar [email protected] en vermeld de gegevens van je contract.
Postadres Elegant
De hoofdzetel van Elegant is gevestigd in Mechelen, waar alle correspondentie voor deze energieleverancier naartoe gestuurd kan worden. Het kantoor van Elegant in Mechelen is gevestigd op het volgende adres:
Elegant CVBA
Kleine Nieuwedijkstraat 53-2
2800 Mechelen
Let op: dit is geen bezoekadres. Het is niet mogelijk om het kantoor van Elegant te bezoeken voor ondersteuning van je contract. Neem altijd eerst met Elegant contact op voor het maken van een afspraak of om meer informatie te ontvangen.
Informatie en advies energie (Gratis dienst)
Bel de energie-experts van Selectra voor gratis advies of vrijblijvende informatie. Wij zijn nu bereikbaar!
Informatie energie België (Gratis dienst)
Wij zijn momenteel gesloten, maar bellen je graag terug. Dien een terugbelverzoek in of bel ons op maandag - vrijdag van 8:00 - 19:00 uur en zaterdag van 8:30 - 17:30 uur op: 02 586 07 80.
Aanbod Elegant
Op dit moment biedt Elegant een aantal verschillende contracten aan voor gas en elektriciteit, onder andere met een vaste en variabele prijs. In december 2024 zijn de volgende contracten beschikbaar bij Elegant in Vlaanderen:
- Elegant Greenflex III
- Elegant BUDGETair III
- Elegant Budget Zeker & Vast
Elegant panne: wie contacteren?
Bij een stroompanne of gaslek moet je contact opnemen met de netbeheerder die verantwoordelijk is voor de distributie van gas en elektriciteit in jouw regio. De netbeheerder zorgt namelijk voor het onderhoud en aanleg van het energienet. Bij een storing zal er een interventieteam op pad worden gestuurd om het probleem op te lossen.
Controleer altijd voordat je met de netbeheerder contact opneemt of de stroompanne wordt veroorzaakt door een probleem in je eigen elektrische installatie. Ga na of de zekeringen in de meterkast allemaal correct staan en controleer de straatverlichting of kijk bij de buren of die ook geen elektriciteit hebben.
In Vlaanderen is Fluvius verantwoordelijk voor de distributie van gas en elektriciteit. Bij een stroompanne bel je Fluvius op: 📞 078 35 35 00. Voor het melden van een gaslek bel je naar: 📞 0800 65 065. Beide nummers zijn 24/7 bereikbaar.
Niet zeker wie je netbeheerder is? Vul hieronder je postcode in om jouw netbeheerder voor gas of elektriciteit te vinden.
Vind je distributiebeheerder
- Aalst (9300 / 9308 / 9310 / 9320)
- Aalter (9880 / 9881 / 9910)
- Aarschot (3200 / 3201 / 3202)
- Aartselaar (2630)
- Affligem (1790)
Vergoeding stroompanne Elegant
Onder bepaalde omstandigheden is het mogelijk om een vergoeding te ontvangen van de netbeheerder voor een stroompanne. Hiervoor moet de stroompanne in ieder geval vier uur hebben geduurd, moet het probleem zijn veroorzaakt door de netbeheerder en mag dit niet komen door aangekondigd onderhoud. Het indienen van een verzoek voor de vergoeding kan via Fluvius, de klantendienst van Elegant kan je hier niet mee helpen.
Energie vergelijken en overstappen (Gratis dienst)
Bel Selectra voor een gratis telefonische vergelijking en advies of vergelijk alle contracten online. Onze medewerkers zijn nu bereikbaar!
Energie vergelijken en overstappen (Gratis dienst)
Dien een terugbelverzoek in OF vergelijk met de Selectra energievergelijker.
Klachtenafdeling Elegant contacteren
Heb je een klacht over Elegant? Neem altijd eerst contact op met de klantendienst en leg het probleem uit. Geef Elegant vervolgens een redelijke termijn om een oplossing te vinden voor het probleem. Als de oplossing die de klantendienst biedt het probleem niet oplost, kan je een officiële klacht indienen.
Het indienen van een klacht bij Elegant kan per e-mail op [email protected] of per post door een brief te versturen naar Kleine Nieuwedijkstraat 53-2, 2800 Mechelen. We adviseren om in ieder geval alle correspondentie te bewaren, zodat duidelijk is welke oplossingen er zijn aangeboden.
Als de oplossing na het indienen van de klacht nog steeds niet naar wens is, kan je als laatste stap contact opnemen met de Federale Ombudsdienst voor Energie. Deze instantie zal het probleem bekijken en bemiddelen tussen beide partijen. Houd er rekening mee dat de Ombudsdienst enkel kan optreden als de klantendienst de kans heeft gehad om een oplossing te bieden.
De contactgegevens van de Federale Ombudsdienst voor Energie zijn:
- Adres: Koning Albert II-laan 8/bus 6, 1000 Brussel
- E-mailadres: [email protected]
- Telefoonnummer: +32 (0)2 211 10 60
- Fax: +32 (0)2 211 10 69
Vergeet niet dat het in België mogelijk is om op ieder moment te veranderen van energieleverancier met een opzegtermijn van één maand. Als je dus niet tevreden bent met de diensten van Elegant kan je gratis overstappen naar een andere energieleverancier.