Heb je vragen over je telecom abonnementen of heb je hulp nodig?

De telecom experts van Selectra helpen je gratis met al je vragen en problemen.

Advertentie

Heb je vragen over je telecom abonnementen of heb je hulp nodig?

De telecom experts van Selectra helpen je gratis met al je vragen en problemen.

Advertentie

Internetstoring melden en internetproblemen oplossen

Geactualiseerd op
minuten lezen

Ervaar je een internetstoring? Geef ons op deze pagina de storing door en kom erachter of er meer internetstoringen bij jou in de buurt zijn. Ook geven wij jou verschillende tips voor het oplossen van internetproblemen, zodat je het meeste uit je abonnement kunt halen.

Internetstoring melden

Geef via onderstaande tool aan ons door als er momenteel een internetstoring op je adres is.

Meld een netwerkstoring

  • Aalst (9300 / 9308 / 9310 / 9320)
  • Aalter (9880 / 9881 / 9910)
  • Aarschot (3200 / 3201 / 3202)
  • Aartselaar (2630)
  • Affligem (1790)
Laden

Daarnaast is het ook belangrijk om je telecom aanbieder op de hoogte te stellen van de internetstoring, zodat zij jou snel van hulp kunnen voorzien. Je kunt hiervoor het beste direct met de klantendienst van je telecom aanbieder contact opnemen.

Vergoeding internetstoring

Is er een storing geconstateerd en duurt deze storing langer dan acht uur? Dan dient je telecom aanbieder jou hiervoor te vergoeden. Per dag dat de internetstoring plaats vindt, zul je een vergoeding van € 1,00 krijgen, die op verschillende manieren betaald kan worden:

  • Daadwerkelijke uitbetaling op je rekening.
  • Korting op je volgende factuur.
  • Een cadeau, zoals een gratis film.

De vergoeding zal automatisch uitgekeerd worden en de exacte vergoeding kan per telecom aanbieder verschillen. Het is dus zeker aan te raden om bij je telecom aanbieder na te gaan welke vergoeding zij hanteren.

Heb je vragen of is iets niet duidelijk?

Bel Selectra voor antwoorden op al je vragen over de telecommarkt, de telecom aanbieders en de telecom abonnementen.

Advertentie

Heb je vragen of is iets niet duidelijk?

Bel Selectra voor antwoorden op al je vragen over de telecommarkt, de telecom aanbieders en de telecom abonnementen.

Advertentie

Actuele internetstoringen april 2025

In onderstaande kaarten ontdek je waar er deze maand internetstoringen zijn geweest van de verschillende internetaanbieders, zoals ze bij ons zijn gemeld.

Orange internetstoringen april 2025

Ontdek in onderstaande map alle internetstoringen die bij ons gemeld zijn door klanten van Orange in april 2025.

Laatst bijgewerkt: 24/04/2025 06:27

Proximus internetstoringen april 2025

Ontdek in onderstaande map alle internetstoringen die bij ons gemeld zijn door klanten van Proximus (en de telecom aanbieders die van het Proximus netwerk gebruik maken) in april 2025.

Laatst bijgewerkt: 24/04/2025 06:27

Telenet internetstoringen april 2025

Ontdek in onderstaande map alle internetstoringen die bij ons gemeld zijn door klanten van Telenet (en de telecom aanbieders die van het Telenet netwerk gebruik maken) in april 2025.

Laatst bijgewerkt: 24/04/2025 06:27

Internetproblemen oplossen

Als je internetproblemen ervaart, kun je verschillende dingen zelf doen om het signaal te verbeteren. Hieronder vind je onze tips voor het verbeteren van je internetverbinding in huis:

  • Herstart je elektronische toestellen (inclusief je modem/router).
  • Controleer of alle kabels en aansluitingen goed aangesloten en niet beschadigd zijn.
  • Sluit je toestellen via een ethernetkabel aan op de modem.
  • Verandering, indien mogelijk, de plaatsing van de modem. Het beste staat de modem op een centrale en open plek, op ongeveer één meter hoogte, zonder stoorzenders zoals Bluetooth-apparaten of een aquarium in de buurt.
  • Ga in de online klantenzone van je telecom aanbieder na of je nog openstaande facturen hebt.
  • Ga in de online klantenzone van je telecom aanbieder na of je al het surfvolume uit je abonnement hebt verbruikt.
  • Schaf een wifi-versterker aan.
  • Vervang oude toestellen.

Het is daarnaast aan te raden om regelmatig een speedtest uit te voeren, zodat je bij kunt houden hoe het probleem zich ontwikkelt en of er bepaalde trends zich voordoen (bijvoorbeeld altijd een trage internetverbinding rond 6 uur 's avonds).

Helpt dit allemaal niet, dan is het wellicht een goed idee om internetabonnementen te vergelijken en om over te stappen naar een abonnement met een hogere internetsnelheid. Indien mogelijk, kun je bijvoorbeeld overwegen over te stappen naar een glasvezelabonnement, dat vaak betere prestaties levert dan VDSL.

Hulp nodig bij het kiezen van een internetabonnement?

Bel Selectra voor gratis advies, hulp bij het vergelijken van alle internetabonnementen in België en het afsluiten van een nieuw abonnement.

Advertentie

Hulp nodig bij het kiezen van een internetabonnement?

Selectra belt je gratis terug voor gratis advies, hulp bij het vergelijken van alle internetabonnementen in België en het afsluiten van een nieuw abonnement.

Advertentie

Veelgestelde vragen over internetstoringen en -problemen

Hoe meld je een internetstoring?

Bij een internetstoring dien je met jouw telecom aanbieder contact op te nemen. Zo zijn zij op de hoogte van de storing, waardoor zo snel mogelijk het probleem verholpen kan worden.

Als er sprake is van een internetstoring van minimaal acht uur, zul je per dag een vergoeding van € 1,00 ontvangen. Deze vergoeding kan uitbetaald worden, als korting op je volgende factuur toegepast worden, of worden uitgekeerd in de vorm van een korting.

Wat kun je doen bij internetproblemen?

Als je internetproblemen ervaart, kun je allereerst je toestellen (alle elektronische toestellen) opnieuw opstarten. Ook kun je nagaan of alle kabels nog goed zijn aangesloten en of de kabels niet beschadigd zijn geraakt. Daarnaast kun je ook nagaan of de internetverbinding beter is als je jouw toestel via een kabel op de modem aansluit.

Je kunt hierna ook in de online klantenzone van je telecom aanbieder nagaan of er nog openstaande facturen zijn, waardoor de diensten tijdelijk zijn opgeschort. Ook kun je nagaan of je al het surfvolume uit je abonnement hebt verbruikt, waardoor de maximale internetsnelheid is verlaagd.

Tot slot kun je de plaatsing van de modem controleren. De modem staat het beste op een centrale en open plek in de woning en op ongeveer één meter hoogte. Daarnaast is het het beste dat er zo min mogelijk stoorzenders (bijvoorbeeld een Bluetooth-toestel of een aquarium) binnen één meter van de modem staan.

Mocht dit niet helpen, dan kun je altijd overwegen om een wifi-versterk aan te schaffen, oude toestellen in je woning te vervangen of over te stappen naar een sneller internetabonnement. Er zijn in België voldoende goedkope internetabonnementen met een hoge internetsnelheid. Bel Selectra voor hulp met internetabonnementen vergelijken en overstappen: 02 808 96 40.

Hoe verander ik van internetaanbieder?

De eenvoudigste manier voor het veranderen van internetaanbieder, is door Selectra te bellen. Onze telecom experts helpen jou kosteloos met het vergelijken van internetabonnementen, het afsluiten van het beste abonnement voor jou en het opzeggen van je huidige abonnement. Je belt ons op: 02 808 96 40.

Daarnaast kun je ook gebruik maken van Easy Switch. Dit is een procedure die het veranderen van internetaanbieder vereenvoudigd, doordat je nieuwe aanbieder je huidige telecom abonnement voor jou opzegt.

Natuurlijk kun je ook zelf een nieuw abonnement afsluiten en je huidige abonnement opzeggen. Hoe dit in zijn werk gaat, verschilt van aanbieder tot aanbieder.

Vond je deze informatie nuttig? 100% van de 19 stemmen vond de informatie nuttig.

Vergelijk gratis en vrijblijvend

alle telecom abonnementen en providers

Bel ons voor gratis advies en hulp

Bel Selectra voor een gratis en vrijblijvende vergelijking, hulp met al je problemen en antwoorden op al vragen (gratis dienst).

Laat Selectra jou terugbellen voor een gratis en vrijblijvende vergelijking, hulp met al je problemen en antwoorden op al vragen (gratis dienst).