Bel KillMyBill en ontvang gratis en vrijblijvend hulp bij het vergelijken van alle aanbieders, het vinden van het beste abonnement of pack voor jou en het afsluiten van een nieuw abonnement.
Advertentie
Wil je veranderen van telecom aanbieder?
Laat KillMyBill je gratis terugbellen voor hulp bij de telecom aanbieders vergelijken, het vinden van het beste abonnement of pack voor jou en het afsluiten van een nieuw abonnement.
Maaike is de telecom expert van Selectra. Zij is toegewijd aan jou helpen het juiste telecom abonnement te vinden. Zij helpt jou graag met het vinden van antwoorden op al je vragen over internet, TV en telefonie en het vergelijken van alle telecom abonnementen in België.
Geactualiseerd op
minuten lezen
Neem met Telenet contact op voor het opzeggen van een Telenet abonnement opzeggen. Een abonnement bij Telenet opzeggen kan ook middels Easy Switch of door gebruik te maken van de nummerbehoudoptie. Neem voor vragen of hulp met veranderen van aanbieder en Telenet opzeggen contact op met Selectra: 02 808 96 40.
Hoe kun je Telenet opzeggen?
Als je enkel je Telenet abonnement wilt opzeggen, dien je met Telenet contact op te nemen.
Ga in je contract na wat de voorwaarden van je abonnement zijn en dus of je kosteloos je Telenet abonnement kunt opzeggen.
Neem met de Telenet klantendienst contact op en geef door per wanneer je jouw abonnement wilt opzeggen. Zorg dat je je klantnummer van Telenet bij de hand hebt. Wil je jouw gsm-abonnement opzeggen? Dan is het ook handig om je gsm-nummer en simkaartnummer bij de hand te hebben.
Telenet gaat aan de slag met de opzeg. Als dat afgerond is, zorg dan dat jij alle toestellen inclusief accessoires die je van Telenet geleend of gehuurd hebt naar hen terug stuurt (modem, tv box, et cetera).
Wil je veranderen van telecom aanbieder?
Bel KillMyBill en ontvang gratis en vrijblijvend hulp bij het vergelijken van alle aanbieders, het vinden van het beste abonnement of pack voor jou en het afsluiten van een nieuw abonnement.
Advertentie
Wil je veranderen van telecom aanbieder?
Laat KillMyBill je gratis terugbellen voor hulp bij de telecom aanbieders vergelijken, het vinden van het beste abonnement of pack voor jou en het afsluiten van een nieuw abonnement.
Advertentie
Hoe kun je de Telenet tv opzeggen?
Als je enkel een onderdeel van een pack wilt opzeggen, dien je telefonisch met Telenet contact op te nemen. Je belt de Telenet klantendienst op: 0800 66 046.
Het is belangrijk om in gedachten te houden dat je hierna je Telenet tv decoder terug moet sturen naar Telenet, omdat Telenet hier anders kosten voor in aanrekening brengt.
Hoe kun je een optie als Telenet Streamz opzeggen?
Wil je enkel een optie bij Telenet opzeggen? Je kunt dit zelf in Mijn Telenet doen, maar het is ook mogelijk om dit samen met een medewerker van de Telenet klantendienst op te zeggen. Je hoeft namelijk enkel de optie uit te zetten.
Hoe kun je Telenet opzeggen middels Easy Switch?
Easy Switch is een procedure waar klanten voor kunnen kiezen bij het afsluiten van een nieuw internet- of televisie-abonnement of pack. Door het gebruiken van Easy Switch, geef jij je nieuwe aanbieder de toestemming om je huidige abonnement of pack op te zeggen.
1
Vergelijk de Belgische aanbieders en kies welk abonnement je bij welke telecom aanbieder wilt afsluiten.
2
In het bestelproces van het abonnement geef je dat je Easy Switch wilt gebruiken (enkel mogelijk bij internet, televisie en packs).
3
Kies je huidige telecom aanbieder en vul in wat je klantennummer en Easy Switch ID zijn. Geef ook aan wanneer de overstap moet plaatsvinden.
4
Je nieuwe telecom aanbieder zal zorgen dat je huidige abonnement opgezegd wordt. Je dient zelf enkel nog eventuele gehuurde of geleende toestellen terug te sturen naar je aanbieder.
Wil je veranderen van telecom aanbieder?
Bel KillMyBill en ontvang gratis en vrijblijvend hulp bij het vergelijken van alle aanbieders, het vinden van het beste abonnement of pack voor jou en het afsluiten van een nieuw abonnement.
Advertentie
Wil je veranderen van telecom aanbieder?
Laat KillMyBill je gratis terugbellen voor hulp bij de telecom aanbieders vergelijken, het vinden van het beste abonnement of pack voor jou en het afsluiten van een nieuw abonnement.
Advertentie
Hoe kun je Telenet opzeggen, maar je gsm-nummer behouden?
Als je een gsm-abonnement bij een andere telecom aanbieder afsluit, kun je tijdens het bestelproces aangeven dat je jouw huidige gsm-nummer wilt behouden. Je nieuwe gsm-aanbieder zal er dan ook voor zorgen dat je abonnement bij Telenet opgezegd wordt.
1
Vergelijk telecom aanbieders en besluit bij welke aanbieder je welk telecom abonnement wilt afsluiten.
2
Doorloop het bestelproces van die telecom aanbieder en geef tijdens het bestelproces aan dat je jouw huidige gsm-nummer wilt behouden.
3
Geef aan bij wie je momenteel klant bent en vul vervolgens je huidige telefoonnummer en je simkaartnummer in. Geef ook aan per wanneer je wilt veranderen van gsm-aanbieder.
4
Je nieuwe gsm-aanbieder zal voor jou je huidige gsm-abonnement opzeggen en je een nieuwe simkaart sturen. Je kunt de simkaart in je gsm wisselen wanneer je het bereik op je oude simkaart weg is gevallen.
Telenet opzeggen bij een overlijden
In het geval dat er iemand is overleden, kun je een Telenet abonnement opzeggen door met de Telenet klantendienst contact op te nemen. Je zult hiervoor ook een kopie van de overlijdensakte naar Telenet moeten sturen, waardoor per post of via het contactformulier de beste manier is om met Telenet contact op te nemen.
Het is ook mogelijk om het Telenet abonnement over te dragen naar iemand anders. Een andere of nieuwe bewoner kan dan alle abonnementen van de overleden persoon overnemen.
Telenet opzeggen vanwege een verhuis
Als je gaat verhuizen, is het allereerst belangrijk om na te gaan of je op je nieuwe adres Telenet kunt ontvangen. Als dit het geval is, hoef je enkel je verhuis aan Telenet door te geven en een eventuele installatie in je nieuwe woning te regelen.
Is dit niet mogelijk, bijvoorbeeld omdat je verhuist naar Wallonië of een Franstalige gemeente in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest? Je moet dan Telenet opzeggen en een abonnement bij een andere aanbieder afsluiten.
Ga je verhuizen vanwege een scheiding of doordat je bij iemand gaat inwonen, dan kun je jouw abonnementen overdragen. Hiervoor moet je het overnamedocument van Telenet invullen.
Ga je verhuizen?
Bel KillMyBill voor gratis advies, hulp met het verhuizen van al je contracten en eventueel nieuwe contracten afsluiten.
Advertentie
Ga je verhuizen?
KillMyBill belt je gratis terug voor gratis advies, hulp met het verhuizen van al je contracten en eventueel nieuwe contracten afsluiten.
Advertentie
Veelgestelde vragen over Telenet opzeggen
Hoe kun je een abonnement bij Telenet opzeggen?
Een abonnement bij Telenet opzeggen kun je allereerst doen door met Telenet contact op te nemen. Dit is mogelijk per telefoon (0800 66 350), via het contactformulier of per post (Telenet Klantendienst, Liersesteenweg 4, 2800 Mechelen).
Als je een abonnement bij een andere telecom aanbieder wilt afsluiten, kun je ook telefonisch contact opnemen met Selectra. Onze telecom experts zullen jou helpen met het afsluiten van een nieuw abonnement en Telenet opzeggen. Je belt ons op: 02 808 96 40.
In dit geval kun je ook zelf bij een andere telecom aanbieder een abonnement afsluiten en aangeven dat je gebruik wilt maken van Easy Switch. In dit geval zal je nieuwe telecom aanbieder jouw abonnement bij Telenet opzeggen.
Is Telenet maandelijks opzegbaar?
Het is mogelijk om maandelijks je Telenet abonnement op te zeggen. Doe je dit echter in de eerste zes maanden van je contract, dan zul je een verbrekingsvergoeding dienen te betalen die gelijk staat aan het restant van de abonnementskost tot aan het einde van de zes maanden.
Wat moet ik binnen brengen bij Telenet?
Na het opzeggen van jouw Telenet abonnement, dien je alle toestellen die je van Telenet gehuurd of geleend hebt naar hen terugsturen. Dit bevat onder andere de modem, een eventuele TV Box / Digibox / Digicorder, een eventuele wifi-versterkers en alle accessoires van deze apparaten.
Je dient de toestellen en accessoires in een doos stoppen en vervolgens naar Telenet opsturen of bij een Telenet winkel inleveren. Doe je dit niet, dan zal hiervoor een eenmalige vergoeding voor aangerekend worden (tussen de € 60,00 en 90,00, afhankelijk van de modem).
Hoe moet ik de modem terugsturen naar Telenet?
Stop de modem met alle accessoires in een doos.
Maak een verzendlabel, print hem uit en plak hem op de doos.
Lever het pakketje in bij een PostNL-retourpunt voor het gratis terugsturen van de modem.
Het is ook mogelijk om de modem met accessoires bij een Telenet winkel in te leveren.
Wat gebeurt er met het Telenet mailadres bij het opzeggen van internet?
Na het opzeggen van jouw Telenet internetabonnement, kun je nog steeds gebruik maken van jouw Telenet e-mailadres. Houd wel in gedachten dat als je jouw internetabonnement voor 28 maart 2020 hebt afgesloten, dat je nog zes maanden van je e-mailadres gebruik maken.
Als de mailbox langer dan twee jaar niet gebruikt wordt en gebruik je de Telenet Webmail ook niet als login of contactmethode voor je aanrekening, dan kan Telenet de mailbox verwijderen.
Maaike is de telecom expert van Selectra. Zij is toegewijd aan jou helpen het juiste telecom abonnement te vinden. Zij helpt jou graag met het vinden van antwoorden op al je vragen over internet, TV en telefonie en het vergelijken van alle telecom abonnementen in België.
Telefonische dienstverlening beheerd door Selectra die je gratis helpt met providers vergelijken en het afsluiten van het beste abonnement voor je persoonlijke situatie bij één van onze partners.
Deel dit artikel:
Vergelijk gratis en vrijblijvend
alle telecom abonnementen en providers
Bel ons voor gratis advies en hulp
Bel Selectra voor een gratis en vrijblijvende vergelijking, hulp met al je problemen en antwoorden op al vragen (gratis dienst).