Bel KillMyBill en ontvang gratis en vrijblijvend hulp bij het vergelijken van alle aanbieders, het vinden van het beste abonnement of pack voor jou en het afsluiten van een nieuw abonnement.
Advertentie
Wil je veranderen van telecom aanbieder?
Laat KillMyBill je gratis terugbellen voor hulp bij de telecom aanbieders vergelijken, het vinden van het beste abonnement of pack voor jou en het afsluiten van een nieuw abonnement.
Maaike is de telecom expert van Selectra. Zij is toegewijd aan jou helpen het juiste telecom abonnement te vinden. Zij helpt jou graag met het vinden van antwoorden op al je vragen over internet, TV en telefonie en het vergelijken van alle telecom abonnementen in België.
Geactualiseerd op
minuten lezen
Een Scarlet abonnement opzeggen kan via de Mijn Scarlet klantenzone. Het is ook mogelijk om gebruik te maken van Easy Switch of de nummerbehoudoptie bij het veranderen van aanbieder. Bel voor gratis hulp hierbij naar: 02 808 96 40.
Hoe kun je Scarlet opzeggen?
Je dient naar Mijn Scarlet klantenzone te gaan als je enkel je Scarlet abonnement wilt opzeggen.
Ga in je contract na wat de voorwaarden van je abonnement zijn en dus of je kosteloos je Scarlet abonnement kunt opzeggen.
Log in bij de Mijn Scarlet klantendienst en klik bij "Overzicht" op "Een probleem melden of raadplegen". Vervolgens klik je op "Een probleem melden" en daarna op "Mijn abonnement opzeggen". Doorloop vervolgens de stappen die in beeld verschijnen.
Scarlet gaat aan de slag met de opzeg. Als dat afgerond is, zorg dan dat jij alle toestellen inclusief accessoires die je van Scarlet geleend of gehuurd hebt naar hen terug stuurt (modem, tv box, et cetera).
Wil je veranderen van telecom aanbieder?
Bel KillMyBill en ontvang gratis en vrijblijvend hulp bij het vergelijken van alle aanbieders, het vinden van het beste abonnement of pack voor jou en het afsluiten van een nieuw abonnement.
Advertentie
Wil je veranderen van telecom aanbieder?
Laat KillMyBill je gratis terugbellen voor hulp bij de telecom aanbieders vergelijken, het vinden van het beste abonnement of pack voor jou en het afsluiten van een nieuw abonnement.
Advertentie
Hoe kun je een optie bij Scarlet opzeggen?
Wil je enkel een optie bij Scarlet opzeggen? Je kunt dit zelf in Mijn Scarlet doen, aangezien enkel de optie gedeactiveerd hoeft te worden. Je kunt voor het deactiveren van opties de volgende stappen doorlopen:
Log in bij Mijn Scarlet.
Ga naar "Overzicht".
Klik bij het abonnement waarvan je een optie wilt uitschakelen op "Opties".
Vink de optie(s) aan die je wilt uitschakelen en klik op "Volgende".
Doorloop het bestelproces om de wijziging(en) door te voeren.
Op dezelfde manier kun je ook een abonnement wijzigen. Je klikt hiervoor echter op "Verander van abonnement" in stap drie, waarna je het Scarlet abonnement dat je wilt afsluiten bestelt.
Hoe kun je Scarlet opzeggen middels Easy Switch?
Easy Switch is een procedure waar klanten voor kunnen kiezen bij het afsluiten van een nieuw internet- of televisie-abonnement of pack. Middels deze dienst, geven klanten hun nieuwe telecom provider de toestemming om hun huidige abonnement of pack op te zeggen.
1
Vergelijk de Belgische aanbieders en kies welk abonnement je bij welke telecom aanbieder wilt afsluiten.
2
In het bestelproces van het abonnement geef je dat je Easy Switch wilt gebruiken (enkel mogelijk bij internet, televisie en packs).
3
Kies je huidige telecom aanbieder en vul in wat je klantennummer en Easy Switch ID zijn. Geef ook aan wanneer de overstap moet plaatsvinden.
4
Je nieuwe telecom aanbieder zal zorgen dat je huidige abonnement opgezegd wordt. Je dient zelf enkel nog eventuele gehuurde of geleende toestellen terug te sturen naar je aanbieder.
Wil je veranderen van telecom aanbieder?
Bel KillMyBill en ontvang gratis en vrijblijvend hulp bij het vergelijken van alle aanbieders, het vinden van het beste abonnement of pack voor jou en het afsluiten van een nieuw abonnement.
Advertentie
Wil je veranderen van telecom aanbieder?
Laat KillMyBill je gratis terugbellen voor hulp bij de telecom aanbieders vergelijken, het vinden van het beste abonnement of pack voor jou en het afsluiten van een nieuw abonnement.
Advertentie
Hoe kun je Scarlet opzeggen met nummerbehoud?
Als je naar een andere aanbieder overstapt en je huidige gsm-nummer wilt behouden, kun je dit tijdens het bestelproces aangeven. Als je hiervoor kiest, zal je nieuwe aanbieder bovendien je huidige gsm-abonnement voor jou opzeggen.
1
Vergelijk telecom aanbieders en besluit bij welke aanbieder je welk telecom abonnement wilt afsluiten.
2
Doorloop het bestelproces van die telecom aanbieder en geef tijdens het bestelproces aan dat je jouw huidige gsm-nummer wilt behouden.
3
Geef aan bij wie je momenteel klant bent en vul vervolgens je huidige telefoonnummer en je simkaartnummer in. Geef ook aan per wanneer je wilt veranderen van gsm-aanbieder.
4
Je nieuwe gsm-aanbieder zal voor jou je huidige gsm-abonnement opzeggen en je een nieuwe simkaart sturen. Je kunt de simkaart in je gsm wisselen wanneer je het bereik op je oude simkaart weg is gevallen.
Scarlet opzeggen bij een overlijden
In het geval dat er iemand is overleden, kun je een Scarlet abonnement opzeggen door met de Scarlet klantendienst contact op te nemen. Houd er rekening mee dat je hiervoor een kopie van de overlijdensaktie bij Scarlet moet aanleveren.
In plaats van het Scarlet abonnement opzeggen, kan het abonnement ook overgenomen worden. Een andere of nieuwe bewoner kan dan alle abonnementen van de overleden persoon overnemen.
Scarlet opzeggen bij een verhuis
Bij een verhuis is het enkel nodig om Scarlet op te zeggen als er op je nieuwe adres geen Proximus netwerkdekking is. Als er dekking is, hoef je enkel je verhuis aan Scarlet door te geven en een eventuele installatie in je nieuwe woning te regelen.
Bij een scheiding of als je bij iemand anders gaat inwonen, is het ook mogelijk om het abonnement over te dragen naar iemand anders. Hiervoor dien je via het contactformulier op de Scarlet website een kopie van de identiteitskaarten en het overnamedocument in te sturen.
Ga je verhuizen?
Bel KillMyBill voor gratis advies, hulp met het verhuizen van al je contracten en eventueel nieuwe contracten afsluiten.
Advertentie
Ga je verhuizen?
KillMyBill belt je gratis terug voor gratis advies, hulp met het verhuizen van al je contracten en eventueel nieuwe contracten afsluiten.
Maaike is de telecom expert van Selectra. Zij is toegewijd aan jou helpen het juiste telecom abonnement te vinden. Zij helpt jou graag met het vinden van antwoorden op al je vragen over internet, TV en telefonie en het vergelijken van alle telecom abonnementen in België.
Telefonische dienstverlening beheerd door Selectra die je gratis helpt met providers vergelijken en het afsluiten van het beste abonnement voor je persoonlijke situatie bij één van onze partners.
Deel dit artikel:
Vergelijk gratis en vrijblijvend
alle telecom abonnementen en providers
Bel ons voor gratis advies en hulp
Bel Selectra voor een gratis en vrijblijvende vergelijking, hulp met al je problemen en antwoorden op al vragen (gratis dienst).