ENGIE klantendienst contact: telefonisch en online
Je kunt contact opnemen met ENGIE Electrabel via het telefoonnummer: 078 35 33 33. Je kunt dit nummer bellen van maandag tot en met vrijdag tussen 8:00 en 20:00 uur, en op zaterdag tussen 9:00 en 13:00 uur. Voor het doorsturen van documenten is de klantendienst per e-mail te bereiken op: [email protected]. Er is tevens een online chat en contactformulier beschikbaar.
Contactgegevens ENGIE klantendienst
Verzoek | Contact |
---|---|
Telefoonnummer klantendienst ENGIE | 078 35 33 33 |
Telefoonnummer ENGIE zakelijk | 078 35 33 33 |
Contract opzeggen en overstappen | |
WhatsApp nummer ENGIE | +32 460 22 25 85 |
Adres | Boulevard Simon Bolivarlaan 34, 1000 Brussel |
E-mailadres documenten doorsturen | [email protected] |
E-mailadres klachtendienst | [email protected] |
Stroompanne (Fluvius) | 📞 078 35 35 00 |
Gaslek (Fluvius) | 📞 0800 65 065 |
Naast de hierboven genoemde contactopties, kun je ook via meerdere digitale kanalen contact opnemen met ENGIE. Zo hebben ze een WhatsApp nummer, een online chatdienst en verschillende social media kanalen.
Klantendienst ENGIE contacteren voor je contract
Mogelijk moet je met de klantendienst van ENGIE contact opnemen om informatie over je contract, gegevens te wijzigen, een verhuizing door te geven of om je contract op te zeggen. Voor elke situatie is de klantendienst van ENGIE op verschillende manieren te bereiken. Volg de onderstaande stappen om de juiste contactgegevens te achterhalen:
Telefoonnummer van de ENGIE klantendienst
Het ENGIE telefoonnummer voor consumenten en kmo’s is 📞 078 35 33 33. Dit nummer is bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 8:00 tot 19:00 uur en op zaterdag van 9:00 tot 14:00 uur.
Om een contract bij ENGIE op te zeggen en over te stappen neem je contact op met Selectra: 📞 02 586 07 80.
ENGIE is ook bereikbaar op WhatsApp
De klantendienst van ENGIE kun je ook een bericht sturen op WhatsApp. Voeg het volgende telefoonnummer toe aan je contacten en ga naar WhatsApp om een bericht te sturen: +32 460 22 25 85.
Wanneer klantendienst van ENGIE bellen?
De klantendienst van ENGIE is telefonisch beschikbaar van maandag tot en met vrijdag van 8:00 tot 20:00 uur en op zaterdag van 9:00 tot 13:00 uur. Op feest- en zondagen is de klantendienst niet bereikbaar per telefoon. In plaats daarvan kun je het contactformulier van ENGIE invullen om je vraag of probleem achter te laten. Je kunt binnen enkele werkdagen een reactie verwachten, afhankelijk van de drukte in die periode.
De beste momenten om de klantendienst van ENGIE te bellen zijn in de ochtend en later op de avond. Vind hieronder een indicatie van de drukte bij de telefonische klantendienst van ENGIE en de beste momenten om telefonisch contact op te nemen.
Tijdens | Doordeweeks | Zaterdag |
---|---|---|
8:00 - 9:00 | Niet druk | Gesloten |
9:00 - 11:00 | Gemiddeld | Niet druk |
11:00 - 13:00 | Druk | Niet druk |
13:00 - 16:00 | Druk | Gesloten |
16:00 - 18:00 | Gemiddeld | Gesloten |
18:00 - 20:00 | Niet druk | Gesloten |
Let op: de bovenstaande wachttijden betreffen een indicatie. De daadwerkelijke tijden kunnen verschillen. Bij urgente problemen raden we aan om zo snel mogelijk contact op te nemen met ENGIE.
Online klantenzone ENGIE
ENGIE Electrabel heeft een uitgebreide online klantenzone (My ENGIE) die gratis beschikbaar is voor alle klanten. Het is aan te raden om altijd eerst in de klantenzone van ENGIE te kijken of je de informatie hier zelf kunt vinden voordat je met de klantendienst contact opneemt.
In de My ENGIE klantenzone kun je onder andere:
- Persoonlijke gegevens aanpassen:
- Facturen inzien, betalen en aanpassen:
- Energieverbruik opvolgen:
Hoe account aanmaken bij My ENGIE?
Het aanmaken van een account bij My ENGIE is helemaal gratis. Om de eerste keer in te loggen bij je account heb je een klantnummer en activeringscode nodig. Beiden zijn terug te vinden aan de bovenkant van je energiefactuur en in de bevestiging van je contract.
Let op: My ENGIE is op dit moment uitsluitend beschikbaar voor klanten van ENGIE. Zonder actief klantnummer is het niet mogelijk om gebruik te maken van de voordelen van My ENGIE.
Er is ook een ENGIE applicatie beschikbaar zodat je je energiecontract altijd bij de hand hebt. De ENGIE applicatie is beschikbaar in de App Store voor iPhone- en iPad-gebruikers en op Google Play voor Android-gebruikers.
Wat doen als My ENGIE niet werkt?
- Controleer je internetverbinding: Zorg ervoor dat je een stabiele internetverbinding hebt. Probeer andere websites te openen om te controleren of je verbinding goed werkt.
- Herlaad de pagina: Soms kan het probleem worden verholpen door de webpagina opnieuw te laden. Klik op de herlaadknop van je browser of gebruik de sneltoetsen (Ctrl+R of Cmd+R).
- Browser cache en cookies wissen: Het kan helpen om de cache en cookies van je browser te wissen. Ga naar de instellingen van je browser en zoek de opties om cache en cookies te wissen.
Kun je hierna nog steeds niet inloggen in de ENGIE klantenzone? Neem dan contact op met de klantendienst via de chat op de website of het contactformulier. Vermeld daarbij in ieder geval het e-mailadres waarmee je probeert in te loggen.
ENGIE e-mailadres
De klantendienst van ENGIE is per e-mail niet bereikbaar voor het stellen van vragen of bij problemen. Je kunt enkel met ENGIE per e-mail contact opnemen voor het doorsturen van documenten of het indienen van een formele klacht.
Het e-mailadres van ENGIE voor het doorsturen van documenten is: [email protected]. Om een formele klacht bij ENGIE in te dienen stuur je een e-mail naar de dienst Klachtenbehandeling van ENGIE op: [email protected].
Als je de nieuwsbrief van ENGIE wilt ontvangen zal je je moeten inschrijven via de website van deze leverancier en het mailadres moeten toevoegen aan je contactenlijst. De nieuwsbrieven van ENGIE worden verzonden vanaf het e-mailadres: [email protected].
ENGIE contactformulier
De klantendienst van ENGIE is ook te bereiken middels een contactformulier. Om dit te doen, ga je op de website van deze leverancier naar de sectie ‘Contact’. Hier kun je de reden van contact kiezen en een bericht achterlaten (contract, facturen, meter, persoonlijke gegevens, enz.).
Postadres ENGIE België
Het hoofdkantoor van ENGIE bevindt zich in Brussel en fungeert tevens als het adres voor alle correspondentie gericht aan deze leverancier. Bovendien zijn er meerdere Bpostkantoren met een klantenservicebalie waar je terecht kunt voor vragen met betrekking tot ENGIE.
De hoofdzetel van ENGIE bevindt zich op onderstaand adres:
Boulevard Simon Bolivarlaan 34
1000 Brussel
Klantendienst ENGIE contacteren voor een verhuis
Ga je binnenkort verhuizen? Neem dan een paar dagen vóór de daadwerkelijke verhuisdatum contact op met ENGIE om alle gegevens, waaronder het adres en de meterstanden, door te geven. Het doorgeven van een verhuis kan tot maximaal 30 dagen na de effectieve verhuisdatum.
Stap 1 | Stap 2 |
---|---|
💡Nieuwe woning: energiemeters overnemen en contract afsluiten | 📝 Oude woning: energiemeters overdragen en contract opzeggen |
Breng ENGIE op de hoogte van je verhuizing en neem de energiemeters over door het overnamedocument in te vullen. Voer altijd een vergelijking uit op basis van het energieverbruik van je nieuwe woning om te achterhalen of ENGIE nog steeds de beste leverancier is voor jouw situatie. | Draag je oude energiemeters over aan de nieuwe bewoners met het overnamedocument en zet het contract op dit adres stop. Als je klant blijft bij ENGIE is het niet nodig om je contract bij deze leverancier op te zeggen. |
Procedures voor je nieuwe woning
Het doorgeven van de verhuis aan de klantendienst van ENGIE kan al voordat je de woning betreedt. Hierdoor kan de energiemeter op tijd worden overgedragen en het energiecontract worden overgezet naar het nieuwe adres. Geef je verhuis in ieder geval uiterlijk dertig dagen na je verhuizing door.
Voor het doorgeven van je verhuis moet je het overnamedocument invullen. Houd in ieder geval de volgende gegevens bij de hand:
- Het volledige adres van de woning: straatnaam, nummer, gebouw, verdieping, etc.
- Meterstanden: schrijf de exacte meterstanden in kWh/m³ op het moment van overdracht op.
- EAN-code: de identificatiecode van je energiemeter begint altijd met 54.
- Meternummers: de identificatiecode van het leveringspunt. Het nummer wordt aangegeven door het woord nummer of een afkorting hiervan, zoals nr of nº.
Het doorgeven van een verhuis bij ENGIE als je al klant bent kan gemakkelijk in de My ENGIE klantenzone. Zodra je verhuizing is verwerkt ontvang je een bevestiging. Het is dus niet nodig om telefonisch contact op te nemen met de klantendienst.
Vul altijd het energieovernamedocument in
Selectra raad je sterk aan om altijd het overnamedocument voor gas en elektriciteit in te vullen. Zodra dit document ondertekend is, geldt het namelijk als officieel bewijs voor de meterstanden op het moment van overdracht. Bij onenigheid kun je dus altijd terugvallen op het overnamedocument.
Procedures voor je oude woning
Bij een verhuis is het belangrijk om het energiecontract van je oude woning stop te zetten. Let op dat je ook het overnamedocument moet invullen om de energiemeters over te dragen aan de nieuwe bewoners. Als je de woning niet direct verkoopt, kan het interessant zijn om een leegstandscontract af te sluiten bij ENGIE.
Blijf je in België wonen? Dan is het niet nodig om je huidige contract van ENGIE op te zeggen. ENGIE levert gas en elektriciteit in heel België. Verhuis je naar het buitenland? Neem dan telefonisch met ENGIE contact op voor het opzeggen van je contract.
Nadat je verhuizing is verwerkt, zal je een slotfactuur ontvangen. Hiermee wordt het contract op je oude adres volledig stopgezet. Deze slotfactuur wordt opgemaakt aan de hand van de meterstanden en de voorschotfacturen van het leveringsjaar. Op deze factuur kan je vinden:
- Je hebt te veel betaald: de som van alle voorschotfacturen in het leveringsjaar was hoger dan je daadwerkelijke energieverbruik. ENGIE betaalt in dit geval het te veel betaalde bedrag terug.
- Je hebt te weinig betaald: de som van alle voorschotfacturen in het leveringsjaar was lager dan je daadwerkelijke energieverbruik. In dit geval zal je het ontbrekende bedrag bij moeten betalen.
ENGIE panne: wie contacteren?
Bij een stroompanne of gaslek zal je contact moeten opnemen met de verantwoordelijke netbeheerder voor elektriciteit of gas in jouw regio. Controleer bij een stroompanne altijd eerst of je buren ook last hebben van een panne en of het probleem niet in je eigen meterkast ligt. Neem geen contact op met ENGIE: de klantendienst kan je hierbij niet helpen.
In Vlaanderen is Fluvius verantwoordelijk voor de distributie van gas en elektriciteit. Bij een stroompanne bel je Fluvius op: 📞 078 35 35 00. Voor het melden van een gaslek bel je naar: 📞 0800 65 065. Beide nummers zijn 24/7 bereikbaar.
Niet zeker wie je netbeheerder is? Vul hieronder je postcode in om jouw netbeheerder voor gas of elektriciteit te vinden.
Vind je distributiebeheerder
- Aalst (9300 / 9308 / 9310 / 9320)
- Aalter (9880 / 9881 / 9910)
- Aarschot (3200 / 3201 / 3202)
- Aartselaar (2630)
- Affligem (1790)
Vergoeding ENGIE stroompanne
Als je last hebt gehad van een stroompanne die niet werd veroorzaakt door aangekondigd onderhoud heb je mogelijk recht op een vergoeding. Als de stroompanne langer heeft geduurd kan je een vergoeding aanvragen op de website van Fluvius. Deze procedure moet je zelf volgen en de klantendienst van ENGIE kan je hier niet mee helpen.
Klachtenafdeling ENGIE contacteren
Ben je niet tevreden met de dienstverlening van ENGIE? Dan raden we aan om altijd eerst contact op te nemen met de klantendienst om het probleem op te lossen. Mocht dit niet lukken, kan je een e-mail sturen naar de dienst Klachtenbehandeling van ENGIE op: [email protected].
Als je niet tevreden bent met de oplossing die de klantendienst van ENGIE biedt, kan je contact opnemen met de Federale Ombudsdienst voor Energie. De Ombudsdienst kan enkel optreden nadat je met de klachtendienst van ENGIE contact hebt opgenomen.
De contactgegevens van de Federale Ombudsdienst voor Energie zijn:
- Adres: Koning Albert II-laan 8/bus 6, 1000 Brussel
- Telefoonnummer: +32 (0)2 211 10 60
- Fax: +32 (0)2 211 10 69
Vergeet niet dat het in België mogelijk is om op ieder moment te veranderen van energieleverancier met een opzegtermijn van één maand. Als je dus niet tevreden bent met de diensten van ENGIE kan je gratis overstappen naar een andere energieleverancier.
Vergelijk leveranciers, stap over en bespaar op je facturen! ✔ 100% gratis