Klant bij OCTA+ en ga je binnenkort verhuizen of wil je het contract opzeggen omdat je niet tevreden bent? Op deze pagina vind je alle informatie over de procedures die je moet volgen bij het regelen van een opzegging of verhuis bij OCTA+.

Hoe regel je een OCTA+ verhuis?

1

Neem twee weken vóór je verhuis contact op met de klantendienst van OCTA+. Geef je verhuisdatum en adres door. Je kunt je verhuis telefonisch melden via: 02 851 01 51 of per e-mail via: [email protected].

2

Vul het energieovernamedocument voor je oude woning samen met de nieuwe bewoner of eigenaar in en stuur deze door naar OCTA+. Als er geen nieuwe bewoner is, staat de eigenaar van de woning in voor het energieverbruik.

3

Vul het energieovernamedocument voor je nieuwe woning samen met de oude nieuwe bewoner of eigenaar in en stuur deze door naar OCTA+.

4

Zodra OCTA+ de meterstanden heeft ontvangen van de netbeheerder kan de slotfactuur worden opgemaakt. Eventuele tegoeden zullen binnen vier tot acht weken worden overgemaakt.

Het OCTA+ overnamedocument invullen

energiemeter

Meterstanden

In het overnamedocument van OCTA+ noteer je de actuele meterstanden van de gas- en/of elektriciteitsmeter. Het is aan te raden om dit te doen op de dag van verhuis. Als er een digitale energiemeter aanwezig is, zullen de meterstanden automatisch worden doorgegeven op de verhuisdag die je aan OCTA+ hebt doorgegeven.

ean code

EAN-code

De EAN-code voor een energiemeter in België begint altijd met 54 en heeft in het totaal 18 cijfers. Je kunt deze code terugvinden op de zijkant van je energiemeter of op de OCTA+ factuur. Verder zal je ook het meternummer moeten noteren, welke op de meter wordt aangegeven met nr of nº en uit zes tot acht cijfers bestaat.

Hulp nodig bij je OCTA+ verhuis?

Neem contact op met Selectra en onze energie-experts helpen je geheel gratis met al je vragen betreffende je verhuis en het overzetten van je energiecontract.

Wij zijn te bereiken van maandag tot vrijdag van 8:00 tot 19:00 uur en op zaterdag van 8:30 tot 17:30 uur.

Je kunt uiteraard ook direct met de OCTA+ klantendienst contact opnemen voor al je vragen betreffende je verhuis.

Contact OCTA+ opzeggen bij overstap

Als je gaat overstappen naar een andere energieleverancier is het niet nodig om je contract bij OCTA+ op te zeggen. Zodra je een nieuw energiecontract afsluit bij een andere energieleverancier, zal OCTA+ automatisch op de hoogte worden gebracht van je overstap en het contract beëindigen.

Voordat je gaat veranderen van energieleverancier is het sterk aan te raden om alle contracten met elkaar te vergelijken. De prijzen kunnen namelijk sterk verschillen per leverancier. Het vergelijken van alle contracten in België kan met de gratis energievergelijker van Selectra.

verscheuren contract

Procedure OCTA+ bij overlijden of opzegging

Overlijden

Na een overlijden zal je het contract van OCTA+ moeten opzeggen of over moeten zetten naar een andere bewoner van de woning. Om het contract over te nemen dien je het energieovernamedocument in te vullen. Als je het contract wilt beëindigen, neem je contact op met de klantendienst via: 02 851 01 51.

Verhuis

Je OCTA+ contract opzeggen is enkel nodig in de volgende situaties: bij een verhuis naar het buitenland, bij een verhuis naar een regio waar OCTA+ niet actief is of als je gaat samenwonen met iemand die al een energiecontract heeft. Contacteer de klantendienst op: 02 851 01 51. Houd rekening met een opzegtermijn van één maand.

OCTA+ klant worden na een verhuis

octa+ clear
1 2 3
1

Sluit een OCTA+ contract af

contract opzeggen en slotfactuur
1 2 3
2

OCTA+ zegt je oude contract automatisch op + je ontvangt de slotfactuur

einde overstap
1 2 3
3

Geniet van OCTA+ in je nieuwe woning!

Veelgestelde vragen over OCTA+ verhuizen en opzeggen

Kan je het contract van OCTA+ gratis opzeggen?

Ja, een energiecontract kan je in België op elk moment gratis opzeggen. Bij een opzegging of overstap naar een andere leverancier mag er geen opzegvergoeding in rekening worden gebracht. Houd wel rekening met een opzegtermijn van één maand.

Handige links:

Kan ik klant worden bij OCTA+ na mijn verhuis?

In België kan je op elk moment veranderen van energieleverancier. Het is dus ook bij een verhuis mogelijk om over te stappen naar OCTA+. Op dit moment is OCTA+ actief in Vlaanderen en Wallonië.

Hoe lang kan een terugbetaling van OCTA+ duren?

Nadat OCTA+ de meterstanden van de netbeheerder heeft onvangen, kan de terugbetaling ongeveer vier tot acht weken op zich laten wachten. Indien de terugbetaling lang op zich laat wachten, kun je met de klantendienst contact opnemen.

Handige links:

Hoe stuur je het overnamedocument naar OCTA+ door?

Je kunt het overnamedocument naar OCTA+ sturen via het hierboven genoemde e-mailadres, door middel van een foto op WhatsApp of per post naar het kantoor. Vervolgens zal je een bericht ontvangen wanneer je document is verwerkt.

Selectra (by CallMePower), een merk van Selectra in België, heeft een partnership met OCTA+. Wanneer je op een van de gesponsorde links klikt, zul je doorverwezen worden naar de website van OCTA+. Selectra krijgt een commissie voor elk afgesloten abonnement. Dit heeft geen invloed op de prijs voor de klant.