Ben je momenteel klant bij Bolt Energie en ga je verhuizen of wil je het contract opzeggen? Op deze pagina vind je alle informatie over het verhuizen van je energiecontract en de procedures voor het opzeggen van je contract bij Bolt Energie.
Hoe Bolt verhuis regelen?
Geef je verhuis online door via de My Bolt klantenzone. Voeg hier je nieuwe adres toe en volg de stappen. Vervolgens zal de verhuizing van je energiecontract in gang worden gezet.
Vul het energieovernamedocument voor je oude woning samen met de nieuwe bewoner of eigenaar in en stuur deze door naar Bolt.
Vul het energieovernamedocument voor je nieuwe woning samen met de oude nieuwe bewoner of eigenaar in en stuur deze door naar Bolt.
Als Bolt de meterstanden heeft ontvangen, kan de slotfactuur worden opgemaakt voor je oude adres. Eventuele tegoeden zullen binnen vier tot acht weken worden overgemaakt.
Hoe Bolt overnamedocument invullen?
Meterstanden
In het energieovernamedocument van Bolt dien je de meterstanden van de gas- en/of elektriciteitsmeter te noteren. Het is aan te raden om dit te doen op de dag van verhuis. Als er een digitale energiemeter aanwezig is, zullen de meterstanden automatisch worden doorgegeven op de verhuisdag die je aan Bolt hebt doorgegeven.
EAN-code
Een EAN-code van een gas- of elektriciteitsmeter begint in België altijd met 54 en is 18 cijfers lang. Je kunt de EAN-code vinden op de zijkant van je energiemeter of op de factuur van Bolt. Verder zal je ook het meternummer moeten noteren, welke op de meter wordt aangegeven met nr of nº en uit zes tot acht cijfers bestaat.
Hulp nodig bij het regelen van je Bolt Energie verhuis?
Neem contact op met Selectra en onze energie-experts helpen je geheel gratis met al je vragen betreffende je verhuis en het overzetten van je energiecontract.
Wij zijn te bereiken van maandag tot vrijdag van 8:00 tot 19:00 uur en op zaterdag van 8:30 tot 17:30 uur.
Voor vragen kun je uiteraard ook met de Bolt Energie klantendienst contact opnemen.
Energiecontract Bolt opzeggen bij overstap
Als je gaat overstappen naar een andere energieleverancier is het niet nodig om je contract bij Bolt op te zeggen. Zodra je een contract afsluit bij een andere energieleverancier, zal Bolt automatisch op de hoogte worden gebracht van je overstap en het contract beëindigen.
Voordat je gaat veranderen van energieleverancier is het sterk aan te raden om alle contracten met elkaar te vergelijken, en ook niet elke leverancier levert groene stroom. De prijzen kunnen namelijk sterk verschillen per leverancier. Het vergelijken van alle contracten in België kan met de gratis energievergelijker van Selectra.
Procedure Bolt bij overlijden of opzegging
Overlijden
In het geval van een overlijden zal het contract moeten worden opgezegd of over worden genomen door een familielid. In het geval van een opzegging zal je een kopie van de overlijdensakte moeten bezorgen. Als het contract wordt overgenomen zal er ook een energieovernamedocument moeten worden ingevuld. Deze documenten kunnen worden verstuurd naar: [email protected].
Verhuis
Als je gaat samenwonen die al een energiecontract heeft, gaat verhuizen naar het buitenland of gaat verhuizen naar een regio waar Bolt niet actief is, moet je het contract opzeggen. In andere gevallen zal je bij een verhuis het contract niet op hoeven zeggen en kan je klant blijven bij Bolt. Je kunt het contract namelijk gewoon meenemen naar je nieuwe woning.
Veelgestelde vragen over Bolt Energie verhuizen en opzeggen
Kun je een Bolt contract gratis opzeggen?
Ja, het opzeggen van je contract bij Bolt is geheel gratis. Overstappen of opzeggen kan op elk moment, zonder dat hier een opzegvergoeding voor in rekening kan worden gebracht. Je zult enkel rekening moeten houden met een opzegtermijn van één maand.
Handige links:
Kan ik klant worden bij Bolt Energie na een verhuis?
In België kan je op elk moment veranderen van energieleverancier. Het is dus ook bij een verhuis mogelijk om over te stappen naar Bolt. Op dit moment is Bolt alleen in het Vlaamse Gewest actief. Voor informatie over welke energieleveranciers in de andere gewesten actief zijn, raden we je aan contact op te nemen met een van onze energie-experts.
Is Bolt Energie betrouwbaar?
De klantenservice van het energiebedrijf Bolt heeft van de Vlaamse energieregulator een score van 4 op 5 ontvangen. Deze hoge beoordeling positioneert de klantenservice van Bolt als een van de top in de huidige markt. Verder staat Bolt bekend om zijn transparantie in energielevering, wat bijdraagt aan het vertrouwen en de tevredenheid van de klant.
Hoe lang kan een terugbetaling van Bolt duren?
Een terugbetaling van Bolt kan ongeveer vier tot acht weken duren nadat deze leverancier de meterstanden heeft ontvangen van de netbeheerder. Indien de terugbetaling lang op zich laat wachten, is het aan te raden om met Bolt contact op te nemen.
Handige links:
Hoe stuur je het overnamedocument naar Bolt door?
Het Bolt overnamedocument kan je aan de klantendienst bezorgen door het document te uploaden in de My Bolt klantenzone.